Prutsers bij KPN...

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb 1 april XS4ALL Only aangevraag, netjes de brief ontvangen enz enz. Nu zit (of zat?) ik momenteel nog bij XS4ALL via KPN.

Ik kom net thuis en zie honderden gemiste oproepen op de vaste telefoon.

In mijn aanwezigheid ben ik momenteel al stuk of 20 keer gebeld door een fax, er zit geen patroon in, de ene keer om de 2 minuten, de andere keer om de 6 minuten.

Ook mijn ADSL verbinding doet het niet meer.

Maar het kan nog erger: als ik met mijn mobiele telefoon naar mijn vaste aansluiting bel, hoor ik wel wat over gaan, maar niet thuis! Bel ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon, dan krijg ik een compleet vreemd nummer te zien! Na zoeken op internet kom ik met dat nummer uit op de fax van Hotel Bon.

Uit pure ellende heb ik even een zorgeloos internet Blox bij Vodafone afgenomen, waarmee ik via Bluetooth en telefoon zit te internetten...

Heb gebeld met KPN, kunnen ze op zijn vroegst aanstaande vrijdag een monteur naar de centrale sturen...

Zojuist ook even langs Hotel Bon gereden en daar iemand gesproken, die in onderhandeling met KPN is gegaan, maar heeft geen toezegging gekregen wat betreft het herstellen van de fout.

Heb ook maar een gespecificeerde rekening aangevraagd en over 2 maanden maar hopen dat ik de faxkosten terug kan vorderen. (Hotel Bon heeft faxen met mijn lijn verstuurd)

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:26
Dit klinkt te bizar om waar te zijn. sorry dat ik niets inhoudelijks weet toe tevoegen aan mijn post maar moest even een reactie hierop geven.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:58

Kettrick

Rantmeister!

markiew schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:35:
Dit klinkt te bizar om waar te zijn. sorry dat ik niets inhoudelijks weet toe tevoegen aan mijn post maar moest even een reactie hierop geven.
Zo bizar is dat niet, een kwestie van ordernummertjes door elkaar halen, prima mogelijk. uiteraard erg slordig ...

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Heb je bij de overgang naar XS4ALL Only er voor gekozen om je nummer mee te nemen oid. Ik kan eigenlijk uit je hele post niet iets opmaken dat dit in verband staat met je overgang, maar het is wel het eerste wat je schrijft dus kennelijk ga je daar al van uit. Misschien iets meer info, zit je al dicht tegen de geplande leverdatum ofzo...

• F4T4L_3RR0R
Johny_B schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:47:
Heb je bij de overgang naar XS4ALL Only er voor gekozen om je nummer mee te nemen oid. Ik kan eigenlijk uit je hele post niet iets opmaken dat dit in verband staat met je overgang, maar het is wel het eerste wat je schrijft dus kennelijk ga je daar al van uit. Misschien iets meer info, zit je al dicht tegen de geplande leverdatum ofzo...
Ja, 4 weken (28 dagen) oplevertijd, 1 april aangevraagd, 1 + 28 = 29 april...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Johny_B schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:47:
Heb je bij de overgang naar XS4ALL Only er voor gekozen om je nummer mee te nemen oid.
Dat heeft met de overgang naar XS4ALL Only niks te maken. XS4ALL Only betekent dat je ADSL via het XS4ALL netwerk gaat en niet meer via het KPN netwerk. Telefonie staat daar los van.
Ik ben toevallig zelf vandaag overgezet naar XS4ALL Only, en bij mij werkt de telefoon dus nog zoals altijd.

KPN heeft hier duidelijk iets verkeerd gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 29-04-2008 17:12 ]

Signatures zijn voor boomers.

• F4T4L_3RR0R
Maasluip schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:12:
[...]
Dat heeft met de overgang naar XS4ALL Only niks te maken. XS4ALL Only betekent dat je ADSL via het XS4ALL netwerk gaat en niet meer via het KPN netwerk. Telefonie staat daar los van.
Ik ben toevallig zelf vandaag overgezet naar XS4ALL Only, en bij mij werkt de telefoon dus nog zoals altijd.

Om van AvK (ADSL via KPN) naar het Bitstream netwerk overgezet te worden, moet je lijn omgedraad worden. Dit is kennelijk fout gegaan waardoor ik met een lijn van een ander zit en een ander met mijn lijn.

Heb overigens wel een ADSL signaal, moet van Orange zijn volgens de systeembeheerder van Hotel Bon. Alleen kan ik daar niks mee.

