[PADS] Kant-en-klaar of zelfbouw?

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Wij zijn hier op zoek naar een simpele vorm van een PADS. Public Area Display System. Ofwel, een stapel schermen op veelbezochte plaatsen (koffieautomaten ;) ) binnen het bedrijf waar we dan belangrijke meldingen op vertonen. Waaronder netwerkstoringen en nieuws.

Nu zijn er een hoop van deze dingen te krijgen. Zoals nettopboxen met allerlei uitgebreide software. Met het daarbij behorende prijskaartje. Opzich niet zo'n probleem, het moet gewoon goed werken en niet te moeilijk in elkaar zitten (lees: ook door de HRM afdeling in te vullen zijn).

Wij willen ongeveer 20 schermpjes hangen (met de mogelijkheid voor een eventuele uitbreiding, al zal dat wel meevallen). Wij dachten aan een KVM-over-LAN extender als mogelijke zelfbouwoplossing met een eenvoudige HTML pagina die makkelijk te bewerken is. De kosten die je dan hebt zijn niet meer dan 2x LCD, een KVM extender en een PC'tje die als server fungeert.

Zijn er mensen met ervaringen met dit soort eenvoudige systemen? Hoe hebben jullie een soortgelijke situatie opgelost? Let dus op, het hoeft geen pakket van duizenden euro's te zijn met evenveel mogelijkheden. Het gaat puur om 1 pagina met eventueel wisselende frame inhoud.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kosten zijn niet alleen de kosten van de hardware, maar ook de tijd die je er nu in moet stoppen en die je kwijt bent aan het onderhoud. Als je dat allemaal ook meeneemt dan zet dat het prijskaartje van de kant en klaar systemen toch wel weer in een iets ander daglicht.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• The Realone
Nouja, aangezien de "kant-en-klaar" pakketten om self hosted software gaat kost dit je evengoed tijd. Schermen moet je evengoed aanschaffen, dus die kosten maak je altijd.

Maar het dat is natuurlijk wel iets om mee te nemen in de beslissing. ;)

• The Realone
Iemand nog creative ingevingen? ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The Realone schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:36:
Nouja, aangezien de "kant-en-klaar" pakketten om self hosted software gaat kost dit je evengoed tijd. Schermen moet je evengoed aanschaffen, dus die kosten maak je altijd.

Maar het dat is natuurlijk wel iets om mee te nemen in de beslissing. ;)
Bij kant en klaar dacht ik meer aan oplossingen zoals bijvoorbeeld Netpresenter en niet naar software alleen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Is het binnen een gebouw over gaat het om meerdere locatie's?? Dat is ook van belang bij de keuze denk ik zo.

1 locatie zou ik via 1 PC doen en dan via CAT bekabeling, S-Video out in de PC, RF Modulator erachter en een splitter voor de cat bekabeling. Dat is de goedkoopste oplossing lijkt mij zo, WYSIWYG editor voor het HR en klaar.

Meerdere locaties heb ik goede ervaring met Netpresenter, enige nadeel daarvan is weer dat alle schermen moeten worden voorzien van een computer achtig iets. Netpresenter draait op Netbios maar ook HTTP en FTP en het invullen gaat via een HTML interface.

• The Realone
Het gaat om een plant, dus meerdere gebouwen op 1 locatie. Goed te doen dus over het netwerk. Ik ga eens naar jouw oplossing kijken, deze lijkt me inderdaad makkelijk en goedkoop. Al heb ik ook zitten denken aan microPC'tjes voor rond de 100 euro.
Pagina: 1