Toon posts:

Vreemde transactiekosten Buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik ben bezig met een aankoop uit Engeland.
en deze moet dus betaald worden in ponden.

Heb deze transactie gedaan en heb hierbij nog een paar euro provisie betaald omdat mijn bank in ponden moest betalen.

Maar nu beweerd de tegenparty dat ze 13 pond minder hebben gekregen.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Is het mogelijk dat de bank van de tegenparty een schandalig bedrag in rekening nemen??

Bij mijn eiegn bank hadden ze hier nog nooit van gehoord maar misschien zijn er andere mensen die wel zo'n ervaring hebben.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Betalingen via bic/iban tussen particulieren zou binnen europa gewoon gratis moeten zijn.
Over wat voor rekeningen hebben we het hier? (dus particulier of bedrijfsbankrekening)

[ Voor 4% gewijzigd door job op 28-04-2008 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een bedrijfsrekening denk ik.

Bestelling bij advancedmp3 site
als ik alle fora controleer is dit bedrijf wel betrouwbaar.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Heb je toevallig niet 'gedeelde' kosten gekozen ipv kosten voor betaler?
job schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:48:
Betalingen via bic/iban tussen particulieren zou binnen europa gewoon gratis moeten zijn.
In het Eurogebied... (?)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Rukapul schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:11:
Heb je toevallig niet 'gedeelde' kosten gekozen ipv kosten voor betaler?

[...]

In het Eurogebied... (?)
Klopt, alleen in landen waar de Euro gebruikt wordt is dit al. Daar moet je gedeelde kosten kiezen en kost het niets??? Raar maar waar.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Ja, in eurogebied (plus nog een zooi landen erbij (in totaal 31 landen)) zijn betalingen tussen particulieren gratis.
Nouja, gratis.. dezelfde kosten als een binnenlandse boeking, en die zijn gratis..

bij een bic/iban betaling moet je juist kiezen voor gedeelde kosten, maar die kosten zijn er dan niet.
Als je iets anders kiest gaat het geld kosten.
En het staat me bij dat europese betalingen tegenwoordig valt onder SEPA.

Maar in dit geval gaat het over een betaling naar een bedrijfsrekening. Dus hoe het een en ander dan werkt weet ik ook niet.
Maar dat het betalen in ponden geld kost vind ik ook maar een raar verhaal eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 28-04-2008 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het echt niet meer.

geen idee waar die 13 pond gebleven is.
Mijn bank zegt dat ze het over gemaakt hebben.
alleen bij hun komt er 13 pond minder over.

En zit nu een jawel nietus mailconversatie te houden met advancedmp3.
Ze geven mijn bank voor het gemak maar de schuld.
Terwijl ik bewijs mee gestuurd heb dat de volle mep over gemaakt is.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12

paQ

13 pond aan provisie is toch al erg veel.
over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
totaal bedrag factuur is 202 GBP
Hierover heb ik bij mijn transactie nog 5 euro transfer provisie betaald.
En op een of andere manier ontbreekt er 13 GBP

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 23:03
Welke bank heb je en heb je bij de overboeking gekozen voor SHA, OUR of BEN?

Verwijderd

Topicstarter
sns bank

en gedeeld anders gaf die een foutmelding

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 17:55

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Indien je je bank hebt aangegeven om in ponden te betalen en zij hebben vervolgens 202GBP (dus nog niet omgerekend naar EUR) afgeschreven dan moet de ontvangende kant dat toch ook hebben ontvangen. Heeft de bank niet gewoon de fout gemaakt door gewoon ponden in euro om te rekenen en daardoor te weinig over heeft geboekt?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
nou heb de makkelijkste optie maar gekozen

Nog maar 13 pond over gemaakt en hopen dat et dit keer wel goed komt.

Dit is wel mijn laatste keer dat ik iets op internet koop met een andere valuta.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb ook een keer een soortgelijke ervaring gehad met bestellen in de UK. Als ik mij goed herinner was er een kleine 15 € verdwenen, de handelaar heeft mij bank statements doorgestuurd waar de kosten die door zijn bank aangerekend werden inderdaad op vermeld stonden. Gratis overschrijvingen met "Shared" status geldt maar binnen een beperkt aantal landen helaas...

