Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Header nieuwsbrief - Spam assasin blijft de mail herkennen

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:34

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een nieuwsbrief gemaakt waarvoor klanten zich kunnen inschrijven. Als ik deze naar mijn Chello mail stuur is er nix aan de hand echter wanneer ik m naar mijn email van mijn domein stuur komt elke keer boven aan de email een waarschuwing van SpamAssassin:

X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.4 (2005-06-05) on webserver.x.nl X-Spam-Level: X-Spam-Status: No, score=-0.9 required=7.0 tests=ALL_TRUSTED,AWL,HTML_90_100, HTML_IMAGE_ONLY_20,HTML_MESSAGE,MIME_HEADER_CTYPE_ONLY,MIME_HTML_ONLY autolearn=ham version=3.0.4

Ik dacht dat ik mijn headers netjes op orde had om dit te voorkomen:

$headers = "From: $name <$myemail>\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html\r\n";

Hoe kom ik van die melding af?

extra info: de email wordt verzonden met gegevens uit een database en bevat plaatjes in de header.

Pura Vida

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

uhmm NIET ?

wat is er mis mee ? zolang spamd draait zul je dit in de headers zien
komt ie aan ? nou dan :P

en het is niet echt een waarschuwing maar informatief bedoeld

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-04-2008 11:16 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik moest het ook twee keer lezen, maar volgens mij bedoelt hij dat de headers gewoon leesbaar zijn in de body van de mail zelf. Hij geeft inderdaad 'X-Spam-Status: No' aan, dus de mail wordt niet 'herkent' als zijnde spam.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maverick2001 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:11:
Ik heb een nieuwsbrief gemaakt waarvoor klanten zich kunnen inschrijven. Als ik deze naar mijn Chello mail stuur is er nix aan de hand echter wanneer ik m naar mijn email van mijn domein stuur komt elke keer boven aan de email een waarschuwing van SpamAssassin:

X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.4 (2005-06-05) on webserver.x.nl X-Spam-Level: X-Spam-Status: No, score=-0.9 required=7.0 tests=ALL_TRUSTED,AWL,HTML_90_100, HTML_IMAGE_ONLY_20,HTML_MESSAGE,MIME_HEADER_CTYPE_ONLY,MIME_HTML_ONLY autolearn=ham version=3.0.4
Da's geen waarschuwing maar gewoon een informatieve SpamAssassin header die je duidelijk maakt dat je mail geen spam is (score -0.9) en waarom dan wel niet.

Als 't in de body staat gaat er ergens nog iets mis met de e-mail server.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2008 11:17 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zie je de headers van SpamAssassin in de mail body?

Zo niet, dan niks aan doen.
Zo wel dan heb je kans dat je een extra regel enter mee stuurt waardoor de mailclient de start van de mailbody ziet.
Het kan ook een brakke config zijn van SpamAssassin, en dan moet je bij de mail provider zijn die spamassasin heeft geinstalleerd

Welke mail client gebruik je op chello en is dat het zelfde als gebruikt bij je domein?

[ Voor 35% gewijzigd door LuCarD op 29-04-2008 11:19 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

wolkje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:16:
Ik moest het ook twee keer lezen, maar volgens mij bedoelt hij dat de headers gewoon leesbaar zijn in de body van de mail zelf. Hij geeft inderdaad 'X-Spam-Status: No' aan, dus de mail wordt niet 'herkent' als zijnde spam.
ik denk niet in de body hoor, hij refereert echt aan header in zn post :)
maar dan zie ik het probleem dus niet echt
Ik dacht dat ik mijn headers netjes op orde had om dit te voorkomen:

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-04-2008 11:19 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

Die melding is gewoon een soort van statusmelding van de spamchecker. Dit zou in je header moeten staan, en niet zichtbaar zijn bij een normale weergave van de mail...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:19:
ik denk niet in de body hoor, hij refereert echt aan header in zn post :)
Nou ;) Hij zegt zelf:
Maverick2001 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:11:
[...] echter wanneer ik m naar mijn email van mijn domein stuur komt elke keer boven aan de email een waarschuwing van SpamAssassin:
Dat in combinatie met het zelf aanpassen van headers, doet mij geloven dat het om een fout in de headers gaat, waardoor de later toegevoegde headers in de body komen. Zoals LuCarD ook al zegt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

wolkje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:21:
[...]

