Administratief programma: Netwerk via internet

Pagina: 1
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:01
Ik heb een snelle, simpele oplossing nodig voor de volgende situatie.

Om de administratie bij te houden voor zijn onderneming heeft mijn zwager het programma Snelstart gekocht. Dit programma heeft meerdere licenties. Op meerdere locaties (woningen) wil hij gebruik maken van dit programma, Zodat hij en zijn compagnon gelijktijdig gebruik kunnen maken van het programma.

Wat is de beste optie om een netwerk op te zetten via internet? Het betreft hier 3 afzonderlijke locaties.

* Een VPN opzetten via XP tussen deze pc's via internet.
* Extra systeem als server inrichten en VPN opzetten?

Wie heeft een idee voor mij zodat dit snel/simpel (en eventueel goedkoop) kan worden opgezet?

EDIT: Locaties...

[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 28-04-2008 20:35 ]

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-03 21:49
Goedkoop knutselen en je boekhouding ligt op straat 8)7 dat wil je niet.
Ik zou toch voor een hardwarematige oplossing gaan (routers) die een vpn opzet tussen de locaties.Geen idee hoeveel locaties je moet voorzien?

Kan me voorstellen dat je de adsl modems vervangt door modems met vpn mogelijkheden. Een beetje googlen op MKB VPN en je komt al een heel eind.
Lumics schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:23:
Ik heb een snelle, simpele oplossing nodig voor de volgende situatie.

Om de administratie bij te houden voor zijn onderneming heeft mijn zwager het programma Snelstart gekocht. Dit programma heeft meerdere licenties. Op meerdere locaties (woningen) wil hij gebruik maken van dit programma, Zodat hij en zijn compagnon gelijktijdig gebruik kunnen maken van het programma.

Wat is de beste optie om een netwerk op te zetten via internet?

* Een VPN opzetten via XP tussen deze pc's via internet.
* Extra systeem als server inrichten en VPN opzetten?

Wie heeft een idee voor mij zodat dit snel/simpel (en eventueel goedkoop) kan worden opgezet?