Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik dit installeer? De sound is ge-enabled in de bios. Ik heb geprobeerde de setup in volgende directory (van de bijgeleverde cdrom) op te starten: F:\Sound\VIA\MVP4, tevergeefs, hij geeft volgende error: Via ac97 audio chipset is not enabled on this system, blablabla; terwijl dit in de bios weldegelijk geactiveerd staat... heeft het mischien iets te maken met de IRQ of zo? alvast bedankt...
Verwijderd
Als je die cd erinstampt...dan moet ie automatisch opstarten..en staat er al bij
'install via sounddrivers'
en dan gewoon installen??
misschien dat je os ze niet pakt..maar ik neem aan dat je gewoon win98/me/2000 draait ofzo??
ik heb hier een 2000 os en een 98 os draaien en alletwee was het zo gepiept
'install via sounddrivers'
en dan gewoon installen??
misschien dat je os ze niet pakt..maar ik neem aan dat je gewoon win98/me/2000 draait ofzo??
ik heb hier een 2000 os en een 98 os draaien en alletwee was het zo gepiept
Verwijderd
Als je eens gewoon in het User 's Manual keek? Staat er niets bij "VIA chipset driver"? Ik type dit echt niet voor je over.....
Je moet de sound op twee plekken 'enablen' in de BIOS! en dan moet je de autorun van je MSI cd openen en het vanuit daar installeren, das het makkelijkst...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Is ook simpel, alles van het sound moet in het bios op enable staan verder kan je handmatig aangeven voor de drivers:
F:\Sound\VIA\MVP4\WINME voor milennium
F:\Sound\VIA\MVP4\WIN98SE voor win98 Se
F:\Sound\VIA\MVP4\WIN9x voor 95 of 98
F:\Sound\VIA\MVP4\WIN2000 voor Win2000
Dan moet ie de inf pakken en is alles gepiept. Krijg je geen geluid, dan moet je de volumeregeling zelf wat omhoog schuiven. Bij MP3 is vooral Wave belangrijk, ik had het geluidsprobleem ook eerst.
F:\Sound\VIA\MVP4\WINME voor milennium
F:\Sound\VIA\MVP4\WIN98SE voor win98 Se
F:\Sound\VIA\MVP4\WIN9x voor 95 of 98
F:\Sound\VIA\MVP4\WIN2000 voor Win2000
Dan moet ie de inf pakken en is alles gepiept. Krijg je geen geluid, dan moet je de volumeregeling zelf wat omhoog schuiven. Bij MP3 is vooral Wave belangrijk, ik had het geluidsprobleem ook eerst.
Kan... maar ze zeggen steeds dat ik 2 dingen moet enablen in mij bios... is dat dan ook bij integrathed peripherals... of ergens anders? Ik kan het maar niet vinden.
LSD, ik heb precies hetzelfde probleem bij de compu van mijn pa. Ik ben ook aan het navragen bij een paar vrienden. Laat het even weten als je de oplossing hebt gevonden, dan doe ik mijn best aan deze kant. Thanks
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Verwijderd
Geen probleem hier. Gewoon het hele bios afzoeken (is niet groot) op het woord sound en alles daarvan op enable zetten, misschien staat je I/O of IRQ niet goed, check even de handleiding (ja dat boekje bij het mobo
)
en kijk naar de standaardinstellingen voor de geluidskaart.
en kijk naar de standaardinstellingen voor de geluidskaart.
hoeperdepoep 
je kan onchip sound enkel op disabled en auto zetten als ik me het goed herinner en het staat bij mij op auto... aaaaaargh
je kan onchip sound enkel op disabled en auto zetten als ik me het goed herinner en het staat bij mij op auto... aaaaaargh
ah, kan jij het dan ff komen fixern bij mij thuis? 
Dus die sound on chip staat op auto en bij integrated peripherals staat legacy audio dus op enabled. Windows ziet geen nieuwe hardware en nergens in mijn hardware profiel is iets te vinden van geluid... zelfs geen enkel apparaat met een foutmelding ofzo...
Dus die sound on chip staat op auto en bij integrated peripherals staat legacy audio dus op enabled. Windows ziet geen nieuwe hardware en nergens in mijn hardware profiel is iets te vinden van geluid... zelfs geen enkel apparaat met een foutmelding ofzo...
Via 4-in-1 drivers al geinstalleerd?
Had dit ook op mijn MSI K7T Turbo en heb toen de nieuwe drivers 4.28 geinstallerd. Daarna geen probleem.
Had dit ook op mijn MSI K7T Turbo en heb toen de nieuwe drivers 4.28 geinstallerd. Daarna geen probleem.
Verwijderd
als je bij integrated pheripherals onboard legacy audio hebt ge enabled moet je daaronder ook soundblaster enablen
Alles enabled... Allerlaatste VIA drivers Geïnstalleerd. Maar volgens windows is er nog steeds geen multimedia hardware... niets van de 'soundblaster' word herkent, ook niet de game port (die ook op enabled staat) iemand?
Verwijderd
Soundblaster hoef je niet in te schakelen als je onboard legacy audio hebt ingeschakeld, 't moet daarna gewoon werken.
Het verstandigste is om de drivers te installeren vanaf het setup prog op de MSI CD.
BTW. Koop voor 60 piek een SB 128PCI, stuk beter, en scheelt CPU-load
Het verstandigste is om de drivers te installeren vanaf het setup prog op de MSI CD.
BTW. Koop voor 60 piek een SB 128PCI, stuk beter, en scheelt CPU-load
is ook enabled maar windows ziet geen multimedia devices!
ik heb een soundblaster liggen, maar zou liever met de sound on board werken, want dan heb ik wat meer plaats voor mijn waterkoeling...
ik heb een soundblaster liggen, maar zou liever met de sound on board werken, want dan heb ik wat meer plaats voor mijn waterkoeling...
Verwijderd
Waterkoeling en dan onboard sound gebruiken. Ik lach me rot. Maar goed je moet doen wat je wil. Ik heb nog ouderwetse luchtkoeling en een soortgelijk probleem, weet niet of het tegen de regels dat ik inbreek op deze thread maar doe het lekker toch (blijft ie ook hoog staan)
Mijn onboard sound DEED het prima maar na een cmos reset komt er heel brak geluid uit. MP3'tjes gaan langzamer en kraken maar wavjes kraken ook verschikkelijk. iemand ervaring mee? heb al drivers opnieuw geinstalleerd helpt geen zier.
Mijn onboard sound DEED het prima maar na een cmos reset komt er heel brak geluid uit. MP3'tjes gaan langzamer en kraken maar wavjes kraken ook verschikkelijk. iemand ervaring mee? heb al drivers opnieuw geinstalleerd helpt geen zier.
Pagina: 1