Probleem met striker II extreme + OCZ Reaperx Pc-10666

Pagina: 1
Acties:

• Moorkoppen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:24
Ik heb nu al van het begin van deze build verschillende problemen. Vele al opgelost maar een blijft terug komen.

In het begin starte vista al niet met de twee geugen banken alleen op 1. Na verschillende biossen geprobeerd te hebben krijg ik hem nu opgestart met de twee banken. Zit nu op bios 0601

Het probleem nu is dat hij het geheugen automatisch op 1066 mhz zet terwijl het 1333 mhz is.
Handmatig het gehuegen op 1333 zetten zorgt voor een BSOD. Alles al geprobeerd met verschillende voltages. Van spec voltages 1.85 tot 2.00 volt. Alleen het voltage van auto afhalen en naar 1.85 zetten zonder de snelheid te verhogen leid al naar een BSOD
Ook latency's volgens spec. Via een tip van een ander forum het NB voltage verhoogd naar 1.45 maar ook dit mag niet baten.

Het vreemde is dat ik 4 passes met memtest86 zonder erros volbreng.

System Specs

Thermaltake kandalf lcs
Antec quatro 1000w
Striker II Extreme (bios 0601)
Core 2 quad extreme QX9650 @ stock
OCZ Reaperx HPC Enhnced Bandwith 4096 kit of 2 PC3-10666, 1333 mhz
2 x Samsung F1 750 gb
1 x Samsung F! 1T
EVGA geforce9800 GX2

Help please

[ Voor 5% gewijzigd door Moorkoppen op 28-04-2008 09:04 ]

Verwijderd

Staat het geheugen wel op de QVL lijst van het moederbord, Asus is meestal nogal kieskeurig met geheugen. :)

• Moorkoppen
Ik zie mijn geheugen zo 1,2,3 niet staan :'( . Welk geheugen is volgens jullie de beste? Ik wil minimaal 4 gig.

QVL

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maakt allemaal niet zo veel uit, zo lang het maar op de QVL lijst staat. En dan natuurlijk goed naar de snelheid icm met prijs kijken ;)

• Moorkoppen
Misschien ben ik scheel maar als ik zo naar de QVL kijk is het onmogelijk om 2 x 2048 te draaien of niet?

Dit geheugen lijkt me wel mooi maar zal het werken met 2 sets? Ik wil niet weer met niet werken geheugen thuis komen :

OCZ Memory Nvidia SLI-Ready 2048 MB, PC3-16000, 2000 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

In de bios staat een optie voor SLI ready geheugen bedoelen ze dan deze?

[ Voor 59% gewijzigd door Moorkoppen op 28-04-2008 18:04 ]

• Moorkoppen
Niemand een idee?

Verwijderd

Ik had ook problemen met de Reaper icm Asus Striker Extreme, deze heb ik inmiddels ingeruild voor Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX en deze werken wel. Misschien heb je hier wat aan:
http://www.corsairmemory....uct_results.aspx?id=15763

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

justifire

Shut up and squat !!

Al op 2T gezet?
Standaard staat bios op 1T, wat meestal te strak is voor 4gb geheugen.
Verder terugflashen naar 0511, beste bios tot nu toe, 0601 is alweer van de asus ftp-site verwijderd en dit was niet voor niks, ik kon daarmee ook niet meer booten boven fsb1600.
Verder zijn er wat rariteiten omtrent fsb/memory settings.
Speel hier wat mee, probeer eens unlinked en gooi je fsb wat naar beneden met een hogere multiplier en dan heb je misschien meer geluk met je geheugensnelheid op te voeren.
Al met al blijft het een lastig bord om onder de knie te krijgen, een waardige opvolger voor de Striker I dus :D
Mocht dit niet helpen, laat het dan ff weten, maybe kan ik je nog verder helpen.
En die QVL lijst slaat nergens op, hoog tijd dat ze die eens fatsoenlijk bijwerken !

edit: deze schijnt trouwens wel super te werken : bios 0603
http://strony.aster.pl/pm...RIKER_II_EXTREME/0603.zip

[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 29-04-2008 18:05 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Hmm, heb ook een Striker II Extreme besteld icm 2 GB Reaper 10666 DDR3 geheugen...bovenstaande berichten brengen mij nu wel aan het twijfelen. Zou het nog uitmaken of je Vista of XP gebruikt?

Heb destijds ook veel problemen gehad met Asus P5W DH Deluxe (mijn huidige mobo). Ook toen was geheugen boosdoener betr niet opstarten/ extreem lang bios posten...

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Nee dat maakt niet uit. De reapers zien er leuk uit maar geven (altijd) gezeik met stiker borden. Het beste kun je voor corsair/ocz gaan.

• Moorkoppen
Blijkbaar was een van de geheugen banken ook DOA. Na wat gemailt te hebben met OCZ Is mijn rma goedgekeurd. Maar nu twijfel ik wel over het geheugen misschien toch wat corair aanschaffen.

Ik wacht wel even tot het geheugen weer terug is. Ik neem aan dat ik bij salland het geheugen niet om mag ruilen.................

@ Justifire : Bedankt voor de bios ik ga hem proberen. Welk OCZ geheugen gebruik jij??

[ Voor 4% gewijzigd door Moorkoppen op 02-05-2008 12:17 ]

Pagina: 1