Sindsdien betaal ik buiten de eurozone steeds met Visa, nog nooit problemen gehad daarmee :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Bad Seed op 29-04-2008 00:19 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:57:

Dit is wel mijn laatste keer dat ik iets op internet koop met een andere valuta.
Niet te hopen voor je dat het weer 13 pond kost om over te maken ;)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 09:59
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:57:

Ze accepteren ook paypal, mssn een idee voor een volgende keer. Die rekent het automatisch om, en volgens mij betaal je geen cent extra.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:42

Twazerty

AVCHDCoder developer

Big Daddy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:52:
[...]

Ze accepteren ook paypal, mssn een idee voor een volgende keer. Die rekent het automatisch om, en volgens mij betaal je geen cent extra.
nouwja alleen de wisselkoers dan.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Ik heb vorig jaar ook iets gekocht vanuit Engeland. Om een reden ging de verkoop niet door en vroeg ik mijn geld terug. De verkoper had contact opgenomen met zijn bank en bleek dat hij £20 voor de storting (Electronic transfer to overseas account) moest betalen.

Ik dacht dat de verkoper me voor de gek hield, want ik had maar €0.12 voor de transactie betaald. Ik had toen even naar informatie op de website van zijn bank gezocht en daar bleek al gauw dat hij toch de waarheid sprak.

We hebben dat toen opgelost door via PayPal mij te betalen. Zo was mijn kost nog €6.

Verwijderd

Topicstarter
Ja paypal zal een betere optie zijn want dit wil ik zo niet meer.

Twee banken die er geld vanaf halen enn omdat er nu geld mist zal ik deze kosten nu twee keer betalen.
Als ik dit allemaal wist had ik het nooit zo gedaan,
maarja van fouten kan je alleen maar leren.

Pakt paypal gewone banktransfer??
of kan dit alleen met een creditcard?
want de laatste keer bleven ze daar maar om vragen en ik heb
geen creditcard en ik wil er ook geen.

Verwijderd

Als je geld op je PayPal-account wil zetten, moet je inderdaad een creditcard hebben. Om geld te ontvangen is dit niet noodzakelijk. Je kan de transactie doen van PayPal naar een gewone zichtrekening.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:15:
Als je geld op je PayPal-account wil zetten, moet je inderdaad een creditcard hebben. Om geld te ontvangen is dit niet noodzakelijk. Je kan de transactie doen van PayPal naar een gewone zichtrekening.
Je kunt aan je paypal account gewoon een bankrekening koppelen en die gebruiken.
Als ik iets via paypal betaal wordt dit gewoon van mijn bankrekening afgeschreven zonder creditcard.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:08:
...
Ik dacht dat de verkoper me voor de gek hield, want ik had maar €0.12 voor de transactie betaald. Ik had toen even naar informatie op de website van zijn bank gezocht en daar bleek al gauw dat hij toch de waarheid sprak.
...
Ik zou dat eerder interpreteren als het tarief voor de client van de bank die een SWIFT overboeking wil doen.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
BigB schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:17:
[...]

Je kunt aan je paypal account gewoon een bankrekening koppelen en die gebruiken.
Als ik iets via paypal betaal wordt dit gewoon van mijn bankrekening afgeschreven zonder creditcard.
Idd, hier maak ik gebruik van.
Alleen kan dit voordeel ook meteen een nadeel zijn als je een heel makkelijk wachtwoord hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Was vanacht iemand die grappis wou zeggen van straks kost die transactie van 13 pond weer 13 pond.
En erg grappig is dit niet meer, want dit is gewoon het geval.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je alle kosten voor de afzender gedaan? 't zou kunnen (maar afaik maakt ook het VK deel uit van de geldverkeerszone (SEPA)) dat kosten zijn verbonden aan het ontvangen van overboekingen. Hoe maak je het precies over, gedeeld als ik het goed begrijp, met IBAN en BIC? Ik denk dat ze je bij de sns eventueel meer informatie kunnen geven.

