Ik ben van Xs4all Lite naar Start gegaan sinds de snelheidsverhogingen, ik blijf dan dezelfde snelheden houden (1up/4 down) met 10 euro per maand minder kosten.
Wel onder vind ik sinds deze aanpassingen, voor mijn gevoel, een probleem. Ik zeg 'voor mijn gevoel' omdat ik het niet meetbaar krijg. Ik kan niet vinden waaraan het probleem zou kunnen liggen.
Wat ik merk:
- Internet reageert soms traag (het duurt even voordat er wat gebeurd als ik op een link klik).
- Mensen melden me dat ik met VOIP soms niet bereikbaar ben.
- Tijdens een VOIP-gesprek komen soms niet altijd al het geluid over.
De laatste 2 punten zijn zaken waarvan ik zeker weet dat ik daar nooit last van heb gehad.
Wat heb ik gedaan:
- Voor een langere tijd ping -t xs4all.nl uitgevoerd.
Ik heb geen dip kunnen zien ( constant <10 ms)
- Meerdere snelheidstesten uitgevoerd (Bij bbnded).
Het resultaat was elke keer een 3.6 Mb/s (ook netjes).
Ik gebruik een Vigor 2700 als modem/router met daaraan een NAS (synology), 2 pc's en een printer.
Tijdens de problemen was de printer uit en de pc's en de NAS niets aan het downloaden.
De vraag:
Wat kan ik nog meer doen om mogelijk dips meetbaar te maken. Meer dan ping en snelheidstesten kan ik niet bedenken..
Wel onder vind ik sinds deze aanpassingen, voor mijn gevoel, een probleem. Ik zeg 'voor mijn gevoel' omdat ik het niet meetbaar krijg. Ik kan niet vinden waaraan het probleem zou kunnen liggen.
Wat ik merk:
- Internet reageert soms traag (het duurt even voordat er wat gebeurd als ik op een link klik).
- Mensen melden me dat ik met VOIP soms niet bereikbaar ben.
- Tijdens een VOIP-gesprek komen soms niet altijd al het geluid over.
De laatste 2 punten zijn zaken waarvan ik zeker weet dat ik daar nooit last van heb gehad.
Wat heb ik gedaan:
- Voor een langere tijd ping -t xs4all.nl uitgevoerd.
Ik heb geen dip kunnen zien ( constant <10 ms)
- Meerdere snelheidstesten uitgevoerd (Bij bbnded).
Het resultaat was elke keer een 3.6 Mb/s (ook netjes).
Ik gebruik een Vigor 2700 als modem/router met daaraan een NAS (synology), 2 pc's en een printer.
Tijdens de problemen was de printer uit en de pc's en de NAS niets aan het downloaden.
De vraag:
Wat kan ik nog meer doen om mogelijk dips meetbaar te maken. Meer dan ping en snelheidstesten kan ik niet bedenken..
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.