Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een beamer (infocus X6), maar nu krijg ik het beeld van mijn DVD niet via de beamer geprojecteerd. Dit klinkt echt sneu, want zo moeilijk kan het niet zijn.

Ik heb gegoogled, de handleiding van de CV gelezen en het zou niet meer moeten zijn dan scrat met 2 tullip r/w (audio), 1 tulip zwart (s-video) en 1 zwarte plug met pinnetjes (composiet?).

Gewoon plug en play zou je denken he? Maar het werkt dus niet....ik krijg gewoon het scherm waar linksboven het input logo staat (computer/video 1/video 2/ YpBpr).

Waarom lukt het me niet?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 22:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

je draait svideo en composite om in je tekst. Kan zijn dat je dvd speler op RGB ingesteld staat en dan kan het idd zijn dat je geen beeld hebt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1 zwarte plug met pinnetjes .. 4 waarschijnlijk .. dat is y/c ook wel s-video

maar je weet helemaal niet of het singaal in of uit je scart gaat ...

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hmm...beginnersfout, de splitter had een IN en OUT knop, die moest ik even omzetten :D

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
sowieso wil je 'm liever niet via svideo of composiet aansluiten.
Om je beamer tot z'n recht te laten komen wil je 'm liever via component of dvi / hdmi aansluiten.

En waarom wil je audio op je beamer aansluiten ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Audioverhaal was een foutje, dat loopt natuurlijk gewoon via de DVD speler naar mijn versterker.

Ik heb nu die scart (waar achterin alle plugjes kunnen) achterin de DVD speler en de enkele tullip (zwarte) in de beamer. Dat werkt prima.

Was nou die tullip of de zwarte plug voor beter beeld?

ps. Ik weet niet of die beamer HDMI/DVI/Composiet ondersteund eigenlijk :S

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hallo dat staat toch letterlijk in je vorige topic .....
Aansluitingen
Ingangssignaal video HDTV, PAL, PAL-M, PAL-N, SECAM, NTSC, NTSC 4.43
Ingangen RCA, RS-232C, S-Video, VGA, mini-jack 3.5 mm
Uitgangen VGA
geen hdmi dunkt me

vga is het beste .. maar dat vind je niet op scart. daarna komt s-video. een muisplug met 4 pinnetjes

moet je alleen zeker weten dat je bron ook een y/c singaal (kan) uitstuurten ...
anders zit je met 2 extra conversies van composiet naar s-vhs en terug. dan kun je beter gewoon composiet aansluiten

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 28-04-2008 22:38 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb het er even bijgezocht:

InFocus X6

Lamp
Vermogen 160 watt
Lampduur 2500 uur
Lichtopbrengst 2000 Lumen
Dual lamp

Lens
Zoomverhouding 1:1,1
Zoom handmatig

Beeld
Beeldverhouding 4:3, 16:9 (breedbeeld)
Contrast ratio 1800 :1
Standaardresolutie SVGA (800 x 600)
Maximale resolutie HDTV 1080 (1920 x 1080) <----
HD ready <---
Projectiemethode opzicht, doorzicht
Projectieformaat 0,75 - 6,5 m
Horizontale frequentie 31,35 - 68,7 kHz
Verticale frequentie 56 - 85 Hz
Keystone correctie horizontaal
Keystone correctie verticaal

Aansluitingen
Ingangssignaal video HDTV, PAL, PAL-M, PAL-N, SECAM, NTSC, NTSC 4.43
Ingangen RCA, RS-232C, S-Video, VGA, mini-jack 3.5 mm
Uitgangen VGA
--------------------------------

Maar dan zou ik weer andere kabels moeten gaan aanschaffen? Had die vent in de winkel dan wel eens mogen adviseren (of ik had een betere voorbereiding moeten doen 8)7 ).

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

office center zijn dozen schuivers, klaar .... die maken geen ook woeker winst op de kabels ...
hdtv is een standaard , geen aansluiting

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dozen-schuivers verhaal begon ik al door te krijgen :P

Morgen is er weer een dag, dan zal ik eens uitzoeken of ik op mijn DVD een muis-plug-uitgang heb.

