Ik probeer grote files te verplaatsen van de ene Windows 2003 Std Server naar een andere. De transfer begint redelijk, netwerk belasting van rond de 50%, maar na een minuut zakt de transfer in tot ongeveer 25% en daarna zakt deze verder af tot uiteindelijk 15%. Een file van 15GB komt uit op gemiddeld 25MB/s. Ik zie dat de source server veel pages/sec heeft tijdens de copy, op het internet lees ik echter dat dit wel normaal is. Verder kan ik niks vinden wat dit probleem veroorzaakt. Het zijn Dell PowerEdge servers met een Intel NIC. CPU belasting van de server blijft gewoon laag.
Heeft iemand tips hoe ik de snelheid kan verbeteren? Een test met NetIO komt netjes op een 110MB/s uit. Ik weet dat SMB nou niet echt super snel is maar ik neem aan dat ik minstens de 50% belasting moet kunnen halen. (Dus gemiddeld op een 50MB/s uit komen.)
Heeft iemand tips hoe ik de snelheid kan verbeteren? Een test met NetIO komt netjes op een 110MB/s uit. Ik weet dat SMB nou niet echt super snel is maar ik neem aan dat ik minstens de 50% belasting moet kunnen halen. (Dus gemiddeld op een 50MB/s uit komen.)