[MacBook] Te kleine entertoets

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26
Ik ben enige tijd geleden overgestapt naar de mac, ben ZEER tevreden over mn laptoppie, echter heb ik een ding waar ik steeds weer tegenaan loop.

Elke keer als ik de enter in wil drukken, druk ik meestal een \ in, omdat de enter zo klein is.

Weet iemand of het mogelijk is om de \ ook als enter te laten fungeren ? ik gebruik die toets toch nooit :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-12 22:23
Grappig, had precies hetzelfde probleem bij een vriend die ook zo'n toetsenbord heeft. Altijd die \ in drukken. Geen idee of er een tooltje voor is, anders is het denk ik een kwestie van wennen :) .

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12 14:20

Younes

Wie, Wat, Waar?

Bij de aanschaf van een nieuw toetsenbord heb ik speciaal daarop geselecteerd. Vooral voor mensen die blind typen is het inderdaad heel irritant. Ik zat meteen te denken aan een replacement voor jouw toetsenbord voor een die wel die grote enter toets heeft. Hmmm

...en waarom?

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26
ik heb ook een los toetsenbord van apple, en daar is hetzelfde probleem :D

niet echt overna gedacht :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het is imo gewoon een kwestie van wennen hoor, en ik tik 100% blind.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is een verschil in VS international en de Nederlandse Layout, VSi heeft een brede entertoets met \ d'r boven en NL heeft een smalle entertoets met \ d'r naast.

* GoldenSample mag dan wel geen apple hebben maar irriteert zich hier ook aan

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

sOid schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:40:
Het is imo gewoon een kwestie van wennen hoor, en ik tik 100% blind.
Ik had dat in het begin ook :Y Maar ik ben er nu aan gewend, en heb er zelden last van. Dus lijkt mij ook een kwestie van gewenning ;)

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:47:
is een verschil in VS international en de Nederlandse Layout, VSi heeft een brede entertoets met \ d'r boven en NL heeft een smalle entertoets met \ d'r naast.

* GoldenSample mag dan wel geen apple hebben maar irriteert zich hier ook aan
Het vreemde vind ik dan dat je niet VS Int toetsenbord kan kiezen met NL OSX. Je kan wel NL tobo met Engels OSX en VS Int. tobo met Engels OSX. Of kan je de taal gewoon kiezen in OSX?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1. Je kan de taal gewoon in OS X kiezen.
2. Het Internationaal Engelse toetsenbord dat in de Apple Store te selecteren is heeft geen brede Return toets.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 27-04-2008 21:23 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12 11:55
Frietsaus schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:22:
1. Je kan de taal gewoon in OS X kiezen.
2. Het Internationaal Engelse toetsenbord dat in de Apple Store te selecteren is heeft geen brede Return toets.
Ben blij met m'n VS tobotje!!!

Kan je deze niet gewoon bestellen bij mac?? Ik heb me MBP in de VS gekocht!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, je moet echt een toetsenbord uit de VS over laten komen. Er zijn ook diverse mensen hier die achteraf een VS toetsenbord hebben laten monteren op hun MacBook (Pro).

Verwijderd

VS International heeft inderdaad ook niet de gewenste Enter. VS "normaal" wel, maar die kan je dan weer niet bestellen.

Bekijk dit topic eens, voor eerdere discussie over de verschillende layouts.

Met het tooltje doublecommand kan je verschillende toetsen van functie wisselen. Ik geloof niet dat je de \ naar enter kan zetten. Maar misschien is het wel waard om er eens naar te kijken. Zo heb ik zelf de totaal overbodige tweede enter ingesteld als forward delete.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple heeft drie verschillende keyboard layouts:

ANSI
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/ANSI_layout.png

ISO
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/ISO_layout.png

JIS
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/JIS_layout.png

Keyboards met ANSI layout worden alleen geleverd in de Verenigde Staten, keyboards met JIS layout alleen in Japan en keyboards met ISO layout worden in de rest van de wereld geleverd.

Als je een computer besteld bij Apple, zijn de keyboards met een ISO layout vaak in twee smaken te verkrijgen: een lokale layout en een International English layout. De lokale layout is de layout zoals die gebruikelijk is in die regio, zoals Azerty in België, of Qwertz in Zwitserland. Het International English layout is de meeste neutrale layout, die geen toetsen heeft voor karakters met accenten. Het verschil met de Nederlandse layout en de International English is dat er op het International English geen euro teken zit. Zie ook How to identify keyboard localizations.

In regio's waar Apple keyboards met een ISO layout levert, bestaan keyboards met een ANSI layout niet en zijn ze ook niet te bestellen. De enige manier om aan een ANSI layout te komen, is om een Apple Authorized Service Provider een ANSI keyboard als spare part te laten bestellen, v.z.i.w. tegen de stock price in plaats van de exchange price. Voor MacBooks is dit meestal rond de 100 euro.

Maar om de vraag van de topicstarter te beantwoorden :P, misschien heb je wat aan Ukelele. Hiermee kun je eigen keyboard layouts maken en kun je wellicht de "\" toets mappen naar Return.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 27-04-2008 23:25 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Vond het in het begin ook erg vervelend. Maar het een kwestie van wennen...

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wen je vrij snel aan idd. Daarna is 't andersom: als je een US tobo voor je neus hebt druk je daarop steeds op de \-toets ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Wennen inderdaad. Ik heb altijd met brede enter-toetsen gewerkt, en twijfelde erg over het aanschaffen van m'n MacBook vanwege die enter; iets importeren uit de VS of later tobo later vervangen is ook zoveel gedoe. Maar na een week veel typen helemaal aan gewend. Zodra je de smalle goed raakt heb je ook nooit problemen met een brede mocht je nog andere toetsenborden gebruiken.

Succes :) .

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Het is inderdaad wennen, ik heb een MacBook en een draadloos alu keyboard en die hebben beiden dus een staande enter-toets. Als ik de mogelijkheid had dan had ik zonder te twijfelen het laten vervangen. Maar ik heb er nu niet echt last meer van.

Ik snap niet dat ze zo moeilijk doen, laat de klant gewoon kiezen welke lay-out hij wil.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
theezeefje schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:27:
Weet iemand of het mogelijk is om de \ ook als enter te laten fungeren ? ik gebruik die toets toch nooit :)
Heb het net even met Keyboard Maestro gefixed; \ is nu enter (return eigenlijk he). Ik gebruik KM bv. ook voor de enkele Delete toets en de enkele Print screen toets zoals in Windows. Maar goed, de staande return toets is inderdaad wennen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Prozac op 28-04-2008 12:05 ]

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Daedalus schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:22:

Keyboards met ANSI layout worden alleen geleverd in de Verenigde Staten, keyboards met JIS layout alleen in Japan en keyboards met ISO layout worden in de rest van de wereld geleverd.

In regio's waar Apple keyboards met een ISO layout levert, bestaan keyboards met een ANSI layout niet en zijn ze ook niet te bestellen. De enige manier om aan een ANSI layout te komen, is om een Apple Authorized Service Provider een ANSI keyboard als spare part te laten bestellen, v.z.i.w. tegen de stock price in plaats van de exchange price. Voor MacBooks is dit meestal rond de 100 euro.
misschien een beetje off topic, maar dat lijkt niet helemaal te kloppen.. alweer een tijdje geleden deed mijn (ISO) bedrade keyboard (de oude witte, niet de nieuwe platte) het niet meer, en heb ik dus via apple support onder garantie een nieuwe gekregen.. en wonder boven wonder kreeg ik er eentje met de ANSI layout van apple.. raar maar waar..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Pagina: 1