Welk formaat Wacom tablet?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-12-2025

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik heb nu een aantal dagen zitten wikken en wegen, zitten Googlen etc, en heb eigenlijk wat advies nodig van mensen die al langere tijd ervaring hebben met een Wacom tablet. Op het moment heb ik de keuze tussen een Wacom Intuos3 A6 Wide (4x6), A5 (6x8) en A5 Wide (6x11). Ik heb een 24" iMac, en wil het tablet primair om te gebruiken als muis-vervanger (ivm RSI achtig klachten), maar wil er in de nabije toekomst ook wat mee gaan tekenen (niets professioneels). In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de A5 Wide, maar ik heb het idee dat het ding ontzettend groot is? Zijn er mensen die deze hebben en zo ja, past het tablet dan nog wel naast je toetsenbord en is het dan nog wel prettig werken? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat bij het 'normale muizen' je te ver moet bewegen. Een ander alternatief is natuurlijk de A6 Wide, maar ik heb het idee dat deze icm een 24" scherm weer net te klein is?

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb zelf een A6 (Volito II) die bevalt me aardig goed áls muisvervanger. Om te tekenen is het niet echt geschikt; je zal dan vooral (ver) ingezoomed moeten werken. Het werkt wel beter van de muis.
Je hebt trouwens wel voordeel van Vista op dit moment; je kan 'quick pen flicks' gebruiken, waardoor je bv kan scrollen of 'vorige volgende' gebruiken, Toch gebruik ik vaak mijn muis er direct naast om snel door internet pagina's te scrollen. Ik heb bij een studie genoot een A4 Wacom gezien met een soort van 'touch' srollpad ernaast, dat lijkt me nou echt handig!

Ik zou je dus eigelijk zo'n nieuwe aanraden (niet volito serie) zeker als je wilt gaan tekenen. En doe hem zo groot mogelijk als je makkelijk kwijt kan (A5, al dan niet wide).

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik een a6 (intuos) voornamelijk als muisvervanger op 1280x1024. Ik zou niet groter willen wat betreft muiswerk. Maar voor grafische werk mis ik soms wat ruimte.

In elk geval kun je met de drivers instellen om een deel van je tablet te gebruiken (plus afzondelijk voor programmas) dus hoef je voor het muizen niet de gehele a5 (of >a5) oppervlakte te gebruiken.

Als je er plaats voor hebt, en geld en denkt wel het een en andere aan grafisch te doen zou ik eerder de a5 nemen. (in het grafische forum is ook een welke wacom-topic)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
Ik heb hier een Bamboo A6 liggen met een 22" 1680x1050 monitor en ik merk toch wel dat deze eigenlijk iets te klein is. Persoonlijk zou ik met een 24" Mac voor een A5 kiezen of misschien een A4 als je er het geld voor hebt.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
ik heb een A5 en vind deze als vervanger voor een muis eigenlijk te groot.
Houd er rekening mee, hoe groter de tablet, hoe meer je moet bewegen om je "muis" over het scherm te bewegen. Ik denk juist aan een klein tablet waar je weinig met de pen moet bewegen om het hele scherm te kunnen beslaan.

signature

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.