• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 17:56
Sinds vorig jaar heb ik een HTPC in mijn woonkamer, maar werd dol om steeds maar weer op mijn plasma te zijn aangewezen. Aangezien ik een Nvidia 7600GS kaart heb met twee DVI poorten, heb ik een tweede scherm aangeschaft, een Eizo Flexscan L367 15inch. Vanaf die tijd probeer ik mijn opstartscherm van Asus weer te zien te krijgen, om mogelijk in mijn BIOS te kunnen komen.

Wat heb ik zoal geprobeerd: Eindeloos opnieuw opstarten in de hoop bij het opstarten de juiste toets te vinden waarmee ik in de BIOS kom. Dit heb zowel met een VGA als een DVI aansluiting van de monitor geprobeerd. TAB; F5; F8; DEL, niets werkte. Met DEL kreeg ik alleen de melding of ik mogelijk in safe mode wilde starten, maar daar bleef het bij.

Everst geinstalleerd, om BIOS te checken. Maar deze bleek al de laatste nieuwe versie te wezen dus daar kon ik niets aan updaten.

Nu heb ik al zoveel geprobeerd zonder resultaat, dat ik wel iets krijg op mijn Eizo scherm maar de HTPC verder niets meer doet, ook geen cd's van Norton of Windows meer pakt.

Hierbij de tekst op scherm:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Via technologies, Inc. Via VT8251 Sata Raid CDrom Boot Bios V1.13
Copyright (c) Via technologies, Inc. All right reserved.

Scan devices, please wait.....
No raid

CTRL0 CHNL0 Master Samsung SP2504 (II) - Sata mode
CTRL0 CHNL0 Slave Plextor DVDR PX-712 (I) - Satapi mode

Press <tab> key into user window

If you want to install linux default partition raid driver, please do not use OPROM creation operation
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Welke toets ik ook aanraak, vanaf nu gebeurd er helemaal niets meer

Mijn HTPC draait op een Asus A8V-VM mobo, met XP Pro.

Van bovenstaande scherm ben ook al aan het googlen geslagen, maar heb daarmee nog geen resultaat gevonden.

Wat moet ik doen om dit opgelost te krijgen

Verwijderd

Je hebt toch drie aansluitingen op je videokaart, kun je het beeldscherm niet aan een andere uitgang aansluiten?

Verwijderd

uit de (franse) manual:
voor de post: suppression: zal wel shift zijn
tijdens/na post: reset en shift-toets vasthouden

suc6 db