Toon posts:

[All] Usb devices (sticks , card readers)zonder admin*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb op mijn werk een probleem met foto aparaten , sommige usb sticks en sommige kaart lezers die niet willen herkend worden op de pc's omdat ze geen administrator rechten hebben op het domein.
(sommige usb sticks hebben totaal geen probleem)

De eenvoudige oplossing zou natuurlijk zijn om iedereen admin rechten te geven, maar dat gaat meer problemen opleveren dan het initiële probleem en is een serieus veiligheidsrisico.

Dus vroeg ik me af of er een manier is om verhoogde rechten te geven die alleen kunnen dienen om het laten herkennen van usb toestellen zoals usb sticks, card readers , foto aparaten.

Want elke keer bij werknemers langsgaan om iets van hun usb stickje te gaan halen is niet te doen.
Iemand hier ervaring mee of oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welke Windows versies heb je het dan over?

Overigens moet je vast wel iets met de search hierover kunnen vinden, ook als je in Windows Servers en Server-software zoekt.
Je bent namelijk niet de eerste met een dergelijke vraag.

Wat heb je tot nu toe zelf al gevonden als mogelijkheden? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het ondertussen gevonden heb.
Windows versie is variabel in domein , grotendeels Win2000 , paar Xp's en 20 vistas.

Maar heb op de domain controller server policy gevonden genaamd "load & unload devices" , ik geloof als ik daar gewone users aan toevoeg dat ze de rechten hebben voor usb data devices degelijk te kunnen gebruiken.

ik kan het straks maar testen wegens replication. Hoop dat het werkt, dan zou me dit veel problemen besparen in de toekomst.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dus , werkt nog niet ;)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je ook pc's waar je geen problemen hebt met usb-apparaten?

Verwijderd

Topicstarter
meestal afhankelijk van het usb aparaat zelf. niet de pc's.

Als administrator werken alle usb aparaten. Als gewone user (zoals alle personeelsleden) lukken sommige wel , de meeste eenvoudige usb sticks die geen ingebakken software hebben vooral dan. (U3 zijn de ergste)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat U3 niet werken is logisch, die proberen een .exe op te starten die niet geauthoriseerd is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• dreester
  • Niet online
Misschien helpt dit: http://www.raymond.cc/blo...install-usb-flash-drives/

Oplossing die voor mij werkte vind je ergens onderin bij de replies op die site, namelijk het vervangen van de syssetup.dll en storprop.dll. Die had van een pc geplukt waar usb-apparaten wel goed werkten.

Daarna werkten U3 sticks zelfs goed als user.

[ Voor 6% gewijzigd door dreester op 29-04-2008 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Digitizers schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:25:
Misschien helpt dit: http://www.raymond.cc/blo...install-usb-flash-drives/

Oplossing die voor mij werkte vind je ergens onderin bij de replies op die site, namelijk het vervangen van de syssetup.dll en storprop.dll. Die had van een pc geplukt waar usb-apparaten wel goed werkten.

Daarna werkten U3 sticks zelfs goed als user.
hmmja , dit kan het misschien wel oplossen , maar "third party" tooltjes instaleren is ook niet zo veilig. IIk had gewoon gehoopt dat er een windows functie voor was, maar in slechte geval verbied ik usb sticks dan maar.

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:42:
hmmja , dit kan het misschien wel oplossen , maar "third party" tooltjes instaleren is ook niet zo veilig. IIk had gewoon gehoopt dat er een windows functie voor was, maar in slechte geval verbied ik usb sticks dan maar.
Tools vind ik ook niets, heb ze gelukkig ook niet gebruikt (probleem bleef bestaan). DLL's vervangen did the trick (zonder admin permissies uit te delen). Met sticks verbieden maak je jezelf in ieder geval niet populair, en ze gaan hun mailbox met die rommel volproppen (volgens mijn ervaring). USB-apparaten zouden gewoon moeten werken als gewone user, dus in die zin is het geen (standaard) feature die MS voor users verzonnen heeft.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:42:
Er zijn custom ADM templates te vinden waarmee je removable storage (USB sticks dus) read-only mee kan zetten voor normale users.
andersom kan dan waarschijnlijk ook wel.
Vista heeft die policies tegenwoordig standaard al, maar wellicht dat je dan eventjes op moet letten met bijvoorbeeld WMI filters welke policies je op welk OS laat toepassen.

Win2k doet helemaal niet aan GPO filtering, dus dan moet je daarvoor een double negative verzinnen :+

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 29-04-2008 14:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1