Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.net] Inloggen met externe gegevens

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben bezig met een erg uitgebreid control panel van mijn CMS, dat online werkt via PHP. Nu dacht ik dus van, ik wil het ook offline kunnen met verwerking online. Nu loop ik al tegen mijn eerste probleem aan.

Namelijk de authenticatie. Hoe kan ik weten of iemand toegang heeft. Zelf zat ik iets te denken a la file_get_contents van PHP.

Heeft VB.net ook zo'n functie? Want ik kan alleen maar wat vinden over iets met StreamReader. Maar volgens mij werkt dat niet met online.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Je zult in je cms een authenticatie methode moeten ondersteunen waar je VB app makkelijk mee om kan gaan. Je kunt dan denken aan bijv. basic authentication (evt over ssl), of bijv. een formuliertje submitten waarna je aan de response code kunt zien of de authenticatie gelukt is (indien niet moet je dus 401 - unauthorized teruggeven vanuit je cms). Dat zal in VB.net vast wel kunnen (in Java iig wel).

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• BlackWhizz
Ik zelf zat te denken aan zo'n call naar mijn CMS. het hoeft niet te beveiligd te worden, het is maar een klein CMS wat wenig bezoekers gaat trekken.

Dus stel:
VB.net : vraagt naar mijn server http://www.ditismijnserve...p?user=Ikke&pass=ikkeweer
PHP: Responsed met Access denied / Unknown username / Unknown password / Welcome
VB.net: Checkt of er Welcome in de code staat.

Alleen die laatste stap weet ik niet hoe ik dat moet doen (de inhoud uit het document halen).

[ Voor 3% gewijzigd door BlackWhizz op 28-04-2008 19:29 ]

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Je wilt dus drie scenario's onderscheiden:
1. gebruiker is bekend, maar heeft niet genoeg rechten
2. gebruiker is niet bekend
3. gebruiker is bekend en heeft genoeg rechten
Volgens mij heb je dan maar twee statussen nodig, onbekende gebruikers mogen al niet eens inloggen in het systeem, dus die heb je bij de start al te pakken en voor de rest kun je naar de response code kijken.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• BlackWhizz
Zover moet ik er ngo wel uitkomen, alleen ik heb gewoon geen idee hoe ik de inhoud van een extern bestand kan lezen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Kijk eens naar de HttpWebRequest class

Roomba E5 te koop

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat ik altijd doe, is php xml bestanden laten genereren, met de functies die in vb.net zitten kun je dat dan makklijk uitlezen.

[ Voor 4% gewijzigd door ieperlingetje op 28-04-2008 20:43 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

• BlackWhizz
Thanx. Ik zal het morgen proberen :) Ik wiest niet eens dat die class er was.
Pagina: 1