Toon posts:

Ervaringen Freecom MediaPlayer 450 WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er al ervaringen met deze media player.

Is het mogelijk om ISO bestanden hiermee af te spelen ?
En kan deze speler omgaan met een video_ts dir en gewoon afspelen als of het een dvd is ?

Wie heeft er handige links voor de speler.

Wat is het beste alternatief om iso en VOB extern te kunnen bekijken op zowel s-video als hdmi kwaliteit ?

De handleiding van dit product is hier te vinden:

http://www.freecom.nl/objects/00012789.pdf

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 09:15 ]

Verwijderd

Ik heb de wlan 450 net een maandje en heb nog niet uitgebreid zitten testen.
Als ik zover ben zal ik een review plaatsen op tweakers.

Korte indruk tot nu toe:
- de afstandsbedeining is zeer gevoelig
- opstarten duurt even en dan nog even wachten voordat het apparaat reageert op de remote
- speelt tot nu toe alles af wat ik erop heb gezet (avi, divx etc)
- speelt geen MKV bestanden af (jammer, want daar worden 720p of 1080p films in geshared)
- het is erg fijn om alles op een diks te hebben en lekker lui op je bank een film/serie uit te zoeken

Ik zal je vragen wat betreft video_ts en ISO meenemen in mijn tests.

later.

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar die freecom 450.
Jammer dat die geen mkv afspeeld.

Is de interface een beetje handig en mooi?

• rverboom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 10:51
Full DVD will niet echt over WLAN, te grote datastream voor 54 MBit (802.11g).

Wireless will soms niet verbinden met mijn D-Link 655 Router.
Uitzetten en aanzetten is het enige dat helpt.

Soms vergeet hij tijdens het spelen de netwerk verbinding met drive letter van mijn NAS (WD Mybook II). De andere drive letters blijftt hij nog wel zien. Uit en aanzetten helpt.

Werkt ook zonder harddisk, lekker stil dus.

Een firmware update zou wel leuk zijn.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Nu 2 dagen in huis. Een hel om WIFI werkend te krijgen. Streaming video is geen doen met WIFI.
Indien WIFI gekozen is maar niet werkt niet mogelijk AP opnieuw te kiezen hierdoor crasht de player en moet je de stekker er uit trekken en er weer in.
DVD als VIDEO_TS map niet speelbaar gekregen (diverse dvd's geprobeerd)
DVD als ISO speelt hij wel (echter half) IMG word niet ondersteund.
Indien FTP kies in het hoofdmenu dikke crash. Alleen stekker eruit en erin werkt.

Foto's worden niet mooi weergegeven maar met vage kleuren of gewoon een soort van regenboog.

Ik mis de optie om terug te zetten naar fabriek.

Nieuwe firmware ZEER welkom

Positief:
Stil
Muziek gaat prima

[ Voor 32% gewijzigd door Bl4ckviper op 23-05-2008 18:38 ]

Be fast .... Be furious....

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

iemand nog dat ding geprobeerd?

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Vanaag gekregen,
nog niet aangesloten aangezien ik nog steeds bezig ben met spul over te zetten naar een andere schijf. Van het weekend zal ik eea plaatsen.

groeten

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik heb inmiddels gebeld met freecom. De kuren die dat ding van mij vertoond schijnen niet normaal te zijn en ik krijg een nieuwe..

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-12 23:47
is deze sneller over wifi dan de MP-350? Want dat is nl. erg langzaam. Is dit ook weer met NDAS software emulatie? Of is het dit keer wel hardwarematig gedaan? Wat zijn ongeveer gemiddelde snelheden over wifi?

Verwijderd

Over WiFi streamen is eigenlijk neiet aan te raden. Indien mogelijk altijd via bedrade verbinding. Ik heb zelf thuis van die powerplugs die over je electriciteitsnetwerk een IP netwerk maken. Werkt geweldig, plug and play en echt mega snel!!!!

Verwijderd

Heb net een 450 wlan binnen.
Ik heb nogal moeite met het vinden van de juiste instellingen voor wlan.
Met name omdat ie blijkbaar niet als wlan client kan werken ?

