Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 28-04-2008 19:41 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
off-topic: @ZpAz: Kijk indev.nl eens na, jobs for proffesionals?
1
| <br style="clear: both;" /> |
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
edit:
Alhoewel, aangezien ik het uit een db laad is het opzich ook wel weer mogelijk denk ik.
[ Voor 25% gewijzigd door ZpAz op 29-04-2008 10:47 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Volgens mij is er hier een terminologie verschil: ook naar mijn mening heb je 4 kolommen, waarover je al naar gelang de voorkeuren van de gebruiker verschillende blokken verdeeld, die blijkbaar één, twee, drie of vier kolommen breed kunnen zijn. Lijkt mij een eenvoudig sommetje.ZpAz schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:28:
Maar het is niet altijd 4 kollomen, het kan 1, 2, 3, of 4 kollommen zijn, aan de hand van de breedte die de gebruiker heeft gekozen, deze heeft 4 keuzes. 1/4, helft, 3/4, volledige breedte.
[ Voor 74% gewijzigd door tonyisgaaf op 29-04-2008 18:53 ]
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Ik heb nu je code gebruikt, maar nu zet hij de 'inner_content' naast de kopjes.RobIII schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:49:
Je hebt 4 'vaste' kolommen (mijn probleem had te maken met het feit dat ik die blokken 'liquid' wou plaatsen); dus je kunt om de 4 kolommen natuurlijk prima die br zetten.
de code die ik heb toegepast ipv de float:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| .normal_content, .small_content {
display : -moz-inline-box; /* Moz */
display : inline-block; /* Op, Saf, IE */
vertical-align: top; /* IE Mac */
_display:inline;
*display:inline; }
.small_content .inner_content {
width:204px; }
.normal_content .inner_content {
width:437px; } |
Ik heb wat zitten spelen met position:relative, absolte, en overflow.. maar dat was zonder resultaat.
Het online voorbeeld:
www.indev.nl/dev/startinhoud/
Over mij
Over mij
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 30-04-2008 14:53 ]
Over mij
Nu weet ik wel wat float, position e.d doet, dus daar hoef ik niet op te zoeken, ook weet ik nu dus dat dit niet de oplossing is. Maar is er niet een zoekwoord wat beschrijft wat mijn probleem is en dat ik daar op kan zoeken?RobIII schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:49:
Die lijken me inmiddels voldoende aanwezig in dit topic; in het wilde weg float / relative / absolute gaan toepassen en niet weten wat waarvoor dient is precies de reden waarom ik dit aankaart
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 30-04-2008 15:09 ]
Over mij
ZpAz schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:54:
[...]
Nu weet ik wel wat float, position e.d doet, dus daar hoef ik niet op te zoeken, ook weet ik nu dus dat dit niet de oplossing is. Maar is er niet een zoekwoord wat beschrijft wat mijn probleem is en dat ik daar op kan zoeken?
Je weet het klaarblijkelijk niet, anders had je de verschillende oplossingen wel begrepen en inhoudelijk duidelijke argumenten gebruikt waarom je de één na de andere suggestie afschiet/als niet geschikt beoordeelt. Het komt daarnaast op mij ook redelijk betweterig over om een smily te plaatsen achter elke "dat kan dus niet". Als je het toch al weet, dan hoef je onze hulp dus niet te vragen.
Je hebt je zoekwoorden inderdaad al ruim voldoende gekregen. Wat je kunt bereiken met een float: left/right en een <br style="clear: both;" /> lijkt qua gedrag op een display: inline-block/-moz-inline-box;
Imho dat jij het beterweterig vind overkomen is jou probleem, je hoeft niet te reageren, er zijn hier ook wel mensen die gelukkig wel willen helpen. Soms dit forum zo frustrerend aangezien de mensen er vanuit gaan dat je niets hebt geprobeert om het te bereiken, en krijg je alleen maar antwoorden van heb je al gezocht.. of een beetje initiatief mag ook wel. Imho probeer ik eerst altijd vanalles zelf voordat ik vraag. Dan leer ik er ook nog wat van.tonyisgaaf schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:42:
[...]
offtopic:
Je weet het klaarblijkelijk niet, anders had je de verschillende oplossingen wel begrepen en inhoudelijk duidelijke argumenten gebruikt waarom je de één na de andere suggestie afschiet/als niet geschikt beoordeelt. Het komt daarnaast op mij ook redelijk betweterig over om een smily te plaatsen achter elke "dat kan dus niet". Als je het toch al weet, dan hoef je onze hulp dus niet te vragen.
Je hebt je zoekwoorden inderdaad al ruim voldoende gekregen. Wat je kunt bereiken met een float: left/right en een <br style="clear: both;" /> lijkt qua gedrag op een display: inline-block/-moz-inline-box;
Maar ik zal even uitleggen waarom ik niets heb aan de <br style="clear:both;">
Als ik alles float, komt alles wel bij elkaar, maar is er een blokje minder lang dan gaat het vreemd staan zeg maar, dat was het hele vraagstelling van dit topic.
Nu kan ik uitrekenen (aangezien ik het uit een db haal) wanneer de totale breedte 100% of meer is, dan moet ik zorgen dat er op tijd een <br /> komt. So far so good.
Maar nu wil ik het draggable maken met JS, en dat hij automatisch op de juiste plek snapt zeg maar, dat werkt niet.. Want dan zitten de <br />'s in de weg, welke ik dan on the fly ook weer moet berekenen en er in moet zetten of er uit moet halen.
Dus ik zocht na een oplossing zonder <br />
Nu weet ik wel hoe dingen reageren als float, positioneren van relative en absolute was mischien wel een 'goede' manier, die kon werken. Maar dat werkte blijkbaar niet.
Als je het voorbeeld bekijkt zie je dat de inner_div naast het kopje gedeelte komt. Dus ik dacht, ik zet de outer div van elk blok op relative, en de inner_div op absolute, zodat ik deze kon positioneren ten op zichte van de outer div van dat block maar dat werkte dus niet.
edit: Speciaal voor jou.....