Toon posts:

HD beeld met HDMI - DVI kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.420 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een HDMI-DVI kabel te kopen zodat ik video's vanaf mijn PC op mijn FULL HDTV kan kijken.
Ik heb een aantal FULL HD films op mijn PC, wordt het beeld dan ook in FULL HD weergeven op mijn TV?
Alvast bedankt!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Waarom niet?

DVI heeft imho de hoogste beeldkwaliteit en de mogelijkheid belachelijk hoge reso's naar een tv te pompen. :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hangt af van de video kaart,
Let wel je maximale vga resoolutie is vaak hoger dan die van hdmi

specs van een random kaart
Visual Display Flexibility
Flexible and easy-to-use interface for multiple display settings
LCD-EE™ display engine allows for support of the latest high resolution and wide-screen notebook displays such as WUXGA (1920x1200) and QXGA (2048x1536).
Improved scaling of desktop resolution to full panel sizes
Improved video quality through compensation for LCD latency
165 MHz integrated TMDS transmitter, for support of DVI Digital Flat Panels at up to UXGA resolution (1600x1200)
Integrated TV-Out Encoder
Dual RAMDACs at speeds of 400MHz
Integrated HDTV encoder, supporting component output (YPbPr) for both North American and Japanese D-link connectors
zoals je ziet treks deze via dvi een lagere resolotie dan vga

[ Voor 80% gewijzigd door Fish op 27-04-2008 22:39 ]

Iperf

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Wildfire

Joy to the world!

Ik neem aan dat je bedoelt dat je een DVI-uitgang op je PC hebt. Met een DVI naar HDMI adapter (of kabel, vind ik zelf iets beter omdat het dan een rechtstreeks verbinding is ipv een verloopstuk) kun je dan uitstekend beeld op je TV krijgen, de resolutie is dan enkel beperkt door wat je TV aankan.

Het belangrijkste is dat als je Blu-Ray of HD-DVD schijfjes zou willen doen, er sprake is van HDCP. Je TV èn videokaart moeten dus HDCP ondersteunen, anders kom je niet verder dan een standaardresolutie.

Ikzelf heb mijn GF8800 Ultra met een DVI naar HDMI kabel op mijn JVC LCD-TV aangesloten, geen enkel probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 13:04
(jarig!)
Ik heb ook een DVI naar HDMI aangesloten. Werkt perfect nergens problemen mee. :)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37
tiswat schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:20:
Ik heb ook een DVI naar HDMI aangesloten. Werkt perfect nergens problemen mee. :)
En geluid gaat dat ook nog over je HDMI kabel? Want je krijgt bij nieuwe VGA kaarten een DVI naar HDMI converter bijgeleverd. Tevens heb ik ervaren bij de installatie van mijn Sapphire 3870 Ultimate dat er een geluidsmodule geïnstalleerd werd waardoor je zou zeggen dat het geluid over de VGA kaart naar de tv kan middels de hdmi converter en de kabel.

Mijn vraag concreet, werkt het geluid ook als ik direct een DVI->HDMI kabel koop ipv: DVI->HDMI converter en dan nog een HDMI<->HDMI kabel gebruik

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 28-04-2008 10:09 ]

discogs

Verwijderd

Topicstarter
loewie-643- schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:51:
[...]

En geluid gaat dat ook nog over je HDMI kabel? Want je krijgt bij nieuwe VGA kaarten een DVI naar HDMI converter bijgeleverd. Tevens heb ik ervaren bij de installatie van mijn Sapphire 3870 Ultimate dat er een geluidsmodule geïnstalleerd werd waardoor je zou zeggen dat het geluid over de VGA kaart naar de tv kan middels de hdmi converter en de kabel.

Mijn vraag concreet, werkt het geluid ook als ik direct een DVI->HDMI kabel koop ipv: DVI->HDMI converter en dan nog een HDMI<->HDMI kabel gebruik
Dat kan waarschijnlijk niet omdat DVI alleen beeldsignalen kan versturen.
Ik heb trouwens een 8800GTS videokaart.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:55:
[...]

Dat kan waarschijnlijk niet omdat DVI alleen beeldsignalen kan versturen.
Ik heb trouwens een 8800GTS videokaart.
Er zijn kaarten met een speciale DVI-aansluiting, maar dan heb je van die kaart wel een eigen verloopje ofzo nodig om alles correct werkend te krijgen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37
Wildfire schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:00:
[...]

Er zijn kaarten met een speciale DVI-aansluiting, maar dan heb je van die kaart wel een eigen verloopje ofzo nodig om alles correct werkend te krijgen.
Dus het verloopje van sapphire gebruiken en dan gewoon een hdmi naar hdmi kabel kopen.

discogs

• Jaapsoldaat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-03 15:30

Jaapsoldaat

Electrifying....

Ik heb een Hitachi plasma 42inch en heb tot nu toe alleen nog maar een DVI kabel gebruikt en dat gaat prima. (8800GTS)
Geluid doe ik via de optical van de interne geluidskaart.
Nu wil ik eigenlijk zowel monitor als plasma tegelijk aansluiten, scherm geen probleem maar geluid?!?

megabytes maken de man.

