vaak is het zo dat als ik het scherm actief heb, en er vindt een activiteit plaats (word gebeld, agenda-item, ontvangen sms) en ik wil het scherm daarvoor ontgrendelen, dan hapert die de eerste keer. Als ik de power knop indruk, en opnieuw ontgrendel, gaat het wel goed. Hebben meer mensen hier last van en wat is hier tegen te doen???
oh ja, nog niet gezegd, het gaat hier om een 16 gig iPhone
Ik zou het antwoord niet weten, maar je kunt je vraag misschien beter posten in het [iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 6 topic. Daar zitten de 'echte' experts
!
Dat is het ervaringen en discussie topic, problemen horen in een apart topicCadezo schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:06:
Ik zou het antwoord niet weten, maar je kunt je vraag misschien beter posten in het [iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 6 topic. Daar zitten de 'echte' experts!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Daedalus schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:07:
[...]
Dat is het ervaringen en discussie topic, problemen horen in een apart topic
offtopic:
't Zou wel kunnen, hij vraagt of anderen het zelfde ervaren... 'k Denk dat hij daar wel meer respons zal krijgen op z'n vraag...
't Zou wel kunnen, hij vraagt of anderen het zelfde ervaren... 'k Denk dat hij daar wel meer respons zal krijgen op z'n vraag...
niet bij een activiteit, maar wel bij het gewoon unlocken als ik dat heel snel doe. Vind het zelf overigens geen probleem ofzo...
Veeg je wel tot het eind van de streep?
Als ik dat niet deed unlockte hij niet en schoot dat ding snel terug naar links.
Als ik dat niet deed unlockte hij niet en schoot dat ding snel terug naar links.
er zit op die momenten helemaal geen beweging in, krijg m dan niet van z'n plek af...
ow, bij mij verloopt de animatie niet helemaal lekker. Dacht dat je dat bedoelde. Ik sleep hem dan naar rechts, maar dat geeft hij dan niet weer, maar springt dan wel naar springboard.
Bij mij gaat het soms niet goed (als in, wil hij helemaal niet bewegen) als ik het scherm op een andere plek ook aanraak. Hou je niet toevallig een andere vinger op het scherm als je 'm wilt unlocken?
Arrived anxious, left bored
Vanmorgen hetzelfde weer. Eerste stuk of 10 keer ging het ontgrendelen goed, daarna een keer weer niet. Heb er goed opgelet dat ik nergens anders het scherm aanraakte. Vreemd...
Heb je misschien een update gedaan en geen volledige restore? Dat namelijk tot de meest vreemde problemen leiden bij het gebruik van de iPhone. Wellicht is het sowieso een idee om het probleem proberen op te lossen. Je zal dan natuurlijk wel opnieuw de (verse) iPhone moeten unlocken/activeren (dat bespreken we hier verder niet
) & jailbreaken.
Cadezo schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:15:
[...]
offtopic:
offtopic:
Dit is juist de bedoeling. We willen zoveel mogelijk specifieke vragen en problemen in losse topics. Dan is het namelijk makkelijker voor andere mensen met hetzelfde probleem of dezelfde vraag om de oplossing te vinden, het zoeken door grote topics is namelijk niet ideaal. Daarnaast loopt daardoor ook niet alles door elkaar in een groot topic, met bijv. het risico dat je vraag of probleem ondersneeuwt in andere discussie die dan in het topic gevoerd wordt. Zie voor informatie: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Dit is juist de bedoeling. We willen zoveel mogelijk specifieke vragen en problemen in losse topics. Dan is het namelijk makkelijker voor andere mensen met hetzelfde probleem of dezelfde vraag om de oplossing te vinden, het zoeken door grote topics is namelijk niet ideaal. Daarnaast loopt daardoor ook niet alles door elkaar in een groot topic, met bijv. het risico dat je vraag of probleem ondersneeuwt in andere discussie die dan in het topic gevoerd wordt. Zie voor informatie: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Je drukt op de home knop, scherm springt aan, unlock schuifknop wordt zichtbaar, en als je niets doet zie je de letters van links naar rechts oplichten en weer dimmen. Dat doet ie in principe constant, maar in mijn geval doet hij dat 1x, en bij de tweede keer stopt het en 'hangt' die animatie, ten teken dat de hele telefoon hangt. Dan is het voor mij maar afwachten wat ik nu weer moet doen; even wachten en het werkt weer, of met power+home knop het ding resetten. Ook ik heb een 16GB iPhone, en ik heb firmware 1.1.4 maar eens geinstalleerd om te zien of dat het probleem verhelpt, maar dat is niet zo. Apart is overigens dat ik dit de eerste 4 weken niet had, maar nu wordt het wel steeds erger. Het ding is middels ziphone unlocked.
bij mij blijft het wel continu heen en weer gaan. Echter als de button de eerste keer niet te verplaatsen is, hoef ik het scherm met de sleep knop even uit te zetten, en weer aan, en dan kan ik wel weer ontgrendelen. Gaat vaak goed, maar soms niet. En dat is juist irritant als je gebeld wordt; dan kun je niet opnemen dmv schuiven. Als je dan de sleep knop indrukt gaat eerst het belsignaal uit, maar scherm blijft actief. Druk je die knop nogmaals in, ben je de beller kwijt:(
Kreeg m nieuw binnen met de 1.1.4 versie, en hoefde dus alleen maar te jailbreaken en unlocken.
Kreeg m nieuw binnen met de 1.1.4 versie, en hoefde dus alleen maar te jailbreaken en unlocken.
Verwijderd
Ik heb overigens opnieuw 1.1.4 geinstalleerd, en opnieuw ZiPhone unlock gedaan, en nu is het probleem weg. De reden dat ik dit geprobeerd heb, is omdat het unlocken niet helemaal goed leek te gaan de vorige keer - unlockproces hing, maar na reboot leek het proces toch afgerond te zijn. Daarna had ik dus al die problemen. Magoed, nu al een kleine week geen enkele keer meer een hangende telefoon gehad.
ook ik heb m'n iPhone vorige week weer helemaal gerestored, en er met pwnage (dev-team) weer opnieuw 1.1.4 opgezet.Daarna via de installer nog wat apps toegevoegd:
-bsd subsystem, openssh, appsupportpatch, converter,pianist, summerboard, sendsong, voicenotes, forward message fix, NL nummerherkenning, NL taalcorrectie, NL taalpakket.
Het ging het hele (lange) weekend goed, tot die vanmorgen weer haperde. En sindsdien al weer stuk of vier keer een hapering gehad. Balen, hoopte echt dat het met de nieuwe installatie opgelost zou zijn. De apps die ik heb toegevoegd zijn veel gebruikt, dus daar lijkt het me ook niet aan te liggen...
-bsd subsystem, openssh, appsupportpatch, converter,pianist, summerboard, sendsong, voicenotes, forward message fix, NL nummerherkenning, NL taalcorrectie, NL taalpakket.
Het ging het hele (lange) weekend goed, tot die vanmorgen weer haperde. En sindsdien al weer stuk of vier keer een hapering gehad. Balen, hoopte echt dat het met de nieuwe installatie opgelost zou zijn. De apps die ik heb toegevoegd zijn veel gebruikt, dus daar lijkt het me ook niet aan te liggen...
Verwijderd
Heb je Caterpillar/Kate draaien ?
Als de calendar functie actief is bij mij heb ik af en toe ook dit probleem.
Misschien even andere apps controleren die in de achtergrond blijven draaien ?
Als de calendar functie actief is bij mij heb ik af en toe ook dit probleem.
Misschien even andere apps controleren die in de achtergrond blijven draaien ?
zal als ik vanavond thuis ben eens googlen wat voor apps dat zijn.
Agenda is meestal wel actief, hoe kun je uitschakelen dan?
Agenda is meestal wel actief, hoe kun je uitschakelen dan?
Weer een nieuwe jailbreak uitgevoerd en nu alleen bds, bossprefs en de NL taal erop gezet. Nog steeds hetzelfde probleem. Wat ik ook heel raar vind, is dat het probleem zich alleen 's ochtends lijkt voor te doen, en dat het in de loop vd dag steeds beter gaat.

Vreemd dat het probleem blijkbaar bij niemand anders voorkomt. Ben er nu achter dat het de hele tijd goed gaat, zolang ik de iPhone maar in m'n broekzak hou. Zodra ik hem op tafel leg, en even wacht, gaat het geheid mis. Dacht dus dat het met de temperatuur te maken had, maar op tafel leggen in een stoffen hoesje werkt ook niet. De iPhone schuin leggen helpt ook niet. Heeft dus in mijn geval denk ik met beweging te maken (in broekzak beweegt die altijd wel iets...)
Maar goed, maar snel overgaan op de iPhone next gen...
Maar goed, maar snel overgaan op de iPhone next gen...
Verwijderd
Ik bleek problemen te hebben als mijn iPhone connectie probeerde te maken met een WiFi station waar WEP encryptie op zat, en waar ik het verkeerde wachtwoord voor had (had eerst het goede ingesteld, maar wachtwoord op die locatie veranderde iedere 2 weken, en na de eerste keer vond ik het de moeite niet meer om iedere keer te wijzigen).
Probeer eens WiFi uit te zetten op de locatie waar je dit probleem ervaart, en kijk eens of het dan nog steeds gebeurt? Als dat zo is, kan je ook proberen om het wifi station waar hij naar probeert te connecten te 'vergeten' (forget network).
Probeer eens WiFi uit te zetten op de locatie waar je dit probleem ervaart, en kijk eens of het dan nog steeds gebeurt? Als dat zo is, kan je ook proberen om het wifi station waar hij naar probeert te connecten te 'vergeten' (forget network).
heb het overal, ook thuis met m'n eigen draadloos netwerk, en op werk waar ik geen wifi access punten heb.
Net wifi uitgezet, telefoon plat neergelegd en minuutje laten scherm weer proberen te ontgrendelen.
Gaat de eerste keer nog steeds niet, moet telkens weer het scherm eerst weer uit en aan zetten:(
Net wifi uitgezet, telefoon plat neergelegd en minuutje laten scherm weer proberen te ontgrendelen.
Gaat de eerste keer nog steeds niet, moet telkens weer het scherm eerst weer uit en aan zetten:(
lijkt dus toch een hardware probleem te zijn; heb het met de nieuwe 2.0 firmware ook
Kijk eens in je headphone jack, met wat licht, zie je een paarsig einde of een wit einde?
Doen iPod, Safari, Phone en Mail het wel goed, en werkt het onderste deel van t touchscreen verder wel helemaal goed?
Doen iPod, Safari, Phone en Mail het wel goed, en werkt het onderste deel van t touchscreen verder wel helemaal goed?
zie in de headphone jack een wit einde...
Rest werkt allemaal goed.
Rest werkt allemaal goed.
Pagina: 1