/edit lijkt te werken maar wel minder secure, WPA-personal aes of tkip ipv WPA2-xxxxx
/edit wel ip .... geen samba servers zoals in wired entwerk wel werkt :(

Handleiding is nogal vaag en onduidelijk.

Heeft dit apparaat ook een webinterface ?
Dan kan ik tenminste een fatsoenlijke wlan config maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 15:50 . Reden: Weer meer uitgevonden zonder handleiding ]

Verwijderd

En hoe installeer je een firmware upgrade ?

/edit nu aan het upgraden, ook niet vermeld in de handleiding: plaats het bestand op de hdd in usb mode, unplug usb, selecteer bestand in diskplayer mode, de rest gaat vanzelf met nette dialoog schermen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 15:41 . Reden: Weer meer uitgevonden zonder handleiding ]

Verwijderd

Hoi The-Don

Ik heb de 450 wlan gisteren uitgepakt, ik heb de kit-versie gekocht en daar zelf een spinpoint van 1 TB ingezet.
Heb de netwerkmogelijkheden nog niet uitgeprobeerd.
Heb hem middels usb aangesloten en 500 GB naar de freecom gekopieerd.
Ik kan je melden dat hij inderdaad goed omgaat met iso bestanden en video ts bestanden.
Als je op een iso file klikt gaat hij meteen aande gang, en eigenlijk net zo snel als een normaal ts bestand.
Ik heb alles in mappen staan op mn harddisk en die geeft hij prima weer.
Echt een eitje. Nu het netwerk nog, ga ik maar een avondje voor zitten.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 22:14
Ook gisteren eigenaar van dit produkt (ondanks geplaatste kanttekeningen hier en op andere fora). Hij doet het, maar FTP-en lukt me nog niet. De instellingen zijn lastig goed te krijgen, niet altijd even begrijpbaar, maar uiteindelijk deed het internet het. 's Avonds een film bekeken via de HDMI-kabel en dat was prima !

Als ik de FTP-server wil benaderen kan ik wel inloggen, maar bij het overzetten van een bestand, gaat ie de mist in. Iemand ervaring mee. Ik zal de exacte foutmelding eens reproduceren!!

• Bolukan
  • Laatst online: 06-12 22:14
Pfff ... FTP gelukt. Ik werk met FileZilla. Snelverbinding werkte niet, want bij het overzetten van bestanden opent ie nieuwe verbindingen en de Freecom Mediaplayer server lijkt maar 1 verbinding aan te kunnen. Onder site-beheer kun je dat ingeven (bij snelverbinding dacht ik ook, maar dat werkt niet), en dan gaat het dus wel goed.

Als iemand anders er wel problemen mee heeft, laat het weten, dan haal ik alle instellingen erbij die voor mij werken.

Edit: de server werkt in Passive mode.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolukan op 24-07-2008 23:23 ]

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
De speler is makkelijk op te nemen in zowel een bedraad als draadloosnetwerk. DivX
(AVI) en mp3 bestanden die geinstalleerd staan op de PC zijn goed af te spelen (streamen)
via WLAN! DVD's die geinstalleerd staan op de PC zijn goed te streamen via LAN! Me
t de juiste instellingen werkt alles perfect.

De Freecom-450 WLAN in vanaf de computer te benaderen via FTP. De instellingen worden
duidelijker uitgelegd in de Engelse manual van MediaGate (zelfde apparaat) dan in
de Nederlandse van Freecom. Hier te downloaden: http://www.mediagateusa.c...50/User_Manual_MG-450.pdf

Ook kun je de Freecom-450 WLAN zo instellen dat je bestanden (AVI; mp3) van af je
PC kunt downloaden en kunt opslaan om op de HD van het app. op te slaan.

Met een FTP server op je PC geinstalleerd heb je ook de mogelijkheid om bestanden
van de HD van de 450 WLAN te verwijderen.

Download de laatste firmware!
De speler speelt dan bijna alles.

Dus alles (FTP; LAN; WLAN) is mogelijk met de juiste instellingen.

Suc6.

Verwijderd

Weet iemand of je deze als extender voor windows media center kunt gebruiken?
Of moet ik dan totaal iets anders hebben?