[ Voor 9% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 29-04-2008 17:15 ]

• F4T4L_3RR0R
Heb ondertussen een paar keer contact gehad met de contactpersoon van Hotel Bon:

KPN zegt tegen hem dat zijn lijn niet bij mij uitkomt, maar netjes op het adres van Hotel Bon volgens de lijnmeting... Zojuist nog getest, hij belt het faxnummer van zijn bedrijf en de telefoon gaat hier over.
KPN ontkent dit dus...

Heb ook XS4ALL gebeld en die konden mij vertellen dat ik sta ingeplant voor 2 mei voor de overschakeling tussen AvK en Only...

Als ik mijn eigen nummer bel, krijg ik niet meer zoals vanmorgen voordat ik KPN belde, de faxlijn van Hotel Bon, maar loopt mijn lijn ergens anders naartoe of helemaal dood. De lijn gaat nog wel over, maar de vraag is: waar?

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
KPN heeft gewoon een draadje omgewisseld. Zij doen de lijnmeting en zien dat het bij Hotel Bon uitkomt. Ja als je het draadje van Hotel Bon pakt inderdaad. Maar als dat draadje onder de verkeerde klem zit... Ik zou de storingsdienst bellen en niet de helpdesk van KPN. Deze jongens hebben 24-uurs diensten en kunnen met een beetje geluk de boel zo omlussen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• tww62
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:12:
[...]

Vraagje....

Het is mij niet duidelijk wat nu werkelijk het verschil is tussen het 'XS4ALL netwerk' en het 'KPN netwerk'. Hardwarematig maakt XS4ALL toch gebruik van het KPN netwerk? Ze komen hier geen nieuwe aderparen aanleggen, ik verzin maar wat.
Op hun site schrijft XS4ALL "Het nieuwe ADSL (XS4ALL Only) is veel sneller dan ADSL van KPN. "

Ik zie het zo: ADSL is ADSL, 3.5km verwijderd van de centrale, is en blijft 3.5km,dus het verval is net zo hard, ONLY of KPN, toch.
Of bedoelt men te zeggen: Kans op een hogere snelheid voor dezelfde prijs... ;)

grtn
==

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mrwul schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:05:
[...]

Vraagje....

Het is mij niet duidelijk wat nu werkelijk het verschil is tussen het 'XS4ALL netwerk' en het 'KPN netwerk'. Hardwarematig maakt XS4ALL toch gebruik van het KPN netwerk? Ze komen hier geen nieuwe aderparen aanleggen, ik verzin maar wat.
De verbinding tussen centrale en huis blijft hetzelfde ja, dat is gewoon infra van KPN-Telecom. Maar de apparatuur in de centrale is anders. Daar moet dus een fysieke verbinding worden aangebracht tussen de ADSL apparatuur van XS4ALL en het aderpaar dat naar je huis gaat.
En blijkbaar heeft de monteur daarbij wat fout gedaan. Een klassieke SNAFU (als je naar de reactie van KPN kijkt).
Op hun site schrijft XS4ALL "Het nieuwe ADSL (XS4ALL Only) is veel sneller dan ADSL van KPN. "

Ik zie het zo: ADSL is ADSL, 3.5km verwijderd van de centrale, is en blijft 3.5km,dus het verval is net zo hard, ONLY of KPN, toch.
Of bedoelt men te zeggen: Kans op een hogere snelheid voor dezelfde prijs... ;)
Nee, KPN vraagt voor hun kant van het netwerk een bepaald bedrag. Dat zie je aan de gesplitste rekening die je krijgt. Voor ADSL Lite van XS4ALL krijg je een rekening van € 20,00 van XS4ALL en €19,95 van KPN, en daarvoor krijg je 3000/512 terwijl als je alles via het XS4ALL netwerk doet je voor dat bedrag 8000/1024 krijgt.

En het is dus dat gedeelte van de centrale naar XS4ALL dat het verschil uit maakt: via KPN (apparatuur en netwerk), dan betaal je je blauw, via XS4ALL, dan betaal je wat minder.
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:14:
[...]

Om van AvK (ADSL via KPN) naar het Bitstream netwerk overgezet te worden, moet je lijn omgedraad worden. Dit is kennelijk fout gegaan waardoor ik met een lijn van een ander zit en een ander met mijn lijn.
Klopt, maar ik reageerde op de opmerking over "telefoonnummer meenemen". Dat hoef je helemaal niet aan te geven omdat XS4ALL omzetten naar KPN/Bitstream niet betekent dat de telefoon ook via Bitstream gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 29-04-2008 20:22 ]

Signatures zijn voor boomers.

