Gisternacht (zaterdag) heb ik weer even een rondje gefietst door Den Haag. Het was echt superlekker warm weer en bijna windstil dus ik had er zin in!
In m'n rugzak zat:
• Canon EOS 350D met kitlens
• Sigma 55-200 objectief.
• Mn superlichte telescopische statiefje
• Bier (
)
• en m'n afstandsbediening
M'n tocht ging van Het Binnenhof, via Het Vredespaleis naar Scheveningen en daarna via Het Malieveld weer terug richting Laak
Note: Alle fotos staan gehost op picasaweb en zijn te downloaden als fullversion of voor wie dat niet wil volledig in te zoomen met de
1. Het Binnenhof
Doet het altijd goed bij nacht. Men neme wat mooie belichting, wat water en een lange sluitertijd. Zoals vermeld, het was bijna windstil dus de vooral de reflectie in het water vind ik zelf erg mooi geworden.
2. Het Vredespaleis
Oefeningetje met f/22 en een lange sluitertijd. Het resultaat oogt imo op het eerste gezicht wat vreemd, maar als je dan goed gaat kijken word je de diepte mee ingesleurd en dat geeft wel een tof effect
3. Halloo?!! Is daar iemand?
Een van de beelden uit de 'Beeldentuin Aan Zee' in Scheveningen aan de boulevard.
Ik heb even m'n sigma 55-200 objectief erbij gepakt voor deze foto. De bokeh van deze lens geeft altijd een lekker effectje mee
4. Trappen
Dit is een crop van een foto van de trappen op de binnenplaats van een van de gebouwen aan de Koningskade google maps pic van bovenaf
Het kleurverloop, de bochten en de schaduwen maken het een moie abstracte plaat vind ik
5. Wiel met schijfrem
Ik zat op m'n fiets toen ik ineens van een van de lampen daar een mooie schaduw opgeworpen zag worden. Camera in de 'no flash' stand gezet en vanuit de losse pols deze geschoten. Ik twijfel nog even van deze foto hoe de crop het beste te maken, vandaar dat ik de onbewerkte versie even neerzet en van de guru's hier wat tips hoop te zien
In m'n rugzak zat:
• Canon EOS 350D met kitlens
• Sigma 55-200 objectief.
• Mn superlichte telescopische statiefje
• Bier (
• en m'n afstandsbediening
M'n tocht ging van Het Binnenhof, via Het Vredespaleis naar Scheveningen en daarna via Het Malieveld weer terug richting Laak
Note: Alle fotos staan gehost op picasaweb en zijn te downloaden als fullversion of voor wie dat niet wil volledig in te zoomen met de

1. Het Binnenhof
Doet het altijd goed bij nacht. Men neme wat mooie belichting, wat water en een lange sluitertijd. Zoals vermeld, het was bijna windstil dus de vooral de reflectie in het water vind ik zelf erg mooi geworden.
Exif: 3456×2304 pixels – 3247KB Filename: IMG_1491.JPG Camera: Canon Model: Canon EOS 350D DIGITAL ISO: 100 Exposure: 3.2 sec Aperture: f/4.5 Focal Length: 35mm Flash Used: No Lens: Kitlens |
2. Het Vredespaleis
Oefeningetje met f/22 en een lange sluitertijd. Het resultaat oogt imo op het eerste gezicht wat vreemd, maar als je dan goed gaat kijken word je de diepte mee ingesleurd en dat geeft wel een tof effect
Exif: 3199×2304 pixels – 3254KB Filename: IMG_1500.JPG Camera: Canon Model: Canon EOS 350D DIGITAL ISO: 100 Exposure: 58.0 sec Aperture: f/22.0 Focal Length: 18mm Flash Used: No Lens: Kitlens |
3. Halloo?!! Is daar iemand?
Een van de beelden uit de 'Beeldentuin Aan Zee' in Scheveningen aan de boulevard.
Ik heb even m'n sigma 55-200 objectief erbij gepakt voor deze foto. De bokeh van deze lens geeft altijd een lekker effectje mee
Exif: 2971×2177 pixels – 2247KB Filename: IMG_1515.JPG Camera: Canon Model: Canon EOS 350D DIGITAL ISO: 100 Exposure: 7.0 sec Aperture: f/4.5 Focal Length: 94mm Flash Used: No Lens: Sigma 55-200 |
4. Trappen
Dit is een crop van een foto van de trappen op de binnenplaats van een van de gebouwen aan de Koningskade google maps pic van bovenaf
Het kleurverloop, de bochten en de schaduwen maken het een moie abstracte plaat vind ik
Exif: 1015×1037 pixels – 369KB Filename: IMG_1583.JPG Camera: Canon Model: Canon EOS 350D DIGITAL ISO: 100 Exposure: 5.0 sec Aperture: f/5.0 Focal Length: 38mm Flash Used: No Lens: Kitlens |
5. Wiel met schijfrem
Ik zat op m'n fiets toen ik ineens van een van de lampen daar een mooie schaduw opgeworpen zag worden. Camera in de 'no flash' stand gezet en vanuit de losse pols deze geschoten. Ik twijfel nog even van deze foto hoe de crop het beste te maken, vandaar dat ik de onbewerkte versie even neerzet en van de guru's hier wat tips hoop te zien
Exif: 3456×2304 pixels – 3140KB Filename: IMG_1586.JPG Camera: Canon Model: Canon EOS 350D DIGITAL ISO: 400 Exposure: 1/3 sec Aperture: f/3.5 Focal Length: 18mm Flash Used: No Lens: Kitlens |
[ Voor 11% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-04-2008 02:24 ]