Toon posts:

dhcp spoofing speedtouch 510 usr5461

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer dhcp spoofing werkend te krijgen. ik heb mn modem speedtouch 510 geconfigureerd met de configuratietool van deze website: http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm
als ik mn pc direct aansluit op de modem dan kan ik wel verbinding maken met het internet en krijgt de pc de juiste ip adressen.

ik krijg deze info van ipconfig /all wanneer de pc direct is aangesloten op de modem

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : lan
Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8058 PCI-E Gigabit
Ethernet Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-1B-63-A1-0F-5E
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 84.86.20*.***
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 195.190.249.39
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
195.121.1.34
195.121.1.66
Lease Obtained. . . . . . . . . . : maandag 28 april 2008 14:16:27
Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 28 april 2008 14:16:57

wanneer ik mn router aansluit op de modem en de pc op de router dan kan de pc niet meer op het internet.
ik heb de router ingesteld op automatisch ip adres verkregen. dat werkte niet :( statisch ip adres heb ik ook geprobeerd maar dat werkte ook niet.
heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing hiervoor?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staat je routing wel goed van je router?

Verwijderd

Topicstarter
ik had geprobeerd met een dynamisch ip adress en een statisch ip adres. het werkte allebei niet. bij de statische configuratie van de router had ik gewoon de gegevens van de pc gebruikt toen de pc was aangesloten op de modem

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die een oplossing weet? ik kom der echt niet uit.

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik ben enige tijd geleden overgestapt van chello naar xs4all, daarbij heb ik mijn speedtouch 510 ingesteld op SIP_SPOOF...

Meer info vind je in deze blogpost...

Wat voor modem heb je? (de usr5461) welke firmware draai je?
Als je DD-WRT draait, dan zou mijn het moeten werken wat ik heb beschreven...

[ Voor 24% gewijzigd door Rock-Y op 29-04-2008 20:00 . Reden: Router/firmware ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Is het niet toevallig zo dat de IP van de router toevallig nu ook nog het IP van de pc is? Welke statische adressen heb je gebruikt? Welke range? Ikzelf heb met een ST546 en WRT54GL iets soortgelijks gehad en dit loste zich op door de ST een andere range te geven dan de WRT.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment de nieuwste officiele firmware van robotics draaien op mn router.
volgens de website van dd-wrt is de robotics door hun ondersteund dus dan ga ik die firmware maar eens proberen.
bedankt voor de reactie

http://www.dd-wrt.com/wik...orted_Devices#US_Robotics

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het niet voor elkaar om dd-wrt draaiend te krijgen. als ik de nieuwe firmware probeer te oploaden geeft ie een error. de officiele firmware blijft gewoon werken, maar dd-wrt niet.
heeft iemand ervaring met DD-WRT en de robotics USR5461?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 10:34 ]

Pagina: 1