• tww62
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:18:
[...]

De verbinding tussen centrale en huis blijft hetzelfde ja, dat is gewoon infra van KPN-Telecom. Maar de apparatuur in de centrale is anders. Daar moet dus een fysieke verbinding worden aangebracht tussen de ADSL apparatuur van XS4ALL en het aderpaar dat naar je huis gaat.
Thanks! Ik ben razend benieuwd of het voor mij nog iets zal uitmaken. Ik zit namelijk op het
'randje' zeg maar, met nogal schommelende signaalruisverhoudingen.

Datum-------tijd---------snr
29-04-2008 00:18:53 9,5
29-04-2008 04:07:23 9,5
29-04-2008 08:40:15 9,0
29-04-2008 08:52:30 9,5
29-04-2008 09:30:33 9,5
29-04-2008 09:54:44 10,5
29-04-2008 10:18:53 9,5
29-04-2008 10:50:38 10,0
29-04-2008 11:34:50 7,5

iedere keer is de lijn down geweest en na zo'n 20 seconden weer up.
heb wel eens een tijdje 14db gehad, een maandlang geen disconnects.

wat het probleem is, weet KPN niet en heeft 1 standaard oplossing: downgraden.

Enfin, ben benieuwd straks met ONLY.

Voor wat het abonnementsgeld betreft: daar heb je gelijk in.
Ik ga van KPN-Basic naar XS4ALL-Lite.

grtn
=

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Ik denk dat er bij oplevering iets mis is gegaan.. Had je voorheen gewoon analoge telefonie met een KPN ADSL abbonement? (Dus geen internetplusbellen). Dan heb je een New Line Service gehad en daar zou het goed mis zijn gegaan. Brand het ADSL lampje op je modem? Zo ja, dan zitten de kruisdraden bij KPN niet goed. Dan krijgt je nieuwe modem het oude signaal binnen. Je zou dan ook zelf eens het andere aderpaar kunnen proberen. :)

Mrwul:
Je lijn ziet er ook niet echt stabiel uit idd :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:18:
Oi, geen onzin praten he. XS4ALL heeft geen eigen DSLAM's, ze maken gebruik van het (of eigenlijk meerdere van de) wholesale produkt(en) van KPN. Het verkeer zit pas op het XS4ALL netwerk als je veel verder het land in bent (ik ken de details niet, maar dat zou best gewoon eens een koppelpunt ergens in A'dam zijn, op een van de locaties waar ook de AMS-IX beschikbaar is).

Maar, neemt niet weg dat het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van "KPN-er heeft aderparen verwisseld" geweest zal zijn.[/quote]

• F4T4L_3RR0R
Mojo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:37:
Ik denk dat er bij oplevering iets mis is gegaan.. Had je voorheen gewoon analoge telefonie met een KPN ADSL abbonement? (Dus geen internetplusbellen). Dan heb je een New Line Service gehad en daar zou het goed mis zijn gegaan. Brand het ADSL lampje op je modem? Zo ja, dan zitten de kruisdraden bij KPN niet goed. Dan krijgt je nieuwe modem het oude signaal binnen. Je zou dan ook zelf eens het andere aderpaar kunnen proberen. :)
Ik had voorheen:
Analoge telefonie van KPN en XS4ALL ADSL via KPN.

En na aanvraag moet het er zo uitzien:
Analoge telefonie van KPN en XS4ALL Only via Bitstream.

Heb geen nieuw modem gekregen.

Mijn lijn ligt fysiek naar Hotel Bon en de lijn van Hotel Bon naar mij.

Mijn Linksys modem ziet wel een ADSL signaal, maar dit is van Orange. Volgens de contactpersoon van Hotel Bon hebben ze Orange inclusief livebox.

Met een paar slimmigheidjes heb ik hier nu de werkende internetverbinding van Hotel Bon, zonder wachtwoord ingesteld te hebben. >:) Moet de verbinding wel donderdag op vrijdagnacht verbreken, ze hebben morgen en overmorgen vrij en gaan vrijdagochtend weer aan het werk.

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:03:
Met een paar slimmigheidjes heb ik hier nu de werkende internetverbinding van Hotel Bon, zonder wachtwoord ingesteld te hebben. >:)
Lijkt me wel logisch, is namelijk een verbinding zonder username/password... DHCP heet dat slimmigheidje. ;-)
Moet de verbinding wel donderdag op vrijdagnacht verbreken, ze hebben morgen en overmorgen vrij en gaan vrijdagochtend weer aan het werk.
Euh? Wat heeft iemand eraan als jij die verbinding verbreekt?

