Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

externe link alert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen, ik heb een kleine vraag. Ik wil een link naar een externe site maken, echter als je hierop klikt wil ik dat er een alert verschijnt met een tekst. Pas als gebruikers dan op ja klikken gaan ze daadwerkelijk naar de externe site. Indien ze nee klikken sluit de alert zich weer en gebeurt er niets. Ik heb al op diverse websites gezocht, maar nergens komt het probleem aan de orde. Is dit alleen in Javascript te maken of is dit ook mogelijk in HTML-code?

alvast dank

Verwijderd

ik denk echt dat je hier Javascript voor moet gaan gebruiken je kan een keertje op www.leejoo.nl gaan kijken of er eentje tussen zit, of zelf gaan maken natuurlijk :)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 13:42
Als het voor veel links is moet je naar iets "geautomatiseerders" gaan kijken maar voor een paar links kun je dit doen:

HTML:
1
<a href="je link" OnClick="return confirm('wilt u deze pagina verlaten?')">

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Dat gaat inderdaad niet lukken in alleen HTML. Overigens is hierover genoeg te vinden als je de juiste termen gebruikt.

Met [google=javascript link confirm] kom je al een heel eind.

Mijn Library Thing catalogus

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:08:
ik denk echt dat je hier Javascript voor moet gaan gebruiken je kan een keertje op www.leejoo.nl gaan kijken of er eentje tussen zit, of zelf gaan maken natuurlijk :)
Het is ook prima zonder JS mogelijk, maar dan zul je met serverside redirects en "tussenpagina's" moeten gaan werken.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 28-04-2008 12:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

offtopic:
Maandagochtend is soms ook funest voor mijn posting skillz.
;)

Maar goed, lijkt me dat hij nu aardig vooruit kan...

[ Voor 77% gewijzigd door Crayne op 28-04-2008 12:22 ]

Mijn Library Thing catalogus

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag. Ik zit in een CMS namelijk en volgens mij kan ik de code in de header niet aanpassen en dan werkt Javascript natuurlijk niet, maar ik kan wel in de code wroeten.

Het gaat maar om één link trouwens.

nogmaals dank

Verwijderd

Topicstarter
martijnve schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:11:
Als het voor veel links is moet je naar iets "geautomatiseerders" gaan kijken maar voor een paar links kun je dit doen:

HTML:
1
<a href="je link" OnClick="return confirm('wilt u deze pagina verlaten?')">
Deze werkt perfect, hartelijk dank!
Pagina: 1