[ Voor 78% gewijzigd door begintmeta op 29-04-2008 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vorige keer gedeelde kosten(Zou zo gratis zijn want GB hoort met iban en bic nummer gratis te zijn)
Maar de bank van zijn kant doet daar waarschijnlijk niet aan en heeft 13 pond in rekening gebracht op een of andere manier aan zijn kant.
Dit keer maar gekozen om alle kosten te dragen wnat anders komt het volledige bedrag niet aan en dit keer is duidelijk te zien dat sns weer die 5 euro provisie in rekening neemt en dat hun bank weer 13 pond aan kosten geeft.
Kom je rond een bedrag van 40 euri uit voor 13 pond.

Maar ik ga er nu vanuit dat alles goed zit en dat ik mijn pakketje binnenkort es ga ontvangen.

• jpvk007
  • Laatst online: 25-01 08:34
als ik jou was zou ik toch eens gaan denken aan een creditcard... kost je €25 per maand en je aankopen zijn ook nog eens verzekerd (afhankelijk van je type zelfs met garantie van 1 jaar voor buitenlandse aankopen)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

25 euro per maand? Mijn hemel dan laat je je afzetten!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Heb een aantal jaren geleden van Nederland naar Engeland geld moeten over maken voor mijn clan voor een server. In totaal kwam dat neer op zo een 300 pond maar moest in totaal iets van 350 pond overmaken vanwege de hoge banktransactie kosten die ze in Engeland rekenen, schandalig maar waar.

Overigens had ik dat van te voren bij mijn eigen bank geinformeerd dus ik wist waar ik aan toe was. Als je het mij vraagt zou ik eens even met je SNS bank kontakt opnemen en iemand achter de helpdesk om informatie vragen want ik heb het idee dat je een beetje verkeerd geinformeerd bent. En het is nu eenmaal een feit, de banken in Engeland zijn heel erg duur met internationale overmakingen, maar je moet het maar weten :)

Verwijderd

BigB schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:17:
Vreemd, als ik inlog op mijn PayPal zie ik
PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account.
Heeft misschien te maken dat ik in België woon?

EDIT: Even gekeken in de help van PayPal, heeft idd te maken met de locatie van de gebruiker.
If you are a PayPal member from Australia, Canada, Germany, the Netherlands, Norway, Sweden, Switzerland, the United Kingdom, or you have a confirmed U.S. bank account, you can add funds to your PayPal account using a bank transfer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 12:13 ]

• steven_cooreman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04-2020
Het VK zit idd in de SEPA-zone, maar dit geldt enkel bij betalingen in euro. Als je betalingen doet in vreemde deviezen (zoals GBP), betaal je al de rest ook. Dit is in ieder geval zo bij mijn bank (Fortis België). Het beste dat je dan kan doen is gewoon naar je bank gaan en zeggen dat je alle kosten op jou neemt (OUR-modus). Het kostte mij iets van een 27 euro over een betaling van tegen de 800 pond...

Verwijderd

jpvk007 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:04:
als ik jou was zou ik toch eens gaan denken aan een creditcard... kost je €25 per maand en je aankopen zijn ook nog eens verzekerd (afhankelijk van je type zelfs met garantie van 1 jaar voor buitenlandse aankopen)
serieus! bijvoorbeeld is een niet nader te noemen Card gratis tot eerste gebruik, daarna € 11,50 per jaar

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 22:02

Robtimus

me Robtimus no like you

Hillie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:13:
Absoluut. Mijn CC kost me nog geen 20 euro per 2 jaar, en rente hoef ik niet te betalen omdat ik altijd alles meteen terugbetaal.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas heb je pech, lees hier:
Samenvatting van het verzoekschrift
Indiener verwijst naar de EU-wetgeving die bepaalt dat banken hetzelfde bedrag moeten
aanrekenen voor internationale als binnenlandse overschrijvingen van euro’s. Hij wijst erop
dat de Royal Bank of Scotland ten minste 18 pond aanrekent voor het overschrijven van
euro’s van zijn eurorekening en 7 pond voor het ontvangen van een overschrijving naar zijn
rekening. De verklaring van de bank is dat zij de EU-wetgeving toepast, aangezien ze
dezelfde bedragen zou aanrekenen voor binnenlandse overschrijvingen van euro’s tegenover
ponden. Indiener is van mening dat dit wel in overeenstemming is met de letter van de wet,
maar dat het toch moeilijk de geest of intentie van de wetgeving kan zijn en de Britse
ondernemingen een nadelige concurrentiepositie bezorgt.