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-03 10:25
ik heb hier m'n macbook en die speelt ook perfect full hd films af op een 37" scherm. Ook via een dvi-hdmi kabel en geluid laat ik gewoon via m'n stereo lopen werkt echt perfect.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 11:46

Joran

<3 natalee

BasBeer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:03:
ik heb hier m'n macbook en die speelt ook perfect full hd films af op een 37" scherm. Ook via een dvi-hdmi kabel en geluid laat ik gewoon via m'n stereo lopen werkt echt perfect.
Hoe is je dit gelukt? Ik heb een macbook 2.4ghz met 4gb ram en een kabel voor DVI->HDMI (en dus ook het mini-dvi->dvi-verlooptstukje). Als ik bijvoorbeeld Planet Earth cd1 wil spelen (een 5gb mkv bestand) loopt hij na 5 minuten vast (toevallig een scene met VEEL vogels in beeld). Om af te spelen heb ik verschillende dingen geprobeerd: VLC en Quicktime onder mac; vlc, media player classic, zoomplayer, windows media player, quicktime, nero showtime onder parallels (windows xp sp3).

Ik heb overigens wel een el cheapo dvi->hdmi kabel, maar dat kan toch niet zoveel uitmaken?

Send me your gameboys

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jorann schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:50:
[...]

Hoe is je dit gelukt? Ik heb een macbook 2.4ghz met 4gb ram en een kabel voor DVI->HDMI (en dus ook het mini-dvi->dvi-verlooptstukje). Als ik bijvoorbeeld Planet Earth cd1 wil spelen (een 5gb mkv bestand) loopt hij na 5 minuten vast (toevallig een scene met VEEL vogels in beeld). Om af te spelen heb ik verschillende dingen geprobeerd: VLC en Quicktime onder mac; vlc, media player classic, zoomplayer, windows media player, quicktime, nero showtime onder parallels (windows xp sp3).

Ik heb overigens wel een el cheapo dvi->hdmi kabel, maar dat kan toch niet zoveel uitmaken?
Dat vastlopen zal aan je bronbestand liggen, niet aan je kabel of TV.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 11:46

Joran

<3 natalee

Wildfire schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Dat vastlopen zal aan je bronbestand liggen, niet aan je kabel of TV.
Als ik op mijn monitor kijk en niet op mijn tv is het probleem er niet :(

Send me your gameboys

Verwijderd

ik heb op mijn hd tv één HDMI ingang, daar zit de PS3 op aangesloten.

Er is ook nog een DVI ingang kan ik die ook gebruiken om mijn macbook aan te sluiten en hd films te kijken?
Aangezien ik niet telkens kabels wil wisselen op die HDMI poort van PS3 naar Mac?
Iemand een idee of dit mogelijk is?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:16:

Er is ook nog een DVI ingang kan ik die ook gebruiken om mijn macbook aan te sluiten en hd films te kijken?
Aangezien ik niet telkens kabels wil wisselen op die HDMI poort van PS3 naar Mac?
UIteraard is dat mogelijk, maar dan kan er geen geluid over dezelfde kabel meegestuurd worden ;) Dan zou je het geluid via de pc moeten luisteren of een audiokabel van de pc naar de tv of een versteker trekken. Je moet de audio iig op een andere manier regelen, dat komt niet mee door de DVI kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 26-01-2010 18:44 ]

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:16:

Er bestaan ook switch-boxjes voor HDMI. Prijzen gaan van een tien euro tot honderden euro's, afhankelijk van merk en features.

Bij bv. 4u-tech kan je eens zoeken op HDMI switch en dan vind je wel wat je zoekt. Maar andere winkels zullen het ook wel hebben (Conrad in ieder geval, Amazon, ...)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:36
ILUsion schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:19:
[...]

Er bestaan ook switch-boxjes voor HDMI. Prijzen gaan van een tien euro tot honderden euro's, afhankelijk van merk en features.

Bij bv. 4u-tech kan je eens zoeken op HDMI switch en dan vind je wel wat je zoekt. Maar andere winkels zullen het ook wel hebben (Conrad in ieder geval, Amazon, ...)
Oww ja, natuurlijk :) Daar had ik niet aan gedacht... alleen gaat het wel wat meer kosten zo, een switch met een HDMI kabel is een stukje duurder, dan een DVI en een audio kabel. Maar zo heeft ie wel alle makkelijke opties op tafel :)

Verwijderd

echt super jongens. Ik ga even kijken voor zo hdmi switch. :)
niet te cheap , niet te duur.

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MicGlou schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:42:
[...]

UIteraard is dat mogelijk, maar dan kan er geen geluid over dezelfde kabel meegestuurd worden ;) Dan zou je het geluid via de pc moeten luisteren of een audiokabel van de pc naar de tv of een versteker trekken. Je moet de audio iig op een andere manier regelen, dat komt niet mee door de DVI kabel.
Voor zover ik weet heeft de macbook geen optie om geluid mee uit te sturen over de mini-displayport. Er moet altijd een losse audio kabel gebruikt worden, in dat geval is de DVI optie uiteraard ook prima, scheelt namelijk ook nog eens geld.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:32:
echt super jongens. Ik ga even kijken voor zo hdmi switch. :)
niet te cheap , niet te duur.
Zie mijn opmerking bij de quote hierboven, de macbook stuurt voor zover ik weet geen audio mee over de mini-displaypoort. Dus of je nu vervolgens via hdmi of via dvi de verbinding maakt naar je tv maakt daarvoor niet uit, je zult altijd nog een losse audio kabel nodig hebben. Ik zou dus kiezen voor een losse DVI kabel gecombineerd met een losse audio kabel, dat is waarschijnlijk de meest voordelige optie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan prima verder in Macbook verbinden met Sony Home Cinema set
Topickaping is niet de bedoeling, het kicken van oude koeien evenmin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.