Probleem met Linksys WRT45GL & internet

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb een probleem met mijn draadloze verbinding. Om de ongeveer 5mins heb ik geen internet meer en om weer internet te krijgen moet ik in mijn router het ip loslaten en weer vernieuwen. Dit begint momenteel een tamelijk omslachtige manier te worden. Dus ik ben al enkele uren/dagen bezig de oplossing te vinden, maar tot zover ben ik niet zo dichtbij gekomen.

Ik heb een Linksys WRT45GL router en een linksys netwerkkaart. De router staat ongeveer op 6 meter afstanden zonder muren er tussen. Op de Linksys zit Tomato versie 1.17 (ik weet er inmiddels nieuwere versies zijn maar voorheen werkte deze ook perfect). Ik woon sinds 2 weken op mezelf in een studentencomplex voorheen stond deze router dus ook thuis en werkte het draadloos perfect tenminste met mijn nintendo wii wel. Alle pc’s waren toen nog via utp gekoppeld.

Ik kan gewoon normaal op mijn router komen inloggen. Op mijn router zie ik ook dat ik een ip adres van surfnet heb. Dus er is gewoon internet want wanneer ik een nieuw ip weer aanvraag krijg ik die gewoon en doet het internet het ook voor ongeveer 5 minuten. Ik maak gebruik van WPA Personal TKIP. Ik heb ook permit only these mac adresses aanstaan met mijn mac adress erin. Ik heb zowel het vanuit microsoft draadloze netwerkverbinding geprobeerd als de verbinding via de software van linksys. Allebei geven ze hetzelfde probleem. Tevens heb ik in verbinding bij ip/tcp gewoon automatisch ip en dns aanstaan want als ik deze op vast ip zet dan werkt de boel helemaal niet meer. Wat ik wel nog vreemd vind is dat er wel continu blijft staan netwerkadres verkrijgen.

Wie o wie heeft tips want ik ben er al heel lang mee aan het kloten maar kom er niet uit.

Upside down

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Maar je moet dus je WAN-ip telkens in de router opnieuw aanvragen? Het is dus niet zo dat je je IP zit te vernieuwen van je netwerkkaartje zelf?

Ik ga er vanuit dat het zo dus is... -->

Je zit op de kabel of op ADSL ?
Heb je al eens geprobeerd met een andere router?
Heb je bekabeld ook het probleem? (heb al eens meegemaakt dat Wifi niet meer ging en dat je dus een nieuw Wan-ip moest aanvragen, maar dat internet via de kabel nog wel ging en voor de vast verbonden pc's er geen nieuw WAN-ip moest worden aangevraagd...)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je bedoelt neem ik aan de WRT54GL ;)

Ik zou in ieder geval controleren of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkaart. Als dat niet helpt tijdelijk alle beveiliging uitzetten en als het dan wel werkt weer proberen in te schakelen.

• HyperBart
  • Nu online
ik222 schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:34:
Je bedoelt neem ik aan de WRT54GL ;)

Ik zou in ieder geval controleren of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkaart. Als dat niet helpt tijdelijk alle beveiliging uitzetten en als het dan wel werkt weer proberen in te schakelen.
Hmmm, lijkt mij vreemd dat het daardoor zou opgelost zijn, want de TS geeft aan dat hij aan zijn eigen dingen niets veranderd heeft en dat het toen indertijd bij vorige woonplaats nog werkte...

Ik wijd het aan de modem ergens...
Misschien toch maar ff updaten? Ik dacht dat er daar ergens iets was met WAN-ip enz. (sla me niet dood, weet het niet zeker)

Edit:
Tomato 1.18
  • Fixed PPPoE may exit instead of retrying during a connection attempt.
  • DHCP (udhcpc) logging is now optional. To enable, go to Admin/Logging.
  • Added custom entries and support for "every x minutes" in Admin/Scheduler.
  • Increased Basic/Wireless Filter limit to 100.
  • A few changes to hopefully improve speed: Use jhash for conntrack, increase route cache hash size, increase default conntrack size, option for SYN/FIN/RST prioritization (see QOS/Settings). Thanks to Rodney C.
  • Updated Venezuela, South Australia TZ.
  • Updated Dropbear 0.51.
Wie weet ?

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 28-04-2008 12:39 ]

• Pollore
bedankt voor de antwoorden. Ik heb momenteel even weer een draad neer gelegd. En na paar keer totaal resetten van de router heb ik nu wel weer volledig internet zonder uitval. Ik ga zo maar weer is proberen draadloos werkend te krijgen stap voor stap en kijken waar het probleem aan hangt.

Ik kan niet bij een modem komen of iets dergelijks. Ik heb alleen maar een walloutput en daar zit de router aan gekoppeld. Tevens weet ik niet precies wat PPPoE betekent, ik weet wel waar ik het kan selecteren maar momenteel staat dat op DHCP. En ik bedoel idd de WRT54GL ;-)

Trouwens nog een vraagje, is het beter om de windows configuratie te gebruiken om te connecten naar de router of de linksys software? Ze doen in principe allebei hetzelfde dus lijkt met de linksys software overbodig.

En nog een vraag erbij, welke beveiliging kan IK het beste kiezen? Want er zijn inmiddels zoveel keuzes. Waaronder WPA Personal 1/2, WPA Enterprise 1/2, Radius. Welke zou nou het beste zijn voor huis/tuin/keuken gebruik maar zonder dat er bemoeials binnen kunnen dringen.

[ Voor 30% gewijzigd door Pollore op 28-04-2008 14:50 ]

Upside down

• ik222
  • Niet online
@HyperBart: De ts gaf aan dat de pc's eerst via UTP gekoppeld waren en nu draadloos. Eest was alleen een nitendo wii draadloos aangesloten.

Vandaar mijn sugestie dat er mogelijk iets niet goed is met de drivers voor de draadloze netwerkaart die eerst niet gebruikt werd.

@TS: DHCP is gewoon goed in jou situatie, anders had je helemaal geen internet gehad waarschijnlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 28-04-2008 14:08 ]

• HyperBart
  • Nu online
ik222 schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:06:
@HyperBart: De ts gaf aan dat de pc's eerst via UTP gekoppeld waren en nu draadloos. Eest was alleen een nitendo wii draadloos aangesloten.

Vandaar mijn sugestie dat er mogelijk iets niet goed is met de drivers voor de draadloze netwerkaart die eerst niet gebruikt werd.
Ah, pardon, even overgelezen blijkbaar ;)
I rest my case, je hebt gelijk !
@TS: DHCP is gewoon goed in jou situatie, anders had je helemaal geen internet gehad waarschijnlijk.

• Pollore
Sorry dat ik dit topic weer ophaal, maar het probleem met het verbinden is opgelost doordat ik de router volledig had gereset en van begin af aan de connectie weer heb opgebouwd. Ik heb nu alleen een nieuw storend probleem (tenminste van het begin al toen de connectie goed was). Ik speelde een tijd geleden toen ik nog thuis woonde regelmatig counter-strike. Sinds ik op mezelf ben gaan wonen is dit een beetje opzij geschoven. Ik wilde nu weer beginnen maar mijn probleem is nu dat ik normaal gesproken ping 5-10 heb, maar om de ongeveer 30 sec tot 1min springt mijn ping naar 1000 a 2000. Dit werkt heel irriterend kan ik je vertellen.

Nu heb ik meerdere mensen gesproken die ook draadloos netwerk hebben, maar hier totaal geen last van hebben. Kortom wat kan hier de oorzaak hier van zijn. Heeft iemand hier ook last van of van gehad en zo ja hoe los ik dit probleem op of zit er echt niks anders op dan een kabel door mijn kamer te leggen. :( Ik zit aan een 10mbit connectie zowel up als down en ik heb vol bereik met mijn router. Ik gebruik tomato op de router sinds ik deze wel wat overzichterlijker vind als het standaard menu.

Upside down

• ik222
  • Niet online
Draadloos kan nu eenmaal af en toe wat vreemde uitschieters in je ping veroorzaken... Wat je kunt proberen is een andere kanaal te gebruiken en dan kijken of het is opgelost. Verder zou je met tomato de zendsterkte iets kunnen verhogen maar ik denk niet dat dit de oplossing is in jou geval omdat je volledig bereik hebt.
Pagina: 1