[Win2k] users kunnen settings wijzigen in Firewall/AV*

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Topic zegt het al: AVG Free 8.0 op een bak voor noob gebruikers geïnstalleerd. In versie 7 kon iemand zonder admin rechten geen wijzigen maken aan de settings van de scanner, in versie 8 blijkbaar wel. Niet erg safe natuurlijk... Ik heb in de advanced settings gekeken maar zie geen optie om gebruikers met beperkte rechten uit te sluiten.

Ik wil dus:
- Dat AVG zichzelf automatisch update in de achtergrond
- Dat gebruikers zonder admin rechten de scanner niet uit kunnen zetten.
- Dat gebruikers zonder admin rechten niet de instellingen van AVG free kunnen wijzigen.

Kan dit nog wel met AVG Free 8?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Windows 2000 SP4 + Comodo Firewall 2.4. Het blijkt dat gebruikers zonder admin rechten gewoon de instellingen kunnen wijzigen. Ik moet deze instellingen afschermen omdat deze PC wordt ingericht voor noob gebruikers die tegen zichzelf beschermd moeten worden. Alleen de Administrator mag daarom de firewall configureren en in/uitschakelen.

Weet iemand hoe dit te doen? Firewall Pro lijkt daar zelf geen optie voor te hebben.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb eventjes beide topics samengevoegd omdat ik niet inzie wat de noodzaak is van twee topics die allebei over precies hetzelfde probleem gaan :)

Ik zou dan ook eerst eens kijken wáár die config terecht komt en dan wat de DACLs zijn op die locaties (registry of NTFS).

En als je op FAT32 draait: Foei :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device