Asus P5K met welk harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Steve_0
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 12:06
Hey hallo,

Na vele zoekwerk op Google en GoT ben ik toch maar een topic wezen openen over dit.

Ik zit namelijk met het volgende:

Ik heb via V&A een Asus P5K op de kop kunnen tikken en deze heb ik geregeld voor een kennis van me waarmee ik goedkoop een C2D systeem ga bouwen. Maar we gaan de harde schijf wel nieuw bestellen (500GB). Nu lees ik overal dat deze moederbord nogal wat issues heeft met WD en Samsung schijven.

Op GoT vond ik al een topic waar hoofdzakelijk de HD501LJ (Samsung 500GB) een grote boosdoener is. Bij 4Launch melden ze bij de P5K het volgende:

"Het kan voorkomen dat dit moederbord compatibiliteitsproblemen vertoont in combinatie met harde schijven van het merk Western Digital!"

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Heeft Asus hier al een BIOS update of dergelijke voor uitgebracht? Welke 500GB schijf zou ik het beste kopen? Mijn ervaringen met WD en Samsung zijn namelijk zeer goed...

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 09:50
Hier een P5K-e met 2* Samsaung HD501LJ (in RAID), zonder enig probleem. BIOS versie uit mijn hoofd 0503.

Verwijderd

hier 2x een Samsaung HD501LJ op een normaal p5k mobo,gewoon op sata1 en sata2
loopt vlekkeloos,geen problemen

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Heb een p5k
s-ata seagate 7200.10 320 gb
ide 2x western digital 200gb en een 250 gb.
Heb alleen problemen op ide als ik met o&o defrag alle schijven ineens wil defraggen. Ik moet dan in hardware properties de ide controllers verwijderen, als alles weg is rebooten en opnieuw laten detecteren. Doe ik dat niet zit ik op de ide bus met een max transfer rate van 1.3mb/sec te werken....

Of dit nu een hardware conflict is weet ik niet want alles buiten dit verhaal om werkt als een speer met de western digitals.

Succes ermee