[...]

Dit zijn de belangrijkste voorwaarden die voor toepassing van de Verordening vervuld
moeten zijn:
1)
Het bedrag mag niet hoger zijn dan 12 500 euro en moet in euro zijn uitgedrukt.
2)
De IBAN en BIC van de begunstigde moeten bij aanvraag van een overdracht aan de
bank van de opdrachtgever worden verstrekt

[...]

Wat betalingsoverdrachten van het VK naar de eurozone betreft, worden deze enkel door de
verordening gedekt indien ze in euro zijn uitgedrukt. In dat geval dienen de aangerekende
kosten hetzelfde te zijn als voor een betalingsoverdracht in euro binnen het VK. Gezien het
feit dat er in het VK zeer weinig betalingsoverdrachten gebeuren die in euro zijn uitgedrukt,
kunnen deze kosten vrij hoog oplopen (meer dan 20 euro). Als de opdrachtgever van de
betaling bovendien geen eurorekening heeft, mogen er bijkomende wisselkosten worden
aangerekend. Volgens artikel 4 van de verordening moeten deze wisselkosten echter
transparant zijn.

IV. Conclusies
De Britse banken leven in hun werkwijze Verordening (EG) nr. 2560/2001 na.
Tussen de regels door lezend: EC vindt dat UK burgers niet moeten zeiken over hun concurrentiepositie en uitzonderingsbehandeling binnen de EU zolang ze wel zonodig aan hun ponden willen vasthouden :Z

Enige opmerkelijke aan het verhaal van TS is dat het daar schijnbaar gaat om een overschrijving van een bedrag in GBP waar de NL bank kosten voor gerekend heeft.

Overigens zijn deze hoge kosten echt uniek voor UK, banken in andere landen in EU die (nog) geen Euro hebben rekenen weing/niets voor overschrijvingen in EUR. Ik betaal iig sinds EU lidmaatschap van RO helemaal niets voor het overschrijven van EUR die kant op :z

Oslik blyat! Oslik!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
jpvk007 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:04:
Mijn ING Card Easy kost 10 euro per jaar, 1e jaar gratis, en fijn een lage limiet :)

Ontopic: het zat er wel in dat 13 pond overmaken 13 pond provisie kost.... Ben benieuwd wat ze doen als je 1 pond overmaakt...

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Kickje... ik zit hier nu met hetzelfde probleem. Een organisatie in Engeland wil graag dat ik een cheque opstuur, maar mijn bank (Rabobank) geeft normaal gesproken geen cheques uit, of ik moet er 40 euro voor willen betalen... :/

Dus de organisatie gevraagd of ze een rekeningnummer hebben, en ze vertellen dat ze daar nogal eens problemen mee hebben dat er geld wordt ingehouden. Volgens het verhaal dat dion_b quote, gaat een overschrijving dus geld kosten als het in euro wordt overgemaakt.

Betekent het dan als ik het in GBP overmaak en kies voor OUR dat alle kosten van de Rabobank en van de Bank of Scotland van mijn rekening gehaald worden? Of alleen die van de Rabobank en moet ik een gokje wagen en zeg 13 GBP extra erbovenop doen om de kosten van de Bank of Scotland te dekken?

Het precieze bedrag wat zij gaan rekenen willen ze niet zeggen, dan moet je ze bellen of langskomen.... Als je geld overmaakt vanaf de Bank of Scotland naar bijv. de Rabobank, kost het 19,50 GBP (25 euro voor een overschrijving, wat een kauweflul!).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:24

r0b

Overmaken is inderdaad behoorlijk duur; ik ben zelf naar - dacht ik - een goede bank gegaan nml Abbey Bank. Bleek vorige week dat ik daar ook nog 25 GBP per internationale transactie mocht betalen (2x 25 GBP in mijn geval ;( )
Cheques zijn hier nog vrij ingeburgerd, maar internationaal ... :? Dat heb ik nog niet gezien / gehoord.

