Ik kan niks vinden op internet hierover en hoop dat iemand mij hier wijzer in kan maken. Ik heb van w3schools een upload script gehaald (een van de weinige, cleane uploadscripts op internet die het goed doen) en iets aangepast. Het uploaden gaat prima en de copy naar de upload map ook. In mijn ftp programma kan ik bevestigen dat alles goed is gegaan. Op 1 ding na: de rechten. Ik zet expliciet de rechten nog naar 755 in mijn script maar op de een of andere manier nijgt het bestand dus 363 te krijgen. Zo kan een normale bezoeker het bestand niet eens zien.
mijn code:
weet iemand waar dit aan ligt!?
alvast bedankt!
mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <?php if ((($_FILES["file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/pjpeg")) && ($_FILES["file"]["size"] < 400000)) { if ($_FILES["file"]["error"] > 0) { echo "Return Code: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />"; } else { echo "Upload: " . $_FILES["file"]["name"] . "<br />"; echo "Type: " . $_FILES["file"]["type"] . "<br />"; echo "Size: " . ($_FILES["file"]["size"] / 1024) . " Kb<br />"; echo "Temp file: " . $_FILES["file"]["tmp_name"] . "<br />"; if($_FILES["file"]["type"]== "image/gif") { $ext='.gif'; } else{$ext='.jpg';} $newfile = "img/uploads/".$id.$ext; if (file_exists($newfile)) { echo $id.$ext . " already exists. "; } else { move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], $newfile); chmod($newfile,755); echo "Stored in: " . $newfile; } } } else { echo "Invalid file"; } ?> |
weet iemand waar dit aan ligt!?
alvast bedankt!