3 monitoren, welke manieren?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Hey all Tweakers,

Ik heb een vraagje kwa het aansluiten van 2 monitoren & 1 lcd/plasma tv met HDMI.
op het moment heb ik maar 1 VGA een 8800GTS G92 en daar heb ik al 2 monitoren op aangesloten.
1 main, en een tweede voor progamma's zoals mijn TS server, msn, photoshop enz enz.

Nu ben ik vanplan een nieuwe lcd of plasma tv aan te schaffen en wilde deze graag via HDMI verbinden met mijn pc. Nu zijn al mijn DVI poortjes al bezet. is er iets zoals bv een soort van splitter (ben niet thuis op dit gebied jammer genoeg) voor dit soort zaken of anders maar een tweede VGA kaar?

zo ja een tweede vga kaart: dan vraag ik mij af, is het perse nodig om een precies dezelfde 8800GTS aan te schaffen? ik ga deze niet SLI draaien of zo, alleen voor extra monitor dus...
bv een wat goedkopere pci-e 16x nvidia niet sli gekoppeld kan aanlsuiten voor de tv?
of anders wat andere informatie wat ik nog zou kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor de informatie.

Greetz,

T

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Ik denk dat je aan een tweede kaartje moet. Ik heb zelf ook twee videokaarten (een "echte" en een goedkoop pci kaartje erbij), met daarop 3x 20" lcd aan dvi, en dat werkt. Hoe het met hdmi gaat werken durf ik niet te zeggen maar mij lijkt het wel mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 29-04-2008 10:45 ]

Roomba E5 te koop

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Ok dacht al dat er een tweede vga in moest, geen probleem. waar het mij dan vooral omgaat of eht persee weer een 88xx serie moet zijn kwa drivers enz.... of bv mijn 8800GTs + een 8600 of 7600 gt/s of zo...

@ Goldenbatt: dat snap ik zoverre nog wel ;) thanks iig :)

[ Voor 12% gewijzigd door Taurnil op 29-04-2008 11:46 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Andere moet ook kunnen. Heb zelf ooit eens een 7900GT en een 6600LE naast elkaar gedraait. 7900GT @ Dual screen, 6600LE @ tv, werkte prima in mijn geval

Een ATI der bij naast zetten zou ik overigens trouwens niet doen/aanraden

Specs!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Tweede kaart ernaast gaat idd prima. Handigste is een kaart met ongeveer dezelfde serie chip te kopen zodat je maar één driver nodig hebt voor de twee kaarten en dingen als DXVA op alle schermen hetzelfde zijn.

Ik zelf heb daarom naast een XFX Geforce 8800GTS 512 nog een MSI Geforce 8500GT aangeschaft. Plasma tv is aangesloten op de tweede uitgang van de 8800 zodat ik dat ook het primaire beeldscherm kan maken als ik op de plasma wil gamen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We verwachten dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic op GoT opent. Dat geldt des te meer voor als je niet goed thuis bent op een bepaald gebied. Topics met deze vraag zijn al veel vaker voorbij gekomen. Ga die eens doorlezen voordat je zelf een topic opent om het wiel opnieuw uit te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.