Toon posts:

[Win 2003]Trage file transfers over gbit link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer grote files te verplaatsen van de ene Windows 2003 Std Server naar een andere. De transfer begint redelijk, netwerk belasting van rond de 50%, maar na een minuut zakt de transfer in tot ongeveer 25% en daarna zakt deze verder af tot uiteindelijk 15%. Een file van 15GB komt uit op gemiddeld 25MB/s. Ik zie dat de source server veel pages/sec heeft tijdens de copy, op het internet lees ik echter dat dit wel normaal is. Verder kan ik niks vinden wat dit probleem veroorzaakt. Het zijn Dell PowerEdge servers met een Intel NIC. CPU belasting van de server blijft gewoon laag.

Heeft iemand tips hoe ik de snelheid kan verbeteren? Een test met NetIO komt netjes op een 110MB/s uit. Ik weet dat SMB nou niet echt super snel is maar ik neem aan dat ik minstens de 50% belasting moet kunnen halen. (Dus gemiddeld op een 50MB/s uit komen.)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:20
25MB/s kan best normaal zijn voor je opslag. Moeilijk te zeggen zonder specificatie van je schijven/raid :P

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:51:
25MB/s kan best normaal zijn voor je opslag. Moeilijk te zeggen zonder specificatie van je schijven/raid :P
De source komt van een RAID10 af (kan rond de 200MB/s lezen met ATTO) en de destination is op dit moment een enkele SCSI drive. Met ATTO kom ik daar tot een 50 a 60MB/s write. Ik haal dezelfde waarden als ik het naar een andere server doe waar een RAID 5 array in zit met 3 disks.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gebruik je jumbo frames?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:20
andersom (van raid-5 naar raid-10) gaat het wel een stuk sneller? misschien heb je hoge disk queue op je target storage.

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:46:
andersom (van raid-5 naar raid-10) gaat het wel een stuk sneller? misschien heb je hoge disk queue op je target storage.
Van RAID5 naar RAID10 gaat het niet veel sneller. Het vreemde vind ik dat de transfer in zakt. Op het einde 15%. Dat is slechts 15Mb/s. Dat moet elke fatsoenlijke disk wel aan kunnen. Of zit ik mis?
Gebruik je jumbo frames?
Nee, ik gebruik (nog) geen jumbo frames.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Laat eens op (een van) beide servers Wireshark meelopen en kijk of je vreemde dingen ziet: re-transmits, resets, missende acks, window resize, etc

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1