Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb het volgende probleem.

Als ik op mijn servertje Windows Server 2008 (x86 of x64) wil installeren krijg ik de volgende melding: "A required cd/dvd drive device is missing. If you have a adriver floppy disk, cd,dvd or USB flash drive, please insert it now."

Het is een SATA DVD/CD speler waarvan ik probeer te installeren. Vreemde is dat hij de installatie wel start en halverwege de installatie gaat het mis omdat hij de driver mist...

Het is een Fujitsu Siemens Primergy Econel server. De Server 2008 is een MSDN download gebrand op een dvd.

Wie heeft dit eerder gezien en opgelost? Heb inmiddels al via een memory stick de SATA/RAID driver geladen, maar de harddisk ziet hij wel, alleen geen DVD drive.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zie je hem wel in het BIOS? En geef eens wat meer info over de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

een driver, of welke driver
welke installatie van 2008
wat is de hardware die je hebt
staat de dvddrive op de HWQL of niet

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:41:
een driver, of welke driver
welke installatie van 2008
wat is de hardware die je hebt
staat de dvddrive op de HWQL of niet
Begin post aangevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
Kan je in de bios de sata poorten op legacy zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jjbstolk schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:51:
Kan je in de bios de sata poorten op legacy zetten?
Nee, wel RAID aan of uit. Verder geen opties die ik kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 02:42
Staat die SATA poort toevallig in RAID modus? Te zien in een eventuele RAID BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:28:
Staat die SATA poort toevallig in RAID modus? Te zien in een eventuele RAID BIOS?
Nee, die poort niet. Wel twee harddisks in RAID 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Ik neem aan dat er USB poorten op die server zitten. Zoja, dan zou ik het hele dvd verhaal vergeten en van USB installeren.
Zie: http://www.jesscoburn.com...-2008-via-usb-thumbdrive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
heb je die drive zelf geïnstalleerd? Kan me niet voorstellen dat bij een officiële server de cd/dvd drive op de raid controller zit, maar klinkt alsof dat wel het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:47:
heb je die drive zelf geïnstalleerd? Kan me niet voorstellen dat bij een officiële server de cd/dvd drive op de raid controller zit, maar klinkt alsof dat wel het geval is?
Raid controller zit op het mainboard (budget servertje), alle sata poorten maken hier gebruik van. Helaas is er geen IDE poort beschikbaar, anders had ik dat nog kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

met vlite (is voor vista maar kan het 2008 ook aan?) kan je een nieuwe dvd maken waar de driver van de DVD PLAYER al op zit, hiermee zou het mogelijk kunnen werken omdat de driver er op zit

de optie van HG kan je ook gebruiken, je kan ook via een usb dvd drive de installatie proberen

is het wel een officiele cd waar je de installatie vanaf doet...?

[ Voor 30% gewijzigd door WPN op 28-04-2008 21:04 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:01:
met vlite (is voor vista maar kan het 2008 ook aan?) kan je een nieuwe dvd maken waar de driver van de DVD PLAYER al op zit, hiermee zou het mogelijk kunnen werken omdat de driver er op zit

de optie van HG kan je ook gebruiken, je kan ook via een usb dvd drive de installatie proberen

is het wel een officiele cd waar je de installatie vanaf doet...?
Usb kan ik wel proberen inderdaad, moet er alleen even eentje zien te lenen, want heb hem alleen nodig voor deze install...

De installatie cd is een gebrande MSDN cd. Werkt op een ander systeem prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:09:
Usb kan ik wel proberen inderdaad, moet er alleen even eentje zien te lenen, want heb hem alleen nodig voor deze install...

De installatie cd is een gebrande MSDN cd. Werkt op een ander systeem prima...
Installeer toch gewoon van een USB-HD. Ben je dat gezever van een usb-dvd/cdspeler zoeken ook af.
Pagina: 1