DNS Server zonder forwarders

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Heb Windows 2003 server draaien met AD en DNS. Op een andere server laat ik de DHCP de clients vertellen dat ze de DNS van de 2003 server moeten gebruiken.

Echter bij de Forwarders geef ik geen DNS van mijn provider of router op maar laat ik compleet blank.

Toch kan ik met een client het internet op. Dat moet toch niet kunnen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:38
Normaal gesproken niet, maar ik weet natuurlijk niet wat je nog meer hebt draaien? Bijvoorbeeld ISA kan prima draaien op die configuratie. Kortom geef eens wat meer info?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 22:09

ralpje

Deugpopje

Even een ipconfig /flushdns doen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 22:25
Staan standaard de root servers niet ergens ;)

technet:

Vraag: Hoe worden namen als Microsoft.com op internet omgezet als ik de DNS-serverinstellingen van de internetprovider verwijder van de domeincontroller?

Antwoord: Als de '.'-zone niet voorkomt onder zones voor forward lookup in DNS, worden de basisservers door de DNS-service gebruikt. De basisservers zijn bekende servers op internet die alle DNS-servers ondersteunen bij query's over naamomzetting.
nico_van_wijk schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Heb Windows 2003 server draaien met AD en DNS. Op een andere server laat ik de DHCP de clients vertellen dat ze de DNS van de 2003 server moeten gebruiken.

Echter bij de Forwarders geef ik geen DNS van mijn provider of router op maar laat ik compleet blank.

Toch kan ik met een client het internet op. Dat moet toch niet kunnen?

[ Voor 29% gewijzigd door HamsterDance2 op 27-04-2008 21:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als een client een proxy gebruikt is de dns resolving bij de proxy. zolang de proxy een fatsoenlijke dns kent

Iperf

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik denk dat HamsterDance2 het bij het juiste eind heeft, default krijg je idd de root hint terug.
Je kunt beter een *. zone aanmaken.

[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 27-04-2008 21:53 ]

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 22:25
;) net technet erbij gepakt zie hierboven)
DukeBox schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Ik denk dat HamsterDance2 gelijk heeft, default krijg je idd de root hint terug.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
DukeBox schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Ik denk dat HamsterDance2 het bij het juiste eind heeft, default krijg je idd de root hint terug.
Je kunt beter een *. zone aanmaken.
Heb geen ISA draaien, heb DNS-server even uitgegooid en geen internet meer. Het loopt dus echt via de DNS.

Euh root hint? *.zone?

Heb nu mijn router/modem DNS weer ingevuld bij forwarders. Maar hoe weet ik nu zeker dat hij deze gebruikt?

[ Voor 12% gewijzigd door nico_van_wijk op 27-04-2008 22:05 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:23
Die zal ie altijd eerst proberen te raadplegen voordat ie een root hint terug geeft. Als je niet weet wat dat betekend, moet je je daar maar even over inlezen (net als een *. zone).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry maar ik vind dit echt een kwestie van whitepapers lezen en je een beetje in de materie verdiepen. In je vorige topic liep je ook al tegen Active Directory/DNS problemen aan en ook toen hebben we je gevraagd eens wat tijd te steken in het begrijpen van de applicaties welke je nu probeert te repareren. Dat maakt het leven zo veel makkelijker. Ook zien we hier graag het OS in de topictitel. Ik sluit nu dit topic. Het antwoord is eigenlijk al gegeven, en in de documentatie op Technet ga je zeker de rest vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.