Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Updaten van een Asp.net website (2.0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waarschijnlijk zit ik er finaal over heen te lezen maar hoe moet ik een bestaande website update met 1 of 2 nieuwe/bestaande forms ? (het is een asp.net 2.0 applicatie met een sql express database)

Als ik de website publish dan wordt alles op de website overschreven dus ook de Databases in de map App_data en dat wil ik dus niet omdat daar user data instaat en ik alleen maar testdata heb.

Dus hoe kan ik bv 1 of 2 weforms die ik heb aangepast op de website krijgen ?

Ik heb gegoogled maar ik zie even de oplossing niet.

ps De omgeving is visual Studio 2005

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 16:46 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
Het vinkje van App_data uitzetten?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh vinkje ?
Als ik zeg publish dan kan ik niet miks aan of uit vinken , visual studio begint gelijk te publishen

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 16:45 ]

• urk_forever
Hmm, ik werk in VS 2008, misschien dat dat alleen in die versie zit. Welke VS gebruik je?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:45:
Hmm, ik werk in VS 2008, misschien dat dat alleen in die versie zit. Welke VS gebruik je?
Heb het in Startpost erbij gezet was ik vergeten ik ontwikkel in 2005

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je moet nooit direct vanuit development naar een live IIS webserver kopieren. Het veiligst is gewoon een 'filesystem' release (copy website). De bestanden in deze release folder kun je dan eventueel nog controleren en eventueel verwijderen zoals een web.config (welke naar een development of beta database wijst), maar ook een app_data folder.

En als je zeker weet dat je release correct is (test de release even op een aparte test machine, zodat je niet gaat debuggen op een live server mocht je release niet werken) dan kopieer je zelf handmatig de folder naar de inetpub folder op de webserver.

Overigens vind ik dat dit topic meer in DTE thuis hoort (dit betreft strict genomen niet development, maar de release c.q. installatie van een (deels) voltooid programma).

If it isn't broken, fix it until it is..

• urk_forever
Net even VS 2005 opgestart en ook daar krijg ik in het publish scherm het vinkje "Include files from the App_Data folder" te zien. Heb er even een screendumpje van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pbruine/dump/publish.jpg

Verder heeft Niemand_Anders natuurlijk ook gelijk. Om je release goed te testen is het een goed idee om niet meteen de huidige site te overschrijven. Als je eerst een testrelease maakt en die werkt goed kan je daarna de geupdate files kopieren naar de huidige map.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info....

Uiteraard publish ik eerst op een testomgeving alvorens het echt live te gooien

Ik ga dit morgen ff proberen...
Pagina: 1