Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL 2003] Data anders neerzetten

Pagina: 1
Acties:

• sandernoteborn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik kom niet uit het volgende

BEDRIJF HOTEL PRIJS
A 1 100
A 2 110
A 3 152
B 5 153
B 6 85
B 55 77
C 1 105
C 4 114
D 3 97
D 11 155
D 33 160
D 48 76
D 52 43

Dit gaat in werkelijkheid om 55 hotels en ongeveer 6000 bedrijven

Dit wil ik graag omzetten in het volgende formaat

Bedrijf Hotel 1 Hotel 2 Hotel 3
Bedrijf A 100 110
Bedrijf B 85
Bedrijf C 150

Maar hoe kan dat "makkelijk". Ik heb al van alles zelf geprobeerd en gezocht maar helaas.

[ Voor 99% gewijzigd door sandernoteborn op 28-04-2008 17:06 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Eventueel eerst Data->Text to columns. Daarna Data->Pivottable en de kolommetjes goed erin slepen?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:37
Makkelijk zal het niet gaan, maar de functie transpose (paste special) maakt van verticale data horizontale data.

Wellicht in cominatie met een macro ??

La dolce vita - non farmi ridere

• sandernoteborn
Dat heb ik dus geprobeerd en dat lukt me niet.
Er is dan een kolom FIelds, Column en Data.
Dan lijkt mij de kolom prijs in data gesleept te worden. Maar dan krijg ik direct de sum te zien en gewoon enkel puur de waarde weegeven dat lukt me niet. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal opties en gewoon normaal weergeven zit dara niet bij (var. product, miniumum, maximum etc).

• sandernoteborn
Die makro dat wordt teveel werk. Het is de bedoeling het "snel" om te zetten en anders moeten we heel wat anders verzinnen. Want ook al gebruik je een makro het gaat nog steeds om 6000 bedrijven en 50 hotels. Ik denk zo'n 50.000 rijen. Om dat nu allemaal te gaan transposen.

Een oplossing middels vert.zoeken werkt ook niet.

De data komt namelijk uit een programma Business Objects. Het is makkelijker om als het te veel moeite (tijd) kost om een andere benadering in de rapportage te gebruiken.
Alleen zou dit ideaal zijn voor mensen om hier mee te werken.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De sum van 1 getal is toch het getal zelf? Dus dat lijkt me niet zo'n probleem... Eventueel kun je nog even met count kijken of de data wel goed is

Eventueel moet je daarna nog, bijvoorbeeld met notepad [tab][tab] in [tab] vervangen. En daarna evt alle tabs in spaties, afhankelijk van wat je wilt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• sandernoteborn
Ik ga je tips nog eens uit proberen. Al begrijp ik de gedachtengang niet helemaal. Ook is het werkelijke bestand nog wat complexer met veel meer kolommen die moeten worden meegenomen. Dank in ieder geval.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom zou het bij een macro veel uitmaken hoeveel rijen je hebt? Schakel de screenupdating even uit en het gaat rap zat (of niet heel veel trager dan andere methoden). Moet je het natuurlijk wel even zelf slim (dus niet te veel overdreven loops) schrijven.

--

Of kan je niet beter gewoon BO de boel handiger laten rapporteren? (al weet ik niet of dat kan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

draaitabel met de volgende indeling:
bedrijf->rij
hotel->kolom
prijs->gegevens
bij de opties in wizard draaitabel eventueel eindtotalen uitvinken.
Pagina: 1