Kan je het niet PayPal'en? Zo heb ik 95% van al mijn transacties gelukkig kunnen voeren, en dat scheelt een berg.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt ook beter zorgen voor een contact in Engeland, die ook een Nederlandse rekening heeft. Die kan het dan met zijn NL-pinpas opnemen, en dan overmaken binnen Engeland. Zo doe ik dat ook als mijn ouders geld willen overmaken naar mijn broer, en zo heb ik mijn ex-buurman recentelijk blij gemaakt met een batterij voor een MP3-speler die alleen werd verkocht door een Engelse aanbieder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Iemand in Engeland met een Nederlandse rekening ken ik verder niet, en ze hebben geen paypal (het is een kleine organisatie, en ze verkopen geen producten ofzo).

Dat het verder duur is, nou ja, dat zal dan wel, maar ík wil dan wel degene zijn die daarvoor opdraait, en niet de ander (wat er op neerkomt: ik twee keer...). Hoe valt dat voor elkaar te krijgen?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• jpvk007
  • Laatst online: 25-01 08:34
Hillie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:13:
sorry.... bedoelde per jaar; maar mijn bank rekent er geen kosten voor meen ik; service noemen ze dat... hier in de usa kan je trouwens gewoon prepaid mastercard kopen...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
TerraGuy schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:08:

Betekent het dan als ik het in GBP overmaak en kies voor OUR dat alle kosten van de Rabobank en van de Bank of Scotland van mijn rekening gehaald worden?
Zo is het inderdaad bedoeld!

Is het wellicht een optie om een (aangetekende) envelop met cash te sturen? Is nog steeds goedkoper dan de bank-opties voor dit bedrag...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51

Garyu

WW

TerraGuy schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:27:
Iemand in Engeland met een Nederlandse rekening ken ik verder niet, en ze hebben geen paypal (het is een kleine organisatie, en ze verkopen geen producten ofzo).

Dat het verder duur is, nou ja, dat zal dan wel, maar ík wil dan wel degene zijn die daarvoor opdraait, en niet de ander (wat er op neerkomt: ik twee keer...). Hoe valt dat voor elkaar te krijgen?
Je kan gewoon "alle kosten afzender" aankruisen, dan draai jij gewoon voor de kosten op... Dan nog, een brief met cash erin doet het over het algemeen ook gewoon prima hoor. Stelletje geldwolven die Engelse banken

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

jpvk007 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:52:
[...]

hier in de usa kan je trouwens gewoon prepaid mastercard kopen...
Hoe is een prepaid creditcard iets anders dan gewoon geld, afgezien van de grotere coupure? Is dat alleen omdat je dan handig online kunt betalen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 10:45 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51

Garyu

WW

Creditcard-betalingen zijn een stuk goedkoper voor de gebruiker, in vrijwel elke valuta, zolang je normale bedragen betaalt. Bij VISA betaal je 1% aan VISA wanneer je in een andere valuta betaalt. Dit is dus veel minder dan wanneer je via de bank je geld overschrijft.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:24

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:45:
[...]

Hoe is een prepaid creditcard iets anders dan gewoon geld, afgezien van de grotere coupure? Is dat alleen omdat je dan handig online kunt betalen?
Bijvoorbeeld, ja. Hier in de UK hebben ze ze ook, en ik heb er ook over nagedacht om er één te nemen.
Gelukkig is Visa Electron hier goed doorgebroken, en dat kan je overal (ook bij PayPal) gebruiken alszijnde een creditkaart.
Met Visa Electron kan ik zo'n beetje wereldwijd betalen als credit of debit-kaart. Prima oplossing d:)b

Verwijderd

Geld opnemen en overboeken is in Nederland gratis maar in andere landen is dit NIET altijd het geval. De bank rekent dan kosten voor transactie/ontvangen, en dat is waarschijnlijk hetgeen hier ook gebeurt.

Om deze kosten te vermijden kan je beter via Credit Card of PayPayl betalen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:43:
Was vanacht iemand die grappis wou zeggen van straks kost die transactie van 13 pond weer 13 pond.
En erg grappig is dit niet meer, want dit is gewoon het geval.
:')

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 13:25 ]

Pagina: 1