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:04
Ik werk helemaal niet bij de KPN :)

Dat gezegd, wat een apart probleem. Wat nu als mensen jou credit card gegevens gaan faxen?

• F4T4L_3RR0R
Vanmorgen hebben ze de lijnen weer teruggezet waardoor ik weer mijn eigen nummer heb en Hotel Bon zijn eigen faxlijn.

Ik ben ook overgeschakeld naar XS4ALL Only, alleen hebben ze de draden in de KPN DSLAM laten zitten... Daardoor krijg ik geen IP.

Zojuist totaal anderhalf uur in de wacht gestaan bij de XS4ALL helpdesk. Ik werd ook doorverbonden met iemand van de tweede lijn. Volgens hem was ik al de derde vandaag met hetzelfde probleem.

Ticket is aangemaakt kreeg ik per SMS, dus even afwachten of ik nog dit weekeind kan internetten via XS4ALL.

• BHQ
  • Laatst online: 18:09

BHQ

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:12:
Ik ben ook overgeschakeld naar XS4ALL Only, alleen hebben ze de draden in de KPN DSLAM laten zitten...
Zo hoort het ook. XS4ALL heeft geen eigen DSLAMs ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Yapser schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:42:
[...]

Inderdaad. XS4ALL is een volle dochter van KPN en zal dus geen bandbreedte inkopen bij een concurrent (bv. BBNed)

• F4T4L_3RR0R
Yapser schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:42:
[...]

Nou niet zozeer. Ik internet nu niet meer via het KPN maar via Bitstream. Betaal daardoor een geen deel aan KPN en XS4ALL, maar alles aan XS4ALL.

Afgelopen maandag had ik dus weer internet, maar dan een verbinding die er om de paar minuten uitklapte. Weer uren zitten bellen met de helpdesk, hebben ze van een 14 mbit naar een 12 mbit profiel gezet, waarna de verbinding weer stabiel was.

Netto haalde ik 10 mbit, en daardoor geen zin om de volle pond (55 euro) te betalen, dus gedowngrade naar een lagere variant van 8 mbit voor 40 euro.

Momenteel loopt er nog een ticket omdat ik met deze verbinding met maximaal 5 mbit netto kan downloaden, met misschien de slechte SNR waarde als oorzaak, deze bedraagt 9 db voor de downstream en 10 db voor de upstream. Met de eerdere 12 mbit profiel waren de downstream waardes beter en bij een downgrade zal dit alleen maar moeten verbeteren. Ben wel van ADSL2+ teruggezet naar ADSL2 modulatie.

Ter vergelijking:

KPN:
Downstream 6144 kbps / 16 db SNR
Upstream 768 kpbs / 17 db SNR

Bitstream:
Downstream 7996 kbps / 9 db SNR
Upstream 1023 kbps / 10 db SNR

• BHQ
  • Laatst online: 18:09

BHQ

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:18:
[...]
Nou niet zozeer. Ik internet nu niet meer via het KPN maar via Bitstream. Betaal daardoor een geen deel aan KPN en XS4ALL, maar alles aan XS4ALL.
Doesn't matter, je blijft aangesloten op dezelfde centrale ;) Wellicht dat je een ander lijnprofiel krijgt.
met misschien de slechte SNR waarde als oorzaak, deze bedraagt 9 db voor de downstream en 10 db voor de upstream.
Als ie echt onder de 6dB zakt mag je je zorgen gaan maken. 9dB is marge is genoeg voor een stabiele lijn normaalgesproken ;)

• F4T4L_3RR0R
Yapser schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:27:
Als ie echt onder de 6dB zakt mag je je zorgen gaan maken. 9dB is marge is genoeg voor een stabiele lijn normaalgesproken ;)
Maar wel zonde dat de waardes behoorlijk zijn gedaald. Terwijl ik 150 euro heb geinvensteerd om de infrastructuur hier in huis zo optimaal mogelijk te maken...

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:18:
Bitstream = KPN. ;) Je bedoelt dat je niet meer op MxStream zit, en dus geen gedeelde rekening meer betaalt aan KPN en aan je provider. Dat klopt wel. Maar Bitstream heet ook wel "KPN WBA", wat staat voor KPN Wholesale Broadband Access. Die DSLAM's zijn van KPN, en zoals ik al eerder zei in dit topic, levert KPN op een centraal punt interconnectie af aan XS4ALL.
Pagina: 1