En hoe zit het met ondertitels bij films? Ik vernam dat deze soms problemen gaven op deze Freecom.

Verwijderd

Geweldig ding, ik loop alleen wat vast op FTP. Na het instellen op de Freecom, voer ik bij FireFTP in:
onder "login" de Server ID van de Freecom
onder "Password" het wachtwoord van de Freecom
onder "host" ftp://ipadres
En als ik dan verbind, kom ik in een map waar ik bij de GUI kan, maar niet bij mijn bestanden.
Weet iemand hier raad mee?

Verwijderd

Welke HD formaten (Matroska dus niet) kan die wel aan?

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:57:
Welke HD formaten (Matroska dus niet) kan die wel aan?
Geen enkele!

Ik heb hierover al een mail gestuurd:
"Echter vroeg ik mij af of er in de toekomst ook ondersteuning komt voor het spelen van blue ray iso's, matroska (.mkv), H 264 en andere HD formaten."

Dit was de reactie:

"Geachte klant,

Er komt helaas geen ondersteuning voor de door u voorgestelde formaten, dit is een hardware beperking

en chipset afhankelijk.

De MP-450 hardware kan niet alle codecs perfect verwerken (zie tabelle hieronder).

Soms is het nodig een videobestand te converteren met zo weinig mogelijk additionele opties bij het encoderen.

Juist bij .avi bestanden bestaan inmiddels honderden codecs. Helaas kunnen wij niet in details assisteren, wat de juiste instellingen zijn.

De Windows-Mediaplayer kan natuurlijk (omdat hier alles software is) meestal duidelijk meer

verschillende bestanden herkennen/weergeven als een hardware oplossing."

Tabel is een suffe tabel met codecs enzo.

Ik heb gezegd dat ik dat ding niet meer hoef.. ben benieuwd naar hun reactie. Op de site, waar ik hem gekocht heb, wordt er nota bene gezegd HD compatibel.

Heb dit nog even toegevoegd:

"Hallo,

Gaarne wil ik nog iets toevoegen aan onderstaand email. Ik wil hierbij verwijzen naar jullie eigen site!

http://www.freecom.nl/ecp...D=1147076&ssCatID=1147076

Hierop staat het volgende:

"Draadloze multimedia speler inclusief HDMI video output voor glashelder beeld en fantastisch geluid. Kijk naar films driect op uw TV of luister naar muziek op uw HiFi, zonder gebruik van uw PC! HD compatible

Draadloos, HD compatible multimedia speler*
Inclusief HDMI video output

*LCD TV met HD support vereist."

Deze informatie is dus gewoon fout, aangezien uit vorige correspondentie duidelijk is geworden dat HD niet ondersteunt zal gaan worden. Met deze informatie wil ik dus graag mijn verzoek tot het retour sturen van het apparaat kracht bij zetten."

[ Voor 25% gewijzigd door Bl4ckviper op 13-10-2008 12:01 ]

Verwijderd

Inderdaad, gewoon pure misleiding :|

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:49:
Inderdaad, gewoon pure misleiding :|
Tja vind ik dus ook..

Ik laat het antwoord wel weten.

Ze kunnen zich nog beroepen op het feit dat ze wel 720P WMV9 als HD ondersteunen.
Maar er staat in de handleiding dat MPEG-4 ondersteund wordt en er staat niet bij tot welke gradatie..

Want wij willen niveau 10 ondersteuning. Wikipedia: MPEG-4

Er staat dus niet expliciet bij welke parts ze ondersteunen van mpeg-4 maar enkel dat ze mpeg-4 ondersteunen dus wat mij betreft toch foutieve informatie. Wij kunnen dit makkelijk interpreteren in combinatie met de HD compatibiliteit omschrijving, HDMI output en resolutie dat part 10 ook ondersteund wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bl4ckviper op 13-10-2008 14:23 ]

Verwijderd

Bl4ckviper schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:17:
[...]

Tja vind ik dus ook..

Ik laat het antwoord wel weten.

Ze kunnen zich nog beroepen op het feit dat ze wel 720P WMV9 als HD ondersteunen.
Maar er staat in de handleiding dat MPEG-4 ondersteund wordt en er staat niet bij tot welke gradatie..

Want wij willen niveau 10 ondersteuning. Wikipedia: MPEG-4

Er staat dus niet expliciet bij welke parts ze ondersteunen van mpeg-4 maar enkel dat ze mpeg-4 ondersteunen dus wat mij betreft toch foutieve informatie. Wij kunnen dit makkelijk interpreteren in combinatie met de HD compatibiliteit omschrijving, HDMI output en resolutie dat part 10 ook ondersteund wordt.
Heb je misschien al een antwoord gekregen? Ben wel benieuwd. Heb zelf het app. gekocht om HD af te kunnen spelen. Toen dat niet lukte dacht ik dat dit alleen aan het formaat lag...maar niet dus :'(

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:01:
[...]

Heb je misschien al een antwoord gekregen? Ben wel benieuwd. Heb zelf het app. gekocht om HD af te kunnen spelen. Toen dat niet lukte dacht ik dat dit alleen aan het formaat lag...maar niet dus :'(
Jep reactie terug gekregen.

Via de webshop mag ik hem terug sturen..

Morgen gaat hij op de bus!

Opzouten met die rommel :D
:X

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Bl4ckviper schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:51:
[...]

Jep reactie terug gekregen.

Via de webshop mag ik hem terug sturen..

Morgen gaat hij op de bus!

Opzouten met die rommel :D
:X
Inmiddels het geld terug gehad.

Verwijderd

Netjes :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze nu bijna 8 maanden, maar ben ook niet echt super tevreden.
Draadloos of via netwerk doe ik niks mee.
Ik kopieer de bestanden, alleen films en dan iso, avi of kopie DVD, naar de harddisk via USB en klaar.
Ik had na 2 maanden ineens dat ie halve wegen een film/serie vastloop, beeld begint te haperen en dan help alleen nog uit zetten.
Na gebeld te hebben met de helpdesk heb ik de update erop gezet, maar dat werkte ook niet.
Na dat ik de harddisk eruit had gehaald en weer ingezet zag ik bij het sluiten dat de klep de satat stekker los van de voeding duwde.
Ik heb deze vast gezet met tape en heb ongeveer een maand zonder problemen gekeken.
Maar helaas hij begon weer.
Ik denk dat ik hem wel kan opsturen maar dat ik de zelfde terug krijg met de mededeling dat ie het goed doet.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring?

Wat ik wel jammer vind is dat je geen bestanden kan wissen, nadat ik een film heb gezien haal ik hem het liefst er meteen vanaf.

Groetjes J@n

Hallo,

Nou zo als ik al aan gaf heb ik de 450 terug gestuurd.
Na 1 week heb ik hem terug, en hij is helmaal in orde is, ze hebben niks kunnen vinden.
Ik ga het nog maar eens proberen maar ben bang.

Groetjes J@n

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 23:29 ]

• megatronic
  • Laatst online: 18-11-2024
Is er ook al een manier om het apparaat, behalve via de FTP server functie, via het netwerk te benaderen en zodoende bij de bestanden te kunnen die op het apparaat staan?

Dat het apparaat niet over deze functie beschikt vind ik namelijk erg vreemd en persoonlijk een erg groot nadeel van het apparaat.

• Reza79
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 20:00
Hallo,
Ik heb de bovenstaande verhalen gelezen, maar welke media player is de beste en niet de duurste.
Welke ondersteund MKV file's.
Ingebouwde hardschijf

gr,

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:36:
Geweldig ding, ik loop alleen wat vast op FTP. Na het instellen op de Freecom, voer ik bij FireFTP in:
onder "login" de Server ID van de Freecom
onder "Password" het wachtwoord van de Freecom
onder "host" ftp://ipadres
En als ik dan verbind, kom ik in een map waar ik bij de GUI kan, maar niet bij mijn bestanden.
Weet iemand hier raad mee?
Ik heb hetzelfde :(
iemand dit al opgelost? Zit mij rot te zoeken op internet, maar kom er niet uit.
Ook op de support site van Freecom staat soort gelijke meldingen

[ Voor 10% gewijzigd door EmJeej op 14-07-2010 19:58 ]

Jah Man Jah

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Topic verplaatst: [LCD] --> [MSH]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1