Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben wij een nieuwe home cinema set gekocht van Philips. Na uren knutselen is het nog steeds niet gelukt om het spul behoorlijk aan te sluiten.
De bedoeling is om het zo aan te sluiten dat de gehele set voldoet aan volgende eisen:
  1. Opname van tv-fragmenten in digitaal-formaat
  2. Tijdens de opname van digitale tv moet het mogenlijk zijn om analoog te kijken
  3. Tijdens het kijken van digitale tv moet de surround set werken
  4. Mogenlijkheid om digitaal te kijken direct op de televisie zonder dat de home cinema set ingeschakelt hoeft te zijn (energie zuinig dus)
Ik weet niet precies of het mogenlijk is, maar het lijkt mij duidelijk dat je digitaal kan opnemen en tegelijk analoog kan kijken, anders zou een home cinema set wel erg gebrekkig zijn. Nu heb ik al het een en ander werkend kunnen krijgen maar het is niet gelukt om alles zó aan te sluiten dat aan alle eisen wordt voldaan... Google levert aardig wat hits op over dit onderwerp, maar ik kom er niet uit hoe het bij deze set moet.

De gehele set bestaat uit de volgende items:
  • Philips Ambilight Breedbeeld TV (model: 32PF9641D/10)
  • @Home Digitale Televisie Decoder
  • Philips Digital AV Receiver System (model: HTR5204) (home cinema onderdeel)
  • Philips HDD & DVD Player / Recorder (model: DVDR3570H) (home cinema onderdeel)
Wie heeft een soorgelijk systeem of kan mij vertellen waar de kabels in moeten?

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

1 durf ik ff niet te zeggen, zou ik moeten nakijken, ik zou bijna willen zeggen dat je de recorder tussen de decoder en de tv in moet zetten dan.

2 is op te lossen door via de decoder ook nog een antenne kabel naar de tv te laten gaan

3 is op te lossen door de @home decoder via digitale output naar de surround set te lussen.

4 kun je makkelijk oplossen door de @home decoder op de tv aan te sluiten. let alleen op met opnemen dan.

-Te huur

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

TV = Video, dus AUD -> VID

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij toch logisch dat als je een hardeschijf hebt om digitaal op op te nemen, dat je dan digitale televisie kan opnemen...?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:36:
Sinds kort hebben wij een nieuwe home cinema set gekocht van Philips. Na uren knutselen is het nog steeds niet gelukt om het spul behoorlijk aan te sluiten.
De bedoeling is om het zo aan te sluiten dat de gehele set voldoet aan volgende eisen:
  1. Opname van tv-fragmenten in digitaal-formaat
  2. Tijdens de opname van digitale tv moet het mogenlijk zijn om analoog te kijken
  3. Tijdens het kijken van digitale tv moet de surround set werken
  4. Mogenlijkheid om digitaal te kijken direct op de televisie zonder dat de home cinema set ingeschakelt hoeft te zijn (energie zuinig dus)
Vooraf; ja het is mogelijk om de content die digitale tv je biedt op te nemen op de hd recorder, maar niet digitaal. Want de HD recorder is geen set top box/decoder en de decoder die je wel hebt en moet gebruiken (de @Home Digitale Televisie Decoder ) heeft geen digitale video uitgang en de Philips hd recorder heeft zeker geen digitale video INgang. Dus 'echt digitaal' opnemen gaat niet lukken.
(Dan zul je een HTPC met digitale tuners moeten nemen)

ad1: de @home decoder met 1 van de SCART uitgangen (VCR?) koppelen aan je philips HD recorder. Maar nogmaals, zoals gezegd, dit is niet echt digitaal, want scart is natuurlijk gewoon analoog.
-Kabeltechnisch: gewoon een (RGB/volledig bedraadde) SCART kabel van @home box naar HD-r
Wil je deze beelden ook nog weer terug kunnen zien op je tv, zul je vanzelfsprekend een verbinding moeten maken tussen HD-r en TV.....die was je nog vergeten.... :P
Ik weet niet preceis welke aansluitingen/uitgangen die HD-r heeft, maar het simpelst is om ook daar SCART-SCART voor te gebruiken (wederom volledig bedraad) .......
Evt. kun je de audio van je HD-r digitaal of analoog naar de versterker van je surroundset leiden, zie hieronder.......

ad2: dat kan als je gebruik maakt van het altijd nog aanwezige analoge kabel signaal op de coax kabel, dan gebruik je dus gewoon de analoge tuner van je TV. Je hebt dan natuurlijk niet het aanbod en kwaliteit die digitale tv je biedt. Andere optie is een 2e @home decoder nemen of 1 met een dubbele tuner.
-Kabeltechnisch pak je dan de COAX kabel die je huis binnenkomt, danwel direct met een splitter (1 kabel voor @home decoder, 1 kabel voor TV) of de (coax/antenne) doorlus mogelijkheid van je @home decoder.

ad3: kwestie van versterker van surround set aanzetten..... :P
-Kabeltechnisch: als je digitale ingangen op de surround set hebt dan de digitale (autio)uitgang van je @home decoder naar een/de digitale INgang van de surroundset (optisch danwel coxiaal).
Heb je geen digitale ingang(en) dan een analoog kabeltje nemen (tulp-tulp, jack-tulp). Dan gaat het geluid van de @home decoder dus via je surroundset.

ad4: gewoon SCART-SCART van @home decoder naar TV, scart heeft ook audio dus dan gaat alles over de scart.