Toon posts:

Laptop Geeft strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een laptop waarbij op het beeldscherm (verticale) strepen komen te staan. Ik kan de de computer niet opstarten in normale windows modus. Als ik de computer opstart in veilige modus dan werkt het wel maar dan staan er ook nog steeds verticale strepen,

ik heb de laptop al uit elkaar gehaald en het stof verwijderd maar daar lag het niet aan, ook heb ik gegekeken naar de drivers en dat staat er ook nog allemaal goed op

videokaart drivers opnieuw installeren heeft geen nut. :(

het gaat om een hppavillion zd7000

met vriendelijke groet

Jeroen

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Kan je er misschien een Live-CD of zo ingooien? :)

www.mayaposch.com

Verwijderd

Controller oid is stuk. Valt weinig meer aan te doen. Enige variant van Linux oid gaat ook niet werken, als het al in je bios-scherm / opstart voorkomt dan kan je het wel schudden :)

Terug naar de fabrikant ermee of mee leren leven :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Of het geheugen van de videokaart, dat kan ook namelijk. Maar inderdaad niets aan te doen. Als je garantie hebt zou ik 'em opsturen en anders ermee leren leven inderdaad :P

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of gewoon je LCD.. hang er eens een extern scherm aan ?

Verwijderd

In het beste geval kan je exact hetzelfde type moederbord voor een prikkie bijv op ebay vinden, en die vervangen. Het blijft gissen welk onderdeel er exact stuk is. Kan ook de controller zijn voor je TFT-scherm.

Als je een extern scherm aansluit, blijven die strepen dan nog steeds? Zo ja, dan is het defenitly iets met je videokaart.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
Heb je in DOS ook al strepen, of pas in windows..

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Even een actielijstje voor je:

- Externe monitor aansluiten.
Doel: vaststellen of de videocard/chipset gaar is of het LCD panel
- Linux Live CD gebruiken
Doel: Vaststellen of Windows de boosdoener is (kan ook door te zien of er in de BIOS ook strepen voorkomen)

Als je de uitslagen even meldt dan kunnen we even wat verder....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in DOS gedeeltelijk strepen als ik een recovery cd erin duw van mij dan. is het in het opstartmenu
dat er strepen zijn maar daarna zijn de strepen wel weg

en ik heb vanacht een ventilator aangezet richting de laptop en ben toen gaan slapen en de nou is het zo als ik in de Windows XP setup zit (tenminste vanaf mijn recovery cd voor de recovery console op te kunnen starten) dan werkt het beeld gewoon goed zonder strepen. (en dt was voorheen niet)

De laptop is al 4 jaar oud dus de garantie is verlopen
Ik heb de laptop zelf al opengemaakt en er zag een laag stof op zodat de laptop zijn lucht niet goed kwijt kon en daarom (denk ik) dus na een tijd die strepen is gaan geven.

De computer starte niet meer op in normale modus, maar in veilige modus wel dus heeft mijn oma de laptop nog gebruikt (met internetverbinding) zodat ze toch haar email kon ophalen

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand een bios voor deze videokaart voor mij ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke videokaart? Wel handig als je dat even aangeeft :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1