Toon posts:

Acer aspire 7520G - ( 604G25Bi ) Blue Ray en Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,
Ik heb 2 weekjes geleden een Aspire 7520G - 604G25Bi gekocht specs:

Legitieme Windows Vista® Home Premium, AMD Mobile Turion™ 64 X2 Dual-Core processor TL64 (2.2GHz), Microsoft® Windows® Vista™ Home Premium, Works™ 8.5 + Office™ Home & Student 2007 Trial (60 days), 17" TFT WXGA+ CrystalBrite, 4GB DDR II RAM (2x 2GB), 250GB HDD (5400rpm), Blu-ray read (DVD Dual Layer write), 6-cell Li-ion, 56K modem, Gigabit & Wireless LAN 802.11b/g, NVIDIA® GeForce® 8600M GT 512MB/1280MB TC, 0.3MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Gemstone A

Ik ben zelf grafisch vormgever en deze laptop is ook eigenlijk een tussentijdse werkplek en meer voor presentaties c.q. lekker een blue ray filmpje kijken op mijn Panasonic HDTV.
Onder Vista liep deze vriend daarintegen zoooow langzaam, dat ik besloot XP (eng home) er op te zetten. (HINT! Als je dit doet eerst compatible drivers zoeken en xp tot de laatste druppel updaten dan werken de vista drivers overigens ook, behalve ethernet en als je exacte drivers moet hebben moet je maar ffkes maile.)
Anyway Dit is mijn probleem:

Blue ray films stotteren als een gek! En ethernet krijg ik maar niet geinstaleerd!

ik heb forums afgezocht, codec packs geinstalleerd maar het mag niet baten wordt eigenlijk alleen erger lijkt het. ik snap dat het voornamelijk komt de de belasting van de processor. Ik had daarom ook een purevideo (crack, want ik heb geen creditcard) op de notebook gezet, maar die functioneerd niet "helal". Let op! ik ben een leek, dus herprogrammeren van .inf bestanden of sow, krijg ik zweethandjes van.

Wie heeft een oplossing voor mij? ik zal u er minstens, zeer erkentelijk voor zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Heb je dan wel de NVIDIA drivers geinstalleerd?

Mijn advies is om de laatste driver van laptovideo2go.com te halen. Gewoon uitpakken die drivers, de kant en klare *.inf downloaden en overschrijven, dan installeren maar.

Daar krijg je geen zweethanden van aangezien die inf al helemaal compleet voor je wordt gemaakt. Er kan simpelweg niks mis gaan.

Zorg er overigens verder voor dat je laptop op de hoogst mogelijke performance instelling staat.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je reactie,

Je bedoelt met die performance de accu instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
inf gedownd en overwritten, Ik neem aan dat ik gewoon het setup icoon moet gebruiken voor , ahum. . . de setup. Als ik de echter doe, verteld de manager mij dat mijn hardware niet compatible is. Het begint al te zweten. . . .

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp nu wat je met de .inf bedoelde (goede moggel) Gister, heb ik em in de map gemietert en de bende geinstalleerd.
Het gevolg is dat de film op mijn laptop echt goed draaid of i.i.g.stukken beter, echter zijn volgens powerdvd de instellingen achter uit gegaan. Ik kan nu niet meer blue ray DVD's checken op mijn hdtv. Op dat moment heb ik de NVIDIA drivers weer geupdate. . . Gevolg was dat en de blue ray niet meer normaal te bekijken was, en nu de kwaliteit echt heeeeel slecht en de HDTV is a no go. . .. I'm about to frow this thing. 8)7 Help?