Toon posts:

Geen DVD meer branden na installatie Sony software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb een NEC 2510A DVD brander en sinds de installatie van wat software van Sony (specifiek van een HDR-SR10E) kan ik geen DVD's meer branden. Ik heb de software die erbij hoort (Picture Motion Browser en Sonic UDF reader) geïnstalleerd en sinds die tijd kan ik in geen enkel programma meer DVD's branden (Gewone schijven wel...). Ik heb het volgende al geprobeerd:

- troep er af (sony zooi)
- NERO opnieuw installeren
- schijven verwijderen uit hardware + opnieuw installeren
- schijf geflashed (firmware uit 2006 >.<)
- vloeken en tieren (dat dat niet werkt zeg)
- met een hoop andere programma's branden (zoals DVD Decrypter, Image Tool Burn, Instant Copy)
- op lagere snelheid branden

Niks werkt. Ik krijg elke keer de foutmelding dat de schijf NEC 2510A niet bestaat en dat Disc-At-Once niet kon worden gestart. Nou heb ik echt geen verstand van DVD branders specifiek (*of hardware in het algemeen) maar ik krijg een beetje het idee dat er een of andere controller is voor het branden ban DVD's (decoder oid zoals Lame voor MP3), een API ofzo? En dat deze door die sony zooi is overschreven en dat ik daarom geen DVD's meer kan branden. Laatste keer dat ik een DVD heb gebrand was nl. met die Sony zooi...

Als iemand hier ervaring mee heeft (en/of even naar de logjes wil kijken - ik kan ze naar je mailen op verzoek in .txt bestanden) dan zou ik dat echt superfijn vinden!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik krijg hier echt een "sony rootkit" gevoel bij
Wikipedia: Extended Copy Protection

Iperf