Toon posts:

Motorola modem reset zichzelf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een Motorola modem die ik bij mijn internet abonnement kreeg en hij reset zichzelf om de zoveel uur soms gaat het een aantal dagen goed maar dan lijkt het toch weer alsof hij onder de druk bezwijkt.

In de modemlogs staat dan:
2008-04-27 12:54:18 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance o
2008-04-27 12:53:46 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
Heb al op google gezocht en voordat ik dit wist gebeld naar @home en die stuurde coax kabels en een splitter wat niet veel hielp.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, of moet ik toch maar @home bellen voor een nieuwe modem?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Start die gewoon opnieuw op of ?

Heb je al de firmware geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:53:
Start die gewoon opnieuw op of ?

Heb je al de firmware geupdate?
Ik zie niet waar ik mijn firmware zou kunnen updaten en hij reset zichzelf dan inderdaad want het 192.168 adres is ook niet meer te vinden
1970-01-01 00:00:31 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:24 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-04-29 05:52:13 3-Critical R004.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance o
2008-04-29 05:51:40 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out

Verwijderd

Bellen met @home dus, opnieuw.

Ik heb ook een motorola modem en deze reset zichzelf nooit en ius altijd up.

Welke regio?

Het schijnt dat regio Mill.1 en Mill.2 (waar ik dus opzit) de stabielste zijn van heel Nederland. Dat geloof ik ook wel want ik heb zelden tot nooit een downtime of verlies ik connectie.
Altijd full-speed zonder gezeur.

Dit klinkt als opscheppen, maar gebruik dit argument maar aan de helpdesk want zo kan het dus ook. En daarbij heb je exact dezelfde rechten als ik als burger, dus bellen en blijven bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 07:09:
Bellen met @home dus, opnieuw.

Ik heb ook een motorola modem en deze reset zichzelf nooit en ius altijd up.

Welke regio?

Het schijnt dat regio Mill.1 en Mill.2 (waar ik dus opzit) de stabielste zijn van heel Nederland. Dat geloof ik ook wel want ik heb zelden tot nooit een downtime of verlies ik connectie.
Altijd full-speed zonder gezeur.

Dit klinkt als opscheppen, maar gebruik dit argument maar aan de helpdesk want zo kan het dus ook. En daarbij heb je exact dezelfde rechten als ik als burger, dus bellen en blijven bellen.
Grappig genoeg zit ik op mill :P

En ga zo bellen voor een nieuwe modem denk ik

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
1970-01-01 00:00:24 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
Mhh, nieuw modem zou geen slecht idee zijn. Maar hou er rekening mee dat het best nog wel eens een signaal probleem kan zijn.

Want als ik het goed onthouden heb geeft het Nog Ranging Response aan dat hij geprobeerd heeft online (up en downstream checken) te komen. En deze modems hebben dan het idee om zichzelf te reseten om de procedure op nieuw te starten.

anyway succes :)

01101000 01100101 01101100 01110000

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:25:
[...]

Grappig genoeg zit ik op mill :P

En ga zo bellen voor een nieuwe modem denk ik
Hey, buurman :)

Het dorp Reek zit op Mill.2

Alle gekheid op een stokje; ik denk dat het modem zelf niet goed is. Ik hoor uit mijn regio geen klachten over @home. Het enigste is aals je naar Boekel belt, dat is niet betrouwbaar en mijn werkgever zit in Huize Padua, dus ik moet hem altijd mobiel bellen.
Hun hebben wel ellende met @home.

Vrij onbeschoft als je in conclaaf bent en *pats* weg verbinding.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 11:44 ]

Verwijderd

13rapsac schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:50:
[...]

Mhh, nieuw modem zou geen slecht idee zijn. Maar hou er rekening mee dat het best nog wel eens een signaal probleem kan zijn.

Want als ik het goed onthouden heb geeft het Nog Ranging Response aan dat hij geprobeerd heeft online (up en downstream checken) te komen. En deze modems hebben dan het idee om zichzelf te reseten om de procedure op nieuw te starten.

anyway succes :)
Kan zeer zeker ook nog. In het logboek van het moden staat de ruis-signaalverhouding in 'db' en hier is hij -47db en de limiet is -42db en op en top is -50db (maar dat haalt niemand).

Modem is alleen te benaderen off-line. Maak screenshots en zend deze richting @home. Bel ze daarna en refereer ze naar de screenshot(s) en dat praat heel wat makkelijker, ook voor hun ;)

Just my 2 cents

Ik heb toch wel eens een probleem met @home opgelost en dat ging heel humaan en vriendelijk. Je eerste inzet "de melding" slaat ook de toon aan van de hulp die je krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Okee heb inmiddels nogmaals gebeld omdat het weer gebeurde en toen hebben ze het bericht doorgestuurd naar de technische dienst waar ik nu op wacht.

Vond wel dit http://forums.worldofwarc...?topicId=5784543123&sid=1 toevallig en daar zegt iemand met dezelfde modem/OS dat hij of zij het ook heeft.. en toen ben ik eens na gaan denken en toevallig staat WoW altijd open als hij offline is.
Pagina: 1