Het beeld ziet er trouwens nu al niet slecht uit (heb verder ook geen referentiekader), zelf niet op een mos-kleurige muur O-)

Fish alvast bedankt, morgen knutsel ik verder......

• LDenninger
De beste ingang die jouw beamer heeft is zo te zien vga :D
Da's ook de enige input die hogere resoluties aan zou kunnen,
maar dat maakt verder niks uit want je panelen gaan maar tot 800x600 dus alle hogere resoluties worden toch gedownscaled.

Dan kun je voor je dvd's misschien het best een mediacenter gebruiken met vga-out,
en anders gewoon tevreden zijn met svideo - ik heb 't ook tijden gehad op een 800x600 beamer hoor, en voor dvd's is dat best prima.

[ Voor 85% gewijzigd door LDenninger op 28-04-2008 22:53 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LDenninger schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:51:
De beste ingang die jouw beamer heeft is zo te zien vga :D
Da's ook de enige input die hogere resoluties aan zou kunnen,
maar dat maakt verder niks uit want je panelen gaan maar tot 800x600 dus alle hogere resoluties worden toch gedownscaled.

Dan kun je voor je dvd's misschien het best een mediacenter gebruiken met vga-out,
en anders gewoon tevreden zijn met svideo - ik heb 't ook tijden gehad op een 800x600 beamer hoor, en voor dvd's is dat best prima.
ik snap het niet wat is er zo slecht aan vga ? dat het niet digitaal is ?
800x600 is niet "best prima" .. maar hoger dan de vereiste dvd resolutie.

mischien ligt het aan mij .. maar het klinkt zo schofferend net als die autoreclame

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 28-04-2008 22:58 ]

Iperf

• LDenninger
fish schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:54:
[...]

ik snap het niet wat is er zo slecht aan vga ? dat het niet digitaal is ?
800x600 is niet "best prima" .. maar hoger dan de vereiste dvd resolutie.

mischien ligt het aan mij .. maar het klinkt zo schofferend net als die autoreclame
Ik zeg toch juist dat dat de beste input is ?
Ik moest alleen even grinniken omdat dat betekent dat ie voor 't beste beeld beter een computer eraan kan hangen dan een dvd-speler :)
Helemaal omdat je videokaart waarschijnlijk beter kan upscalen naar de native 800x600 resolutie van z'n panelen dan de scaler van de beamer zelf - filteren en scalen kunnen videokaarten nou eenmaal erg goed.

Ik draaide zelf overigens vrolijk 1280x1024 via een vga-kabel van 15 meter, zonder problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door LDenninger op 28-04-2008 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle reacties!

Het lijkt me geen probleem om mijn computer als DVD speler te gebruiken om de beste (van de drie opties) beeld te krijgen, echter vraag ik me dan wel af of die DVD-brander DTS e.d. ondersteund? Anders heb ik (iets) beter beeld, maar geen DTS/ProLogicII geluid meer omdat mijn brander dat niet ondersteund.

Of zeg ik hier iets heel vreemds?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je DVD drive is helemaal niet relevant voor het ondersteunen van DTS. Daarvoor is de geluidskaart of de versterker van belang. Als je versterker een digitale aansluiting heeft (optisch of coax) en je computer hier een uitgang voor heeft dan kun je de boel rechtstreeks naar de versterker doorsturen. Of DTS dan ondersteund wordt hangt af van je versterker.

Anders moet je gewoon de normale 5.1 aansluiting gebruiken (3x mini jack) en dit aansluiten op je versterker. Of DTS dan wordt ondersteund hangt af van de gebruikte DVD software.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
De versterker heeft zowl optisch als coax en ondersteund DTS. De geluidskaart is een ander verhaal denk ik, die zat standaard op het moederbord volgens mij.

Ik zal het thuis eens uitzoeken.
Pagina: 1