Toon posts:

[APS.net 2.0] How to enable/ install ASP.NET 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele (virtuele) server opgezet:
Besturingssysteem: Windows Server 2003 Enterprise R2 Editie SP2 English, helemaal up-to-date met Microsoft Updates. Omdat ik in deze virtuele testomgeving Microsoft SharePoint Server 2007 wilt installeren heb ik IIS geinstalleerd. Als ik nu in IIS manager de tree (van de local computer) uitvouw, en kijk bij 'Web Service Extentions', dan zie ik alleen een Extentie ASP.NET 1.x.x.x i.p.v. ASP.NET 2.x die benodigd is. Kijk ik bij Add/ Remove programs, dan staat .NET Framework versie 2.x wel geinstalleerd (waarbij ASP.net) dus inbegrepen is.

Omdat ik voor MOSS2007 ASP.NET 2.0 nodig hebt is nu de vraag hoe ik deze draaiende krijgt onder de server. Ik heb al veel gegoogled en dergelijke problemen gezien, maar nog geen oplossing. Ik test het virtueel op een HP Workstation XW4600, deze heeft capaciteit genoeg.

Iemand een idee hoe ik ASP.NET 2.0 draaiend krijg, en in ieder geval zichtbaar in IIS? Verder nog speciale dingen waar ik aan moet denken bij installatie? Ik heb al boeken gelezen met allerlei informatie, maar tips en suggesties altijd welkom :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 22:29 . Reden: foutjes eruit halen ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gewoon onder Add/Remove Programs .NET 2.0 aanklikken en voor repair kiezen. Als je eerst .NET Framework en daarna pas IIS installeerd is daarna een repair van .NET 2.0 nodig.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
"%SystemRoot%\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis.exe -i" lost dit wel op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, it works. :)
Ik ben begonnen met de tip van downtime, dat gelijk werkte, dus ben ik aan die van sanfranjake niet toegekomen, maar die ga ik natuurlijk wel onhouden (voor een eventuele volgende keer als de tip van downtime niet werkt).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 09:51 ]