Radeon 2600 XT - TV-out alleen op hele lage resolutie?

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik wilde deze vraag toch maar even stellen voordat ik naar bed ga en morgen verder google. Misschien heeft iemand direct de oplossing voor het probleem. Alvast bedankt ;)

Wat is er loos?

Net nieuwe PC gekocht:
- MOBO : Gigabyte P3SR
- Proc: Intel core 2 Quad Q6600
- Hitachi en Seagate SATA schijven (niet zo boeiend voor deze vraag), EN

* ATI Sapphire Radeon 2600 XT; 512 MB; Pci-e

Het probleem is, dat ik in het Catalyst control center de TV-out maar niet aan de praat krijg. Ik moet een vinkje aan kunnen zetten, maar dat blijft alsmaar grijs, met de mededeling "TV-out Only supported in lower resolutions"
Dus ik kijk in de help; staat daar dat TV-out alleen werkt in met resoluties van 640x480 of 720x480!

Ahum, dit lijkt mij dus erg vreemd. Mn oude Geforce FX5200 werkte altijd met 1024x768, dus deze nieuwe Radeon moet toch ook gewoon 1024x768 aankunnen? Bovendien probeerde ik even in 720x480 te werken (onwerkbaar, dat sowieso), maar het vinkje bleef gewoon on-klikbaar.

Mn doel is om straks 3 monitoren te hebben:
- HP pavillion @ 1680x1050; hoofdbeeldscherm
- Dell 15" @ 1024x768; extended desktop
- TV-out; (1024x768 geloof ik max); kloon of extended, maar alleen gebruikt voor full screen video

Ik weet dat je er sowieso nooit 3 tegelijk kan hebben, dus ik wil het in profielen onderbrengen, dat ik met een druk op de knop over kan schakelen, maarja, als ik dus de TV-out niet eens aan krijg, ben ik snel klaar.

Dus weet iemand direct te noemen waar ik fout zit? Bij het googelen kwam ik iets tegen over overscan dat alleen werkte met ???x576; dus moet dat uitstaan?

Ik zoek morgen uiteraard gewoon verder, maar dit lijkt me echt zoiets wat je maar net even moet weten, dus als iemand me verder kan helpen, heel graag.

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!