[realtek] Probleem met drivers

Pagina: 1
Acties:

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:09
Hey allen,

Ik heb een probleem met de drivers van Realtek. Als ik namelijk een nieuwe versie download (bijvoorbeeld Realtek HD audio 1.91) dan installeerd hij ook gewoon goed, maar zodra ik mn pc reboot, is er in mn taakbalk GEEN bruin speakertje meer, en als ik dan mijn headset inplug, komt er niet een pop-up dat er een nieuw geluidsapparaat is aangesloten, wat eerst wel gebeurde. Ook gaat hetgeluid dan niet over naar mn headset, maar blijft die op de speakers...
Weet iemand waarom dit gebeurt en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
bij voorbaat dank!

ff mn specs:
Acer Aspire M550 1e77
Manufacturer: Acer
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 2030MB RAM
Hard Drive: 492 GB Total
Video Card: NVIDIA GeForce 8600 GT
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.070627-1500)

Jeroen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:55
Even rechter knop op het speakertje, playback devices en dan de goede uitgang als default instellen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Amplified
dat heeft geen nut... (bij mij)

• Amplified
Ampli neemt een aanloop en....

SCHOP!

heeft er miss iemand een ander idee?
( ik mis het praten op Teamspeak nogal :P en huisgenoten worden soms een beetje boos door harde geluid :P )

Verwijderd

Het probleem is: Acer...

Nee ik zou het eens anders proberen, eerst oude driver verwijderen en ook in apparaat beheer zorgen dat ie niet geinstalleerd is. Dan Realtek driver en Xear3D installeren.

• Amplified
Dank TheField, dit heeft gewerkt (naja, dan wel op een andere manier dan ik eigenlijk wilde maarja:P) ik probeerde namelijk om de driver te reinstallen, en hij liep toen vast. Daardoor ff reboot, en toen gaf Vista aan dat er geen driver was geinstalleerd.

toen heb ik de nieuwe driver opnieuw geinstalleerd, en na weer een reboot werkte hij :)

dank ;)
Pagina: 1