Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sind ik mijn 1GB turbo memory heb van Intel kan ik instellen of ik die voor Ready Boost, Ready Drive of voor beide wil gebruiken.
En bij Ready boost gebruik windows Vista kaartje om veel gebruikte bestanden om te cachen.
Bij Ready Drive wordt geheugen hardware matige gebruikt via intel chipset als extra schijf cache, en eerste gedeelte van schijf zou worden gecachd zodat tijdens colboot de bios niet hoeft te wachten voordat de hardeschijf opgespind is. Voor rest heb ik geen verschillen kunnen vinden tussen deze twee systemen.

Maar welke van deze twee systemen geeft meeste perfrance ?
Het lijk mij door beide tegelijk te gebruiken juist minder boost geeft, want dan krijg je toch zelfde effect als je twee partities van zelfde schijf in raid zou zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:38
Volgens mij verwar je ReadyDrive met SuperFetch?
Windows SuperFetch™ is a memory management innovation in Windows Vista that helps make your PC consistently responsive by tracking what applications are used most on a given machine and intelligently preloading these applications into memory.
Or in other words, your apps load faster.

Windows ReadyBoost™ (formerly code-named “EMD”) makes PCs running genuine Windows Vista more responsive by using flash memory on a USB drive, SD Card, Compact Flash, or other memory form factor to boost system performance.
Or in other words, if you plug in a USB memory stick your machine may run faster.

Windows ReadyDrive™ (formerly code-named “Piton”) enables Windows Vista PCs equipped with a hybrid hard drive to boot up faster, resume from hibernate in less time, and preserve battery power. Hybrid hard drives are a new type of hard disk, which integrate non-volatile flash memory with a traditional hard drive.
Or in other words, your machine may start up almost instantly.
Eerste hit in google

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 28-04-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want zal Windows SuperFetch alleen werken op computer waar intel turbo memorey in zit en dat is dus niet geval.
Kijk maar eens naar deze powerpiont presentatie van microsoft ;)
http://download.microsoft...cf47d23cd/STO008_WH06.ppt
Zie je duidelijk dat Ready drive in houdt, het werkt door middel van een Hybrid hardeschijf (zelfde effect krijg je met intel turbo memorey + i965 chipset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:35:
Maar welke van deze twee systemen geeft meeste perfrance ?
Het lijk mij door beide tegelijk te gebruiken juist minder boost geeft, want dan krijg je toch zelfde effect als je twee partities van zelfde schijf in raid zou zetten ?
dat probleem komt door access times. bij een HDD zijn die aanzienlijk, bij een flashdrive gewoon instant.

dat levert dus geen (noemenswaardig) performanceverlies op.
tenminste, tenzij daar een programmeur echt heeft zitten slapen, maar dat lijkt me niet. is bijna moeilijk om te verkl*ten, namelijk :+