Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start niet meer op. Ik heb een vermoeden dat dit komt door een illegale Windows-versie (een terechte straf zou je zeggen...). Voordat ik de boel opnieuw ga installeren (legaal), wil ik mijn harde schijf redden, maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen.
Ik heb het al geprobeerd met een apparaat waarin je de harde schijf kan plaatsen en dan met USB zou kunnen overzetten. Maar mijn harde schijf was te nieuw (SATA?), in ieder geval werkte het niet. Verder heb ik er totaal geen verstand van, dus ik hoop hier geholpen te kunnen worden!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je bent op de goede weg met de schijf willen aansluiten via USB. Je moet alleen een behuizing hebben die voor SATA geschikt is. Dan kan je gewoon de schijf op een andere PC openen en de data er af halen. Je kan de schijf ook op een andere PC aansluiten in de PC zelf en dan de data over zetten.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:57

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:10:
Mijn computer start niet meer op. Ik heb een vermoeden dat dit komt door een illegale Windows-versie (een terechte straf zou je zeggen...). Voordat ik de boel opnieuw ga installeren (legaal), wil ik mijn harde schijf redden, maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen.
Ik heb het al geprobeerd met een apparaat waarin je de harde schijf kan plaatsen en dan met USB zou kunnen overzetten. Maar mijn harde schijf was te nieuw (SATA?), in ieder geval werkte het niet. Verder heb ik er totaal geen verstand van, dus ik hoop hier geholpen te kunnen worden!
1) het is onzin dat je windows niet meer start ivm illegale software, het kan zijn dat je niet kunt aanmelden, maar starten doet ie sowieso. Er kan natuurlijk wel iets anders aan de hand zijn, gaande van iets minder ernstig tot zelfs een hardware defect.

2) er zijn zeker wel externe behuizingen te koop voor sata schijven

3) ik zou als ik jou was met je computer naar een lokale computer boer gaan en daar advies inwinnen. misschien dat ze je zo ff kunnen helpen.. of direct vragen naar een hdd behuizing voor een sata schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 28-04-2008 17:14 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 23:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:10:
Mijn computer start niet meer op. Ik heb een vermoeden dat dit komt door een illegale Windows-versie (een terechte straf zou je zeggen...).
Rare conclusie. Wat gebeurt er? BIOS schermen komen nog wel voorbij? Begint hij wel met het laden van Windows?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, hij start wel, maar komt dan met een foutmelding. Ik had het wat preciezer moeten zeggen (of misschien nog beter: niks moeten vermoeden ;) ).
Bedankt voor deze informatie in ieder geval. De computerboer op de hoek lijkt me een het beste idee in eerste instantie.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12
Wat voor foutmelding :|

Meestal kun je installaties prima redden in de recovery console. Had laatst een fout bij iemand welke kon worden opgelost door een simpele "CHKDSK" in de consoel die je start met de Windows installatie CD.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 13:58

SECURITEH

Man of legend.

Je kan de schijf in een werkend systeem bij prikken en zo gewoon op de schijf komen en de belangrijke data opslaan. ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 11:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SpikyDude schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:26:
Je kan de schijf in een werkend systeem bij prikken en zo gewoon op de schijf komen en de belangrijke data opslaan. ;)
Sterker nog, gegeven dat TS toch van plan is zijn systeem opnieuw te installeren, zou ik hem aanraden een nieuwe (SATA) harde schijf te kopen, daarop het systeem te installeren en dan de oude schijf bijprikken. Na recover-werkzaamheden heeft hij dan meteen de beschikking over een data-disk naast de systeem-disk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

En als hij daar dan mee klaar is kan hij eens na gaan denken over een manier voor het backuppen van z'n data...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Als je al een vermoeden het dat hebt dat je HDD niet helemaal jofel is, moet je er niet met checkdisk of andere reparatie software overheen voordat je je data veilig hebt gesteld.

Download Knoppix en zet dat op een CD, boot vanaf CD en share de hele schijf met Samba en trek hem vervolgens leeg vanaf een andere pc. (8>

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 11:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:42:
Download Knoppix en zet dat op een CD
Dat zou ik wel op een andere PC doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:42:
Download Knoppix en zet dat op een CD, boot vanaf CD en share de hele schijf met Samba en trek hem vervolgens leeg vanaf een andere pc. (8>
Handige tip voor een TS die aangeeft weinig verstand van computers te hebben :z

Ik denk dat een 2e harddisk kopen het beste plan is. Dat hoeft niet zo duur te zijn, dan kun je daar op Windows (laten) installeren en kun je direct bij je oude data op de andere schijf. Vervolgens zou ik met backup software, bijvoorbeeld Second Copy, een schema instellen dat iedere dag als je de pc afsluit alle belangrijke data even naar de andere schijf wordt gekopieerd :)

Nederlander in België

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Linux livecd pakken?
Dan kun je het er ook zo afhalen :).

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Laat maar verkeerd gelezen :+

[ Voor 102% gewijzigd door DaLoona op 28-04-2008 22:26 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Pagina: 1