Toon posts:

Vanuit modem een pc voorrang geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op een modem (thompson speedtouch 780) 3 pc's en 1 ps3 aangesloten.
Het probleem is dat ik niet zo'n hele snelle internetverbinding heb, en dat als ik bijv een spel speel en iemand anders dingen gaat streamen of downloaden, het online spel door de lag gewoon onspeelbaar wordt.

Is er misschien een manier om te zorgen dat bijvoorbeel 1 pc "voorrang" heeft op de rest. Als ik bijvoorbeeld game, en het spel gebruikt 90 procent van de connectie dat dan de overige 10 procent verdeeld wordt over de rest? Het ideale is dan dat ik het makkelijk aan en uit kan zetten, en de ene keer de ps3 voorrang kan geven en de andere keer mijn pc.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Bvd,
Martin 8)

//edit: Alles gaat via de LAN

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Plaats een server erbij en installeer een bandwith controller programma. Je geeft dan aan de verschillende ipadressen een maximale bandwijdte. Sommige programma's kunnen dit on-the-fly.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26
Wat bedoel je met downloaden? Als er mensen met p2p programma's werken dan moet je deze rustig afstellen. Hanteer als vuistregel dat alle uploadverkeer (spel en p2p) nooit meer dan 75% van de totale upload capaciteit gebruikt en nooit dan 75% van het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoiets kan als je router QoS (Quality of Service) ondersteunt.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Exorcist schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:46:
Zoiets kan als je router QoS (Quality of Service) ondersteunt.
Ondersteund de 780 alleen via de CLI.

• Viper085
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:21
Dat gaat met de Thompson volgens mij niet lukken. De professionelere routers of een server kunnen deze taak wel uitvoeren.

Er zijn ook routers die snelheden op poorten kunnen managen (diverse Draytek modellen bijvoorbeeld). Het maakt dan echter niet uit wat voor data erover gaat. Deze routers zijn echter wel vaak goedkoper dan QOS-routers.

EV 57,5 kWh | Marstek Venus A 6,36 kWh | Homewizard P1 | 5 kWp solar | HomeAssistant | Quatt 4,5 kW

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TheBorg schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:49:
[...]

Ondersteund de 780 alleen via de CLI.
Dus niet heel simpel, maar zeker mogelijk..

http://www.speedtouch.nl/...des/ConfigGuide_IPQoS.pdf
4.1 Classification
Introduction The basic objective of the Classification module in the SpeedTouch™ is the
following:
􀀗 Identifying certain data (on IP or layer 3 level) (called classification)
􀀗 Stating the importance (or priority) of the data, optionally overruling the priority
already indicated by the layer 2 network (setting the internal class)
zoek op "ipqos" command via google.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1