Advertorial voor Toys'R'Us?

Pagina: 1
Acties:

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
nieuws: Toys 'R' Us grijpt introductie GTA IV aan om zichzelf op de kaart te zetten

In de reacties op het artikel wordt het ook al duidelijk maar ook hier maar even een topic... Wat is het idee van deze nieuwspost? Wat mij betreft is het niet wenselijk dat Tweakers.net aan dit soort aanbiedingen aandacht gaat schenken dmv een nieuwsbericht. Daarnaast lijkt me dit aanbod ook niet heel extreem, het heeft daarom verdacht veel weg van een 'advertorial'. Dat zie ik liever niet gebeuren natuurlijk, maar als dat af en toe nodig is dan is het wel zo netjes om dat duidelijk bij de post te vermelden, graag nog op de index pagina zodat ik deze berichten bij voorbaat over kan slaan ;)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

beany

Meeheheheheh

Het is nieuws in de wereld van consoles(en de hevige concurrentie strijd daar omheen). Ik zie het niet direct als een advertorial. Het geeft aan dat de markt zelf ook bundels maakt ipv console fabrikanten. Interessante ontwikkeling toch?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Het feit dat Microsoft geen heil zag in een speciale bundel en Sony wel, en dat uit de aanbieding van Toys 'R Us blijkt dat Microsoft gelijk had leek ons interassant genoeg.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Advertorials tussen de artikelen doen we niet en zullen we ook niet doen. Overbodige vraag dus :).

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:38
Ik kan best begrijpen wat bartvb bedoeld. Als Toys 'R' Us zichzelf zo graag op de kaart wilt zetten dan moeten ze dat volgens mij via de reguliere wegen doen, folders, TV spotjes oid.

Ik woon zelf niet eens ver van een Toys 'R' Us af en ik heb dit ook nergens gezien in de vorm van reclame of een folder.

In dat opzich zou je dus kunnen stellen dat jullie, Tweakers.net, reclame maken voor deze aanbieding. Al dan wel of niet tegen vergoeding ( ik geloof het niet hoor :) ) maar ik snap de insteek wel. Is een beetje raar dat wanneer de Bart Smit of de Intertoys een of andere stunt doen dat jullie, Tweakers.net, dit moeten gaan verkondigen op de frontpage. Dat is aan de BS en Intertoys zelf om dat bij de klant te krijgen toch? Dat lijkt me niet jullie taak.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik sta ook niet echt te juigen bij deze nieuwspost. Of het nu wel of niet een advertorial is, bij een aantal mensen wordt de vraag wel opgeroepen. Dat geeft toch aan dat er wel iets leeft en de objectiviteit niet 100% helder is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Mwah redelijk vaak waren er ook nieuwsposts op de FP over stunts van Walmart met een $200 (oid) HD-DVD speler of $500 PC. Daar hoorde ik toen niemand overklagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 13:59 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk op zich dat het duidelijk is dat dit artikel zich in een bepaald grensgebied bevindt. Dat de redactie bepaald heeft dat dit toch wél nieuwswaardig is is op zich niet zo heel raar toch?

🌞🍃

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Deze valt bij mij toch in de categorie gewoon reclame/spam.

Voor zover ik weet staat Toys'r'us toch al redelijk op de 'kaart'.

Ik heb de folder ook doorgebladerd en was nu ook niet echt bepaald onder de indruk omdat er toevallig dan gta4 'gratis' bij zit.
Dat er toevallig geen bundel editie vanuit de fabrikanten zelf komt, maar dat de winkel dit zelf doet vindt ik nu niet bepaald enige nieuwswaarde hebben. Eerder gewoon een stunt van de winkel, net zoals een gsmboer een ps3 ofzo bij een abonnement stopt.

Maar ach, het past wel goed in het straatje van de achteruitgang van de FP.
Begin een beetje een ICQ gevoel erbij te krijgen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Pumbaa82 schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:11:
Maar ach, het past wel goed in het straatje van de achteruitgang van de FP.
Kun je hier concrete voorbeelden van geven? Zoiets roepen zonder onderbouwing komt nl. op mij over als stemmingmakerij.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Boss schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:51:
Ik sta ook niet echt te juigen bij deze nieuwspost. Of het nu wel of niet een advertorial is, bij een aantal mensen wordt de vraag wel opgeroepen. Dat geeft toch aan dat er wel iets leeft en de objectiviteit niet 100% helder is.
Over de objectiviteit kan volgens mij geen twijfel bestaan, zeker niet nadat ik ter verduidelijking heb aangegeven dat we geen advertorials tussen de artikelen plaatsen. Dat sommige mensen het geen nieuwsbericht waard vinden, kan ik begrip voor hebben, maar dat wil niet zeggen dat we daardoor andere redactionele keuzes gaan maken. Er zijn ook mensen die liever alleen maar gamesberichten zien en geen hardwarereviews. Moesten we ook maar niet doen :).

Op de FP proberen we gewoon voor ieders wat wils te brengen. Het is geen geheim dat de redactionele insteek hierbij breder is getrokken. Gaandeweg blijven we leren, zeg maar.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:59:
Mwah redelijk vaak waren er ook nieuwsposts op de FP over stunts van Walmart met een $200 (oid) HD-DVD speler of $500 PC. Daar hoorde ik toen niemand overklagen.
Dat is niet echt vergelijkbaar aangezien Wallmart bij mijn weten niet in Europa onder die naam opereert.

Het nieuwsbericht is op zich niet bijzonder interessant, op het punt na dat Paul Hulsebosch in "Advertorial voor Toys'R'Us?" aangeeft. Maar had dan een bredere insteek genomen en niet alleen "marketingpraat" van Toys 'r us. Bijvoorbeeld "winkels leveren zelf X360 bundels" en dan als voorbeeld Trs en Bart Smit. Dan was de hele discussie niet ontstaan denk ik.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1