[Creative Audigy 4 Pro] 64bit drivers en rear channels

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Ik heb deze soundcard nu al een tijdje en heb recentelijk geupgrade naar XP 64bit en Vista 64bit (dualboot).
Echter merk ik nu dat ik bij bijvoorbeeld de test van de Creative Speaker Settings applicatie, waar je je surround kan testen doormiddel van een stem die roep "front left, front right enz enz" door de juiste speaker, het niet goed werkt.
Op het moment dat er rear-left en rear-right geroepen moet worden door de bijbehorende speakers, wordt het ook gewoon over de front-kanalen afgespeeld. Hence; bye bye surround :'(

Nu heb ik al wat lopen zoeken en gezien dat het een bug is in de Creative drivers, er zijn echter wel andere drivers zoals Youp PAX en kX en de bèta's van Creative, maar geen enkele lijken te werken, het probleem blijft hetzelfde, zo lijkt het.

Mijn vraag is dan dus ook of iemand voor de mij de oplossing heeft (vervangen van de kaart is voor mij geen oplossing)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Heb je de kaart digitaal aangesloten ?

• Oet

Oet

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:23:
Heb je de kaart digitaal aangesloten ?
Nope,
Helemaal vergeten te vertellen, ik heb een 4.1 setje via 2 stuks 3,5mm jackplugs aangesloten op de kaart, heb de bekabeling al een aantal keren gecontroleerd, dat is niet het issue.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Verwijderd

Heb je wel eerst de Creative-drivers verwijderd voor je die andere drivers probeerde (evt. met DriverCleaner)? Het kan anders best zo zijn dat die Creative drivers (deels) zijn blijven hangen en daarom de anderen niet werken.

• Oet

Oet

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:49:
Heb je wel eerst de Creative-drivers verwijderd voor je die andere drivers probeerde (evt. met DriverCleaner)? Het kan anders best zo zijn dat die Creative drivers (deels) zijn blijven hangen en daarom de anderen niet werken.
Geen drivercleaner gebruikt, maar wel volledig verwijdert zover ik weet. Ook onder Vista krijg ik het niet aan de praat, het wordt een zeer droevig verhaal zo :'(

• Oet

Oet

Topicstarter
Even een kleine update, inmiddels werkt surround enz wel goed onder Vista 64bit Ultimate met de drivers uit de package "SBAXVSD_PCDRV_LB_2_12_0002.exe"
Deze drivers dragen een versienummer van 1242 en zijn van 12-2-2007.

Ondanks dat de drivers te installeren zijn onder XP 64bit (handmatig) heb ik dan nogsteeds geen surround.
Zéér vervelend, ik wil namelijk nog niet over naar Vista, wordt het niet onderhand eens tijd dat Creative hun drivers een fatsoenlijk in orde gaat maken???!?

Pagina: 1