Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de komst van mijn nieuwe PC heb ik de twee harde schijven in een raid 0 configuratie ingesteld en daarop vista 64-bit op geinstalleerd. Dit werkt tot op heden perfect.
Naast de twee raid 0 schijven heb ik later nog een harde schijf gezet die dient als opslag.

Nu zou ik alleen graag windows XP als dual boot willen installeren. Alleen hier loopt ik op vast. Via het internet ben ik op een site gekomen waarop vermeld stond dat je een aparte partity moet aanmaken. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen als ik de computer boot met de XP schijf, dus windiws wil gaan installeren, krijg ik een blauw scherm met de melding (0x0000007b) "er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen." en nog wat over CHKDSK.

Is het mogelijk om met een raid 0 configuratie vista en xp als dual boot te hebben? En hoe krijg je dat voor elkaar zonder diskette drive (voor raid drivers?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Error waarschijnlijke vanwege missende drivers: nLite: RAID drivers integreren in je Windows XP setup disk.

Wel opletten dat XP installeren na Vista niet per definitie probleemloos is. Maar voor die oplossing mag je nog even verder zoeken.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RedSoniq schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:42:
Error waarschijnlijke vanwege missende drivers: nLite: RAID drivers integreren in je Windows XP setup disk.

Wel opletten dat XP installeren na Vista niet per definitie probleemloos is. Maar voor die oplossing mag je nog even verder zoeken.
Bedankt voor je antwoord! De laatste uren ben ik aan de slag gegaan met Nlite, en volgens het handboek van mijn moederbord (GA-X48-DQ6) staan de drivers op de moederbord CD onder /BootDrv. Maar inmiddels 7 cd's later en alle drivers te hebben geprobeerd, krijg ik nog steeds de zelfde melding!

Wat kan ik nog meer doen?

Update:
Drivers van de Gigabyte website afgehaald en met Nlite verwerkt. En ik ben nu een stap verder... /keeps fingers crossed! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 02:20 ]