Toon posts:

pc, na opstarten vallen meteen de proccesor cooler en de vid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo mensen deze week is mijn hoofd pc kapot gegaan zodoende heb ik de onderdelen van die hoofd pc in me andere pc gedaan, echter nu zit ik met een probleem. Als de pc opstart dan vallen na 2 seconde de coolers uit van de processor en de videokaart, ik heb diverse dingen al vervangen, zoals de voeding, het geheugen de video kaart etc maar dit heeft helaas geen oplossing geboden.

Dus ik zit nu eigenlijk een beetje met de handen in het haar want ik heb deze pc echt nodig, want de pc waar ik nu op zit heb ik in bruik leen.

Kapotte pc

an78x
amd xp 2400+ -------> naar andere pc
Gef 6600GT -------> naar andere pc
1 gb ddr ram -----> naar andere pc
350 watt voeding ---> naar andere pc

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 01:53 ]

Verwijderd

Kijk je PC eens na op kortsluiting. Spacertjes vergeten bij mobo, of iets soortgelijks.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Loopt je systeem wel door, of valt je PC uit?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Alle stekkers en kabels goed aandrukken, lijkt inderdaad op kortsluiting ergens.
Niet te vaak op power-on drukken, anders heb je kans op rook.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:25:
Loopt je systeem wel door, of valt je PC uit?
Volgens mij valt alles uit, echter weet ik niet zeker want de power led enzo blijven wel aan.

ik heb nu de processor eruit gehaald en als ik dit doe blijven de koelers wel doorgaan... ik ga nu es proberen om weer die oude processor erin te doen..

update: Bij de oude 900 amd processor start hij wel op, echter komt hij telkens in de bios en daarna loopt de bios vast of herstart het systeem zich eigen. Hierna krijg ik geen beeld meer. Ik moet hem dan helenmaal uit zetten voordat ik weer beeld krijg.

Tevens als ik uit de bios ga komt er ook geen beeld, ik moet dan de pc weer opnieuw aan en uit zetten end an komt ie weer standaard in de bios, dat de cpu hing. echter staat deze op standaard waarden :X

Edit2:

Heb nu het geheugen ook veranderd hij komt nu niet terug in de bios toch lazerd hij er weer uit na een minuut :S

Met de cd opstarten van Windows het zelfde, de tweede keer kreeg ik deze melding...

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/1309/imag2919iq9.jpg

ik weet niet wat ik misdaan heb maar dit soort wazige dingen gebeuren mij altijd :(

edit 3:

Nou heb wat dingen geprobeerd ik zal hieronder even vermelden wat voor effecten het heeft.

pc 1
a7v8x
(geheugen overal het zelfde)
athlon 900 mhz en xp 2400+
300 watt voeding

900 mhz
Hier restart de pc na 1 minuut elke keer. komt soms met die melding die hierboven staat, na bios moet ik hem helenmaal weer uitzetten.

2400+
Hierbij stopt de pc a na 1 seconde, alle hardware valt uit echter blijft het lampje van de power branden

pc 2
a7n8x
(geheugen overal het zelfde en regelmatig verwisseld)
athlon 900 mhz en xp 2400+
350 watt voeding

900 mhz

Hier geeft ie om de 3 seconde een lange piep (oneindig door) geen beeld of niks

2400+

Zelfde als andere pc alleen knalt deze er na ongeveer 3 seconde uit.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 11:24 ]