[Testcase] Nightshots in Den haag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Gisternacht (zaterdag) heb ik weer even een rondje gefietst door Den Haag. Het was echt superlekker warm weer en bijna windstil dus ik had er zin in!

In m'n rugzak zat:
• Canon EOS 350D met kitlens
Sigma 55-200 objectief.
• Mn superlichte telescopische statiefje
• Bier (:P)
• en m'n afstandsbediening

M'n tocht ging van Het Binnenhof, via Het Vredespaleis naar Scheveningen en daarna via Het Malieveld weer terug richting Laak

Note: Alle fotos staan gehost op picasaweb en zijn te downloaden als fullversion of voor wie dat niet wil volledig in te zoomen met de Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/s/v/29.58/img/zoom_normal.gif

1. Het Binnenhof

Doet het altijd goed bij nacht. Men neme wat mooie belichting, wat water en een lange sluitertijd. Zoals vermeld, het was bijna windstil dus de vooral de reflectie in het water vind ik zelf erg mooi geworden.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schizoduckie/SBUM1r0Dq3I/AAAAAAAAKrA/Rl7x4c7nM2w/s400/IMG_1491.JPG

Exif:
3456×2304 pixels – 3247KB
Filename: IMG_1491.JPG
Camera: Canon
Model: Canon EOS 350D DIGITAL
ISO: 100
Exposure: 3.2 sec
Aperture: f/4.5
Focal Length: 35mm
Flash Used: No
Lens: Kitlens

2. Het Vredespaleis

Oefeningetje met f/22 en een lange sluitertijd. Het resultaat oogt imo op het eerste gezicht wat vreemd, maar als je dan goed gaat kijken word je de diepte mee ingesleurd en dat geeft wel een tof effect :)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schizoduckie/SBR1-b0DqrI/AAAAAAAAKos/vp4JHDWsl9U/s400/IMG_1500.JPG

Exif:
3199×2304 pixels – 3254KB
Filename: IMG_1500.JPG
Exposure: 58.0 sec
Aperture: f/22.0
Focal Length: 18mm

3. Halloo?!! Is daar iemand?

Een van de beelden uit de 'Beeldentuin Aan Zee' in Scheveningen aan de boulevard.
Ik heb even m'n sigma 55-200 objectief erbij gepakt voor deze foto. De bokeh van deze lens geeft altijd een lekker effectje mee :)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schizoduckie/SBR2n70DqvI/AAAAAAAAKpU/3h-cuL3ODEs/s400/IMG_1515.JPG

Exif:
2971×2177 pixels – 2247KB
Filename: IMG_1515.JPG
Exposure: 7.0 sec
Aperture: f/4.5
Focal Length: 94mm
Lens: Sigma 55-200

4. Trappen

Dit is een crop van een foto van de trappen op de binnenplaats van een van de gebouwen aan de Koningskade google maps pic van bovenaf
Het kleurverloop, de bochten en de schaduwen maken het een moie abstracte plaat vind ik :)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schizoduckie/SBR3J70Dq0I/AAAAAAAAKro/fW-rS5QMfi0/s400/IMG_1583.JPG

Exif:
1015×1037 pixels – 369KB
Filename: IMG_1583.JPG
Exposure: 5.0 sec
Aperture: f/5.0
Focal Length: 38mm

5. Wiel met schijfrem

Ik zat op m'n fiets toen ik ineens van een van de lampen daar een mooie schaduw opgeworpen zag worden. Camera in de 'no flash' stand gezet en vanuit de losse pols deze geschoten. Ik twijfel nog even van deze foto hoe de crop het beste te maken, vandaar dat ik de onbewerkte versie even neerzet en van de guru's hier wat tips hoop te zien :P

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schizoduckie/SBR3W70Dq2I/AAAAAAAAKqY/Ink24pNG0ks/s400/IMG_1586.JPG

Exif:
3456×2304 pixels – 3140KB
Filename: IMG_1586.JPG
ISO: 400
Exposure: 1/3 sec
Aperture: f/3.5
Focal Length: 18mm

[ Voor 11% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-04-2008 02:24 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Korte reaktie van mij:

1 - Mooie reflectie, altijd mooi die gebouwverlichting. Maar staat ie nou scheef? Qua verlichting kan iets helderder hemel mooier zijn, tijdens schemeren, opdat onderwerp en lucht mooi uitkomen.

2 - Idem qua donkere lucht. Niet zo'n heel boeiende foto. Het perspectief is altijd lastig met die gebouwen. Ofwel verderaf staan met je tele, ofwel proberen te corrigeren in photoshop.Of het perspectief moet een bijzonder mooi effect aan de foto geven.

3 - Leuk menneke!

4 - Mooi abstract lijnenspel! Goed gezien. Misschien kan je er nog iets meer contrast (wit) in shoppen.

5 - Spannend lichtspel, maar momenteel gaat het nog nergens over. Wellicht als je het stuur er volledig in had gezet, met je hand (twee handen zal wel moeilijk gaan tijdens het nemen van de foto.. :) ) krijgt het iets meer verhaal.

Dit alles als opbouwende opmerkingen bedoeld! :P

Succes!

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 09:41

Griffin

Is mythical

Sowieso altijd leuk een nachtserie.

1: Mooie weerspiegeling, het stoort mij alleen dat de foto scheef is. Ook vind ik het persoonlijk zonde (eigen smaak) dat het hypermoderne gebouw op de achtergrond staat. De gebouwen op de voorgrond hebben zn oud uiterlijk met rustige lichten en dan op de achtergrond fellicht etc.

2: zoals je zelf al zegt een aparte foto. Ik vind m erg mooi vooral met de muren? aan de zijkant van de foto.
Enigste nadeel is dat de foto aan de rechterkant erg krap is (tussen gebouw en de zwarte muur? (of wat het dan ook is)

3: is dit een nachtfoto?? is erg mooi belicht en vind het goed scherp gesteld op het poppetje.

4: erg mooie aparte foto met de bochten erin. echter de trap stopt nu aan de rechterkant. was er geen mogelijkheid om de trap helemaal tot het eind op de foto te krijgen.

5: leuk gezien en erg grappig met schaduw etc, echter alles heeft veel met den haag te maken en dan opeens jouw fiets. doet een beetje afbreuk aan het den haag verhaal vind ik persoonlijk.

Moet zeggen dat ik foto 4 het beste vind. Verder zoals BraveWorld al zegt, misschien kan je sommige nog wat beter maken met wat photoshop bewerking.

mooie serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Heren, dank voor de comments :D 't is al een hele verbetering sinds m'n vorige testcase denk ik, ik zal binnenkort in dit topic ook even wat bewerkingen plaatsen :)

Nu eerst spelen met mn nieuwe 450d die vanochtend binnen kwam :D

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die laatste 2 zijn erg mooi qua abstractheid.