Externe schijf op USB 1.1

Pagina: 1
Acties:

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-11-2025
Heb reeds gezocht maar kon niet een zelfde onderwerp hier vinden vandaar mijn vraag. Ik heb een oude pc uit 2001 met USB 1.1. Nou wil ik een externe schijf van 1TB kopen maar die zijn allemaal gericht op USB 2.0. Nou is mijn vraag kan ik die harde schijf toch aanschaffen en heb ik gewoon een langzamer lees- en schrijfsnelheid of zal die externe schijf gewoon niet herkend worden op een 1.1 aansluiting.

Ik dank u voor een antwoord.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Dat werkt gewoon afaik maar je zal maar ongeveer een halve MB/s halen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

USB 2.0 is volledig backwards compatible met USB 1.0/1. Je zal enkel een melding in windows krijgen dat je externe schijf sneller kan op een USB 2.0 aansluiting.

Nu moet ik je wel meteen zeggen dat USB 1.1 wel echt een stuk langzamer is, dus een USB 2.0 kaartje zal ook best handig zijn.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En een PCI kaartje met USB2.0 poorten kost ook niet veel meer :) Je processor zal wel goed zweten aangezien USB nogal zwaar leunt op de drivers maar dan kan je wel hogere snelheden halen.

• Dinand
Bedankt jongens, upgraden naar 2.0 kan ik niet doen want mijn pc trekt het nu al niet. Ik zal in ieder geval nu die schijf kopen en dan maakt het mij niet uit dat het veel langzamer is, als ik maar mijn bestanden kan bewaren die ik nu allemaal download. Ik zal ff searchen welke harde schijven goed aangeschreven staan.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Heb je echt geen PCI slot over dan?

Vergeet niet dat als je tranfers sneller gaan naar de HDD dat je processor daarna sneller klaar is en weer andere dingen kan doen, dus niet alleen je tranfers zullen sneller gaan maar je hele pc zal vlotter reageren.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Dinand
Ik weet niet zeker of ik nog PCI slot over heb maar het openen van de pc is echt uitgesloten voor mij want ik heb echt geen idee hoe ik e.e.a. moet aansluiten intern. Teveel draadjes en zo. Daarom ga ik ook voor een externe schijf bijvoorbeeld, dan hoef ik die pc tenminste niet te openen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dinand schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:17:
Ik weet niet zeker of ik nog PCI slot over heb maar het openen van de pc is echt uitgesloten voor mij want ik heb echt geen idee hoe ik e.e.a. moet aansluiten intern. Teveel draadjes en zo. Daarom ga ik ook voor een externe schijf bijvoorbeeld, dan hoef ik die pc tenminste niet te openen.
Je weet dat je op Tweakers zit toch?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een PCI USB kaart toevoegen is zo simpel als het ding in het juiste slots steken, een schroefje toevoegen en klaar. Dan alleen nog even eventueel drivers installeren en je hebt USB 2.0 :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
vergelijk de snelheid van usb1.1 maar met de snelheid waarmee je een usb stick kan lezen en schrijven... ik denk dat je niet vrolijk wordt van die snelheid... wat voor netwerk heb je? bedraad 100mbit? dan kan je een NAS overwegen... dat zal nog sneller zijn dan usb 1.1 :p en is ook extern. wireless 54g moet ook nog lukken, wireless 11/b heeft wel een trage snelheid (net zo snel als usb 1.1 trouwens).

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een USB stick haalt tegenwoordig toch een hogere snelheid dan USB 1.1 hoor. USB 1.1 is maar 12mbit/s maximaal en dat is toch een stuk lager dan de snelheid van een beetje USB stick.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
Admiral Freebee schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:03:
Een USB stick haalt tegenwoordig toch een hogere snelheid dan USB 1.1 hoor. USB 1.1 is maar 12mbit/s maximaal en dat is toch een stuk lager dan de snelheid van een beetje USB stick.
ik denk dat je wifi 11b bedoelt... maar dat maakt niet uit, als je een moderne usb stick (bijv 1-2gb) in je pc steekt in een usb.1.1 poort merk je wel dat het niet te doen is om je data een beetje op te slaan, laat staan de tijd die je nodig hebt om een 1TB harddisk te vullen... een usb stick is idd sneller dan 12mbit/sec, maar NIET op een usb1.1 pc... dan is je pc/poort de belemmerende factor...

je wilt trouwens ook niet al te veel data via de usb1.1 poort verplaatsen, staat je pc gedurende 1u op 80% CPU... dan is hij pas traag, dus of overweeg een usb2.0 (of nog beter firewire, gebruikt minder resources) kaart of gebruik een netwerkschijf via een 100mbit netwerk... gewoon op je router/switch prikken en je bent klaar... alle harddrive fabrikanten hebben tegenwoordig 1TB netwerkschijven/network access storage?
Pagina: 1