Hi,
Onlangs heeft mijn LG lcd TV het loodje gelegd.
Dit gebeurde tijdens het switchen met mijn DVI switchbox.
Het ging mis toen ik wou switchen naar kanaal B, toen ik op knop B drukte schoot de knop van kanaal A niet terug waardoor dus alle 2 de kanalen ingedrukt waren.
Dit is al vaker voorgekomen waarna de Tv een "Out of range" melding gaf.
Deze keer deed hij dit dus niet en stopte met het geven van beeld.
Wat doet hij wel:
-Ik kan hem aanzetten, lampje licht groen op.
-Backlight van de Tv gaat aan
-Ik hoor het geluid wat bij de zenders hoort, en kan ook tussen de zenders zappen.
Wat doet hij niet:
-Hij geeft geen beeld.
Ik vind het zelf erg vreemde symptomen, daarom mijn vraag ofdat er mensen zijn die me nog een paar laatste tips kunnen geven voordat ik de Tv vrijdag terugbreng naar BCC?
Misschien is er gewoon een hele simpele oplossing voor te vinden, wat natuurlijk altijd goedkoper is dan een monteur.
Ik heb de gehele tv al uit mekaar gehaald om te kijken ofdat het niet gewoon een kwestie is van een doorgebrande zekering, maar de enige zekering die ik tegen kwam zat bij de voeding. Deze zekering was nog in tact.
De tv ruikt niet doorgebrand en heb geen schroeisel kunnen ontdekken op de printplaat.
Iemand enig idee?
Of is het gewoon echt kapot en moet ik hem wegbrengen?
Bestaat er zoiets als een hard-reset op dit soort tv's?
ThQ
Onlangs heeft mijn LG lcd TV het loodje gelegd.
Dit gebeurde tijdens het switchen met mijn DVI switchbox.
Het ging mis toen ik wou switchen naar kanaal B, toen ik op knop B drukte schoot de knop van kanaal A niet terug waardoor dus alle 2 de kanalen ingedrukt waren.
Dit is al vaker voorgekomen waarna de Tv een "Out of range" melding gaf.
Deze keer deed hij dit dus niet en stopte met het geven van beeld.
Wat doet hij wel:
-Ik kan hem aanzetten, lampje licht groen op.
-Backlight van de Tv gaat aan
-Ik hoor het geluid wat bij de zenders hoort, en kan ook tussen de zenders zappen.
Wat doet hij niet:
-Hij geeft geen beeld.
Ik vind het zelf erg vreemde symptomen, daarom mijn vraag ofdat er mensen zijn die me nog een paar laatste tips kunnen geven voordat ik de Tv vrijdag terugbreng naar BCC?
Misschien is er gewoon een hele simpele oplossing voor te vinden, wat natuurlijk altijd goedkoper is dan een monteur.
Ik heb de gehele tv al uit mekaar gehaald om te kijken ofdat het niet gewoon een kwestie is van een doorgebrande zekering, maar de enige zekering die ik tegen kwam zat bij de voeding. Deze zekering was nog in tact.
De tv ruikt niet doorgebrand en heb geen schroeisel kunnen ontdekken op de printplaat.
Iemand enig idee?
Of is het gewoon echt kapot en moet ik hem wegbrengen?
Bestaat er zoiets als een hard-reset op dit soort tv's?
ThQ