Nou ;) Hij zegt zelf:

[...]

Dat in combinatie met het zelf aanpassen van headers, doet mij geloven dat het om een fout in de headers gaat, waardoor de later toegevoegde headers in de body komen. Zoals LuCarD ook al zegt.
ok goed dat terzijde

@TS

Staat het in de header : niets aan doen is normaal
Staat het in de mail : contact opnemen met mailprovider dat spamd b0rked is :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:25:
[...]
ok goed dat terzijde

@TS

Staat het in de header : niets aan doen is normaal
Staat het in de mail : contact opnemen met mailprovider dat spamd b0rked is :)
Persoonlijk denk ik eerder dat hij een extra regel meestuurt vanuit de php code. Maar dat is redelijk makkelijk te testen. Als hij gewoon een simpel mailtje stuurt vanuit php zondere enige extra headers mee te sturen. Komt de SpamAssasisn code nog steeds in de mailbody dan is ligt het waarschijnlijk aan de configuratie.
Zoniet dan zit er waarschijnlijk een lege regel te veel.

Verder kan ik hem adviseren om niet de standaard mail routine te gebruiken maar gebruik te maken van PHPMail class ( http://phpmailer.codeworxtech.com/ )

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Probeer het eens met;
PHP:
1
2
$headers = "From: \"$name\" <$myemail>\n";
$headers .= "Content-type: text/html\n";

"\r\n" is de juiste methode, maar heb vaker een server gehad die daardoor dubbele newlines toevoegde. Al heeft dat meer te maken met de manier van uplaoden dan met de server zelf. Ik meen dat als je een bestand met "\r\n" als binary upload vanaf een Windows-client naar een Unix-server, je dit verschijnsel krijgt.

Post anders de headers van het mailtje eens zoals je die binnenkrijgt?

[ Voor 133% gewijzigd door frickY op 29-04-2008 11:38 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Laat anders de complete headers van de mail die je hebt ontvangen zien, dan kunnen we beter zien wat er mis gaat. Ik gok dat er ergens een lege regel tussen je eigen headers en die van spamassassin in staat waardoor de spamassasin regel als content van je mail wordt gezien. Nog wat extra tips: stuur multipart i.p.v. alleen een HTML mime part en voeg dus een fatsoenlijke tekstversie van je mail toe. Dit gaat echt schelen in je aflevering.

Overigens is voor headers in email "\n" de juiste methode. De meeste MTA's zetten automatisch "\r\n" om naar "\n".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Creepy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:49:
Overigens is voor headers in email "\n" de juiste methode. De meeste MTA's zetten automatisch "\r\n" om naar "\n".
Dat is omgekeerde logica. Dat die MTA's buggy (of niet goed geconfigureerd) zijn, betekent niet dat je je code daar maar op aan moet passen; het betekent dat je een andere MTA moet zoeken of hem beter moet configgen. RFC 821 stelt duidelijk: CRLF aan het einde van de regels. Het wordt een mooie bende als ik mijn code aan moet passen als ik van MTA wil wisselen, omdat mijn vorige MTA zich niet aan de standaarden hield.

[ Voor 18% gewijzigd door Confusion op 29-04-2008 16:08 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

leuk ja allemaal onze goeie wil en advies, maar de Ts heeft niks meer laten horen :x

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Confusion schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:06:
[...]

Dat is omgekeerde logica. Dat die MTA's buggy (of niet goed geconfigureerd) zijn, betekent niet dat je je code daar maar op aan moet passen; het betekent dat je een andere MTA moet zoeken of hem beter moet configgen. RFC 821 stelt duidelijk: CRLF aan het einde van de regels. Het wordt een mooie bende als ik mijn code aan moet passen als ik van MTA wil wisselen, omdat mijn vorige MTA zich niet aan de standaarden hield.
Ok, ik heb het verkeerd en het moet inderdaad CR + LF zijn.

Wat je bedoelt met logica ontgaat me want er zijn gewoon MTA's die je regeleindes fixt als deze niet goed zijn. Dit is uiteraard niet nodig als je je gewoon aan de standaard houdt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:07:
leuk ja allemaal onze goeie wil en advies, maar de Ts heeft niks meer laten horen :x
Deze man is heel blij met het advies alleen helaas niet in staat om de hele dag achter zijn pc te zitten! Ik ga eerst met de reacties aan de slag en post mijn uitkomsten!

Pura Vida

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Maverick2001 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:55:
[...]

Deze man is heel blij met het advies alleen helaas niet in staat om de hele dag achter zijn pc te zitten! Ik ga eerst met de reacties aan de slag en post mijn uitkomsten!
was ook niet vekeerd bedoeld enzo

maar dan rest nog de vraag :

staat het IN de headers, of in de mail zelf ?

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
No problem.

Maar de SpamAssassin tekst staat in de email.

Ik zie een paar keer in de reacties staan dat ik een regel teveel mee stuur. Wat bedoelen jullie daarmee?

[ Voor 48% gewijzigd door Maverick2001 op 29-04-2008 20:07 ]

Pura Vida

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Maverick2001 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:01:
No problem.

Maar de SpamAssassin tekst staat in de email.

Ik zie een paar keer in de reacties staan dat ik een regel teveel mee stuur. Wat bedoelen jullie daarmee?
wat trouwens ook nog een oorzaak kan zijn en hier nog niemand aan dacht (inclusief ik)
dat emailadres op je domein ?, is dat een echte box ?
kijk het kan namelijk zo zijn dat bij een forwarding dit ook gebeurd.

Maar het lijkt vooralsnog wel aan de domeinnaam mailserver te liggen daar je het niet hebt op je chello mail.

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-04-2008 20:11 ]

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:11:
[...]

wat trouwens ook nog een oorzaak kan zijn en hier nog niemand aan dacht (inclusief ik)
dat emailadres op je domein ?, is dat een echte box ?
kijk het kan namelijk zo zijn dat bij een forwarding dit ook gebeurd.

Maar het lijkt vooralsnog wel aan de domeinnaam mailserver te liggen daar je het niet hebt op je chello mail.
Het is wel een echte box. Dus dat is het niet. Chello maakt denk ik ook geen gebruik van SpamAssasin dus dat verklaart wel waarom ik m daar niet heb.

Pura Vida

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Maverick2001 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:18:
[...]

Het is wel een echte box. Dus dat is het niet. Chello maakt denk ik ook geen gebruik van SpamAssasin dus dat verklaart wel waarom ik m daar niet heb.
uiteraard is dat ook een mogelijkheid, maar dan nog, dan blijft het euvel dus in de mailserver zitten van je domeinhoster,
denk dat je het het snelste oplost door hun op de hoogte te stellen van het feit dat het uberhaupt gebeurd

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Creepy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:15:
Wat je bedoelt met logica ontgaat me want er zijn gewoon MTA's die je regeleindes fixt als deze niet goed zijn. Dit is uiteraard niet nodig als je je gewoon aan de standaard houdt.
Het is niet handig van zo'n MTA om dat te doen, want je creeert de situatie dat code die niet zou moeten werken toch werkt. Als je dan ooit van MTA wilt wisselen, werkt je code opeens niet meer. Het is een soort minimaal voorbeeld van vendor lock-in, doordat de vendor zich niet aan de standaarden houdt. Daarnaast loop je het risico dat de goedbedoelende MTA goede regeleindes molestreert. Iedereen zou met een wijde boog rond MTA's moeten lopen die \n aan het einde van headers accepteren.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1