Asus M2N boot screen blijft staan, ook in Windows.

Pagina: 1
Acties:

• Binos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 12:08
Asus M2N (geen -E -SLI -1394 oid)
BIOS versie upgrade van 0803 naar 0807
Sapphire HD3870 (Catalyst 8.4)
AMD Athlon 64 X2 5000+
Kingston DDR2 2x1024MB

Windows XP Professional

Ik heb al een mail gestuurd naar Asus Support, maar die zeiden installeer de chipset en videokaart drivers maar en als dat niet werkt Windows opnieuw. Dat is volgens mij maar een tijdelijke oplossing want ik heb dat al gedaan. Hier onder staat de mail die ik gestuurd heb in het engels want ik wist niet of ze ook Nederlandse support hadden.

Problem:
I cannot see the windows desktop after starting the PC. I can hear the windows startup
sound.

The normal order of booting is:
Asus Boot Logo - Sort of screensaver (flow of colors) - Windows Desktop.

Now the order is:
Asus Boot Logo - Screensaver like screen - stays like that.

In the BIOS setup I disabled the option Full Screen Logo, now the order is:
POST messages - Screensaver like screen - stays like that.

I have updated the BIOS from 0803 to 0807, that didn't help.
If I boot into Windows Safe Mode I can see the desktop. But I can't see the Windows
Advanced Boot Menu. So I have to guess how many times I have to press up to get to
the right option.

How can I turn this boot screen that appears after the POST and before the Windows
Desktop off?

---
Het rare is dus dat er een soort verloop van kleuren op het beeld komt na de POST berichten en voor Windows laadt. dit scherm hoort weg te gaan en het bureaublad te laten zien als Windows is geladen. Dit scherm verhinderd het tonen van het normale windows laad scherm (zwart met dat balkje onderin) en verhinderd ook het tonen van het F8 windows advanced option menu. Ik moet elke keer maar gokken hoeveel keer ik op pijltje omhoog moet drukken om op Veilige Modus te komen.
En nu blijft dat rot scherm ook nog eens staan als Windows geladen is. Ik kan dus niks zien. Ik kan wel de PC gebruiken, maar ik werk dan blind.

Ik kan dit scherm niet uitzetten via de BIOS, want de Full Screen Logo is al disabled. Is er iets dat ik mis? Zijn er hidden options in de BIOS die ik kan unlocken? of is het moederbord defect?

Ik wil liever niet Windows opnieuw installeren, dat heb ik al 3x gedaan.

EDIT:
Het gaat om dit moederbord.
Ik heb een filmpje gemaakt die is hier te vinden.
(ja ik ben te zien in de reflectie, leuk)
Youtube filmpje

[ Voor 9% gewijzigd door Binos op 28-04-2008 21:30 ]

Verwijderd

Heb je geen foto, ik begrijp het namelijk niet helemaal. ;)
Of bedoel je dit: Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/Asus_P5ND2_SLI_Deluxe/Images/Bios/boot_logo.jpg

Dat kun je meestal uitzetten in je bios. ;)
Heeft trouwens niks met drivers en windows nodig.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 14:06 ]

• Binos
Nee dat is het normale Full Screen Logo (en die kon ik netjes uitzetten). die verhult alleen de POST. mijn rare scherm komt daarna.
Ik ben nu op werk. Als ik thuis ben zal ik wel een filmpje maken, dat maakt het duidelijker dan een foto denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Binos op 28-04-2008 14:08 ]

Verwijderd

Binos schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:08:
Nee dat is het normale Full Screen Logo (en die kon ik netjes uitzetten). die verhult alleen de POST. mijn rare scherm komt daarna.
Ik ben nu op werk. Als ik thuis ben zal ik wel een filmpje maken, dat maakt het duidelijker dan een foto denk ik.
Deze dus Afbeeldingslocatie: http://photo-mond.t2i.info/wp-content/uploads/2007/04/pa312258.JPG :)

• Binos
Ja dat zou ik graag zien, maar wordt verhuld.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 13:58

SECURITEH

Man of legend.

Zie ik daar nou goed staan dat je HDD op Slave staat en dat je geen Master hebt?

Verwijderd

Zet de optie "quick boot" (of iets in die richting, kan bijv. ook Quick Power On Self Test heten) eens uit in je BIOS.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 15:59 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

SpikyDude schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:37:
Zie ik daar nou goed staan dat je HDD op Slave staat en dat je geen Master hebt?
Het is niet zijn foto!

En heb je al eens gekeken of Scroll Lock aanstaat tijdens het booten?
het kan zijn dat hij daarom dat scherm laat staan.

Ook al ander of minder geheugen geprobeerd?

En een andere grafische kaart proberen? (je hebt geen onboard video)

en even als extra voor de TS: Het gaat om DIT moederbord zodat daar weer minder verwarring over is

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

SpikyDude schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:37:
Het is een foto van wereld wijde web niet van mij of de TS. ;)
Edit: Te laat. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 15:45 ]

• Binos
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:40:
Zet de optie "quick boot" (of iets in die richting, kan bijv. ook Quick Power On Self Test heten) eens uit in je BIOS.
Ook al geprobeerd. werkt niet helaas.

• Binos
Het gaat om dit moederbord.
Ik heb een filmpje gemaakt die is hier te vinden.
(ja ik ben te zien in de reflectie, leuk)
Ik zal later een youtube link posten als die klaar is met uploaden.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb je filmpje gezien:

die strepen kloppen niet, weet je zeker dat je grafische kaart het goed doet?
heeft het wel gewerkt?
En probeer alles eens uit te bouwen, alleen het broodnodige aan te sluiten en weer te booten, mocht het het nog niet doen, RMA je mobo.

Probeer ook minder/ander geheugen en flash evt je bios naar een vorige versie terug (niet geschoten altijd mis)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Binos
Die streep zit alleen bij dat rare scherm. Voor de rest werkt de videokaart perfect. Windows Veilige Modus, Windows gewoon (kan Crysis draaien zonder problemen). Alles werkt ook out of the box onder Ubuntu 8.04 AM64 (Live CD) geen strepen in OS met zowel oude als nieuwe drivers. Ook geheugen stond eerst single channel nu dual channel, ook geen verschil gemerkt. Die steep zit er ook niet elke keer. Soms is bij dat rare scherm dat Windows laad scherm er vervormd door heen te zien.

Asus Support terug gemaild met de vraag om meer informatie over dat boot scherm, nog geen antwoord gehad.

Ik zal morgen wel je suggesties proberen.

Computers :( ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Binos op 28-04-2008 21:40 ]

• Binos
Update: een herinstallatie van de grafische drivers hebben geholpen, maar ben bang dat het weer tijdelijk zal zijn. Laatst ScummVM geinstalleerd en bij full screen draaien hier van krijg ik datzelfde rare kleuren verloop op mijn scherm. Lijkt toch wel iets van het moederbord te zijn, dat ie dos schermen blokkeert of zo, ten einde de boot te verfraaien ipv allemaal tekens te laten zien. Het werkt alleen niet zo goed denk ik.

• Binos
Topic mag gesloten worden.
Probleem is opgelost: oorzaak was de monitor.
Pagina: 1