Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Wij hebben een hele leuke en potentieel high-profile afstudeeropdracht (HBO/WO, (Technische) Bedrijfskunde, Economie, etc.) geformuleerd. Probleem is nu dat we nog nooit eerder een afstudeerder hebben gezocht en niet zo goed weten waar te beginnen. Ik heb al sites als stagemotor.nl en zo gevonden, maar daar waar ik 'afstudeeropdrachten-databases' verwachtte (op sites van hogescholen en universiteiten) vond ik niets. Kan iemand me verder helpen?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 21:33

Tjark

DON'T PANIC

Als je al weet welke studies interessant zijn, neem contact op met de studiebegeleider van die studie op die uni/hbo. Die weet zeker raad.

[ Voor 14% gewijzigd door Tjark op 28-04-2008 16:30 ]

*insert signature here

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vaak hebben hogescholen en universiteiten toch echt wel een systeem om je opdracht in de plaatsen. In elk geval zijn de voorzieningen er voor de studenten vaak wel, dus ik neem aan dat de omgekeerde weg er ook vaak is. Maar het kan natuurlijk zijn dat het niet goed aangegeven staat op de sites.

Anders bel je eens met de betreffende afdeling van zo'n hogeschool? Probeer eens bij eentje in de buurt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:30

hellknight

Medieval Nerd

mischien een brief sturen aan een paar HBO/WO instellingen, TAV afdeling relatiebeheer? Deze regelt meestal dit soort zaken.

Your lack of planning is not my emergency

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad "gewoon" de stagebureaus van (de juiste faculteiten van) universiteiten mailen/bellen. En beginnen in de buurt, ook een stageloper wil geen uren treinreizen.

Moet je wel je iopdracht zien te verkopen, afhankelijk van hoeveel aanbod er op het moment is en hoe leuk je opdracht echt is.
offtopic:
Overigens is leuk & high profile relatief. Komt die persoon n.a.v. het onderzoek met naam en toenaam bovenaan Google? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kunt je opdracht ook neerleggen bij een organisatie als Integrand. Voor een vergoeding kun je potentiele afstudeerders vinden en ze doen een eerste selectie van kandidaten.

PSN: Shiver23

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13

TheBorg

Resistance is futile.

wolkje schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:30:
Anders bel je eens met de betreffende afdeling van zo'n hogeschool? Probeer eens bij eentje in de buurt :)
Zo hebben wij dat ook gedaan. Daarop kwam desbetreffende persoon op de koffie om te onderzoeken wat precies de doelstellingen zijn. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een stagiair koffie laat halen of productie laat draaien. Wij hadden een onderzoek opdracht dus dat was interessant. Paar weken later hadden we een mannetje. :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Hou er rekening mee dat de verhouding op bijvoorbeeld HBO-Informatica van opdrachten:studenten zo'n 10:1 is, dus je moet er echt uitspringen wat betreft de opdracht.

https://niels.nu

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Zelf direct de universiteit benaderen werkt vaak wel goed. Dan wordt de opdracht op het (digitale) prikbord gehangen en reageren er vanzelf studenten op.

Ook de afstudeeropdracht als vacature voor afstudeerder op diverse banensites zetten kan werken.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 11:10

Beugelfles

I love rusty spoons

Kijk ook eens bij relevante studieverenigingen. Die hebben vaak direct contact met studenten en kunnen zoiets wel in hun mailing oid opnemen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

hmmm... volgens mij is een topic openen in dit forum ook al wel een 'verkapte advertentie'. Immers, genoeg mensen hier die de juiste opleiding hebben én aan afstuderen toe zijn.

Enneh, nee, ik ben niet geïnteresseerd, ik denk met weinig weemoed terug aan mijn eigen afstuderen... :S

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Goverman schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:39:
hmmm... volgens mij is een topic openen in dit forum ook al wel een 'verkapte advertentie'. Immers, genoeg mensen hier die de juiste opleiding hebben én aan afstuderen toe zijn.

Enneh, nee, ik ben niet geïnteresseerd, ik denk met weinig weemoed terug aan mijn eigen afstuderen... :S
Idd een toch wel ietwat te simpele vraagstelling die zo op te lossen is... Zowieso als verkoop potentiele high profile etc...

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 21:36

PromWarMachine

Forsaken Archer

@Goverman & n4m3l355:
Ik vind het ver gezocht. Er staat geen URL in de post, er staat niet eens een URL in z'n profile. Ook is <nickname>.nl geen actief domein. Hoe zou het dan spam moeten zijn? :?

Anyway. De stagebegeleider op mijn hogeschool (Hogeschool Utrecht) zou er blij mee zijn in ieder geval. Ook hebben we wel ergens zo'n digitaal prikbord waar eerder over gesproken is. Alleen weet ik die niet te vinden, maar dat kan ook aan mij liggen. :P Heb namelijk zelf al een afstudeeropdracht. :)

Succes!

Dividend for Starters

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
TheBorg schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:36:
[...]

Zo hebben wij dat ook gedaan. Daarop kwam desbetreffende persoon op de koffie om te onderzoeken wat precies de doelstellingen zijn. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een stagiair koffie laat halen of productie laat draaien. Wij hadden een onderzoek opdracht dus dat was interessant. Paar weken later hadden we een mannetje. :)
Dat lijkt mij de enige juiste weg. Een vertegenwoordiger van de betreffende onderwijssinstelling, bijvoorbeelde de professor van de leerstoel waar de opdracht onder valt, zal sowieso de opracht goed moeten keuren voordat een student er mee aan de slag kan als afstudeerproject. Mijn afstudeerprof ging bijvoorbeeld ook zelf naar bedrijven toe om gezamenlijk tot interessante opdrachten met voldoende diepgang te komen.

Benader dus eerst de onderwijsinstelling, het benaderen van potentiële afstudeerders is op dit moment een stap te ver volgens mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Allemaal erg bedankt voor jullie tips! Ik ga vandaag maar eens beginnen met wat universiteiten en hogescholen te bellen.

Overigens ben ik me ervan bewust dat mijn vraag zou kunnen worden uitgelegd als verkapte werving, vandaar dat ik me niet heb uitgelaten over de inhoud van onze opdracht en wat voor iemand we zoeken en ook zo 'anoniem' mogelijk ben gebleven. Ik waardeer in elk geval alle antwoorden, ook al was de vraag misschien wat 'simpel'. ;-)

Bedankt!

• 418O2
  • Laatst online: 09:18
Wij krijgen hier op de zaak vaak zat brieven van potentiele afstudeerders, dat lijkt me niet zo'n probleem dus...

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

op onze hogeschool was er op blackboard een gedeelte met alle bedrijven & opdrachten. Als er nieuwe opdrachten binnen kwamen dan werden die daar bijgezet. Ik denk dat dat via de opleiding zelf ging. Direct contact